Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sett att reklamen på FB som jag får faller under dessa kategorier.
Klockor
Pennor
Vetenskapliga instrument
privatplan
och tvivelaktiga långivare.

Vad ska jag men en cellnågotjaginteförsårenator till! eller en Ramen spectrograph! klart jag vill ha en men nyttan?
Privatplan ja tjena.
 
Hemma från första gången på vattenrehab, mycket mysigt även om jag mest plaskade omkring och hamnade under vattnet tre gånger - jag är kort och bassängen når mig i princip upp till hakan :meh: Men härligt varmt vatten och en mycket hurtig fysio, den enda enorma nackdelen är att hon spelar schlager för att få igång oss. Även om det inte kändes jobbigt alls så märker jag av det när jag åker hem. Och att jag slarvat med rehab på ena axeln som gör ont när jag gör vissa rörelser och mitt eländiga knä och jag flöt omkring och hamnade nära andra.

Andra nackdelen är att min nya sensor lossnade, bugger också. Har beställt nya dock och de kommer förhoppningsvis snart. Får nog köpa någon vattenfast tejp till nästa gång.
Två tips
Jag tejpar med en remsa vanlig sporttejp över för att hålla den på plats.
Sensorer - min diab.sköterska sa att jag borde beställa när jag hade två kvar. Rätt som det är så krånglar leveranserna eller så lossnar sensorn.
 
EE46313F-980E-4E58-8505-9D447298921A.webp

Var ute och gick förut på eftermiddagen, blank is med lätt snötäcke över ... Inte min melodi trots broddar 😫 De sitter ju inte kvar på kängorna som de ska utan glider mest omkring .. Hmpft! Dock något positivt de är iaf ljust till halv fem nästan nu 😍🥳 Går åt rätt håll igen 😂🤷🏻‍♀️
 
Visa bifogad fil 63865
Var ute och gick förut på eftermiddagen, blank is med lätt snötäcke över ... Inte min melodi trots broddar 😫 De sitter ju inte kvar på kängorna som de ska utan glider mest omkring .. Hmpft! Dock något positivt de är iaf ljust till halv fem nästan nu 😍🥳 Går åt rätt håll igen 😂🤷🏻‍♀️
Det är just därför jag har icebugs. Har aldrig fått det att fungera bra med broddar. Testade förut när jag jobbade i stall, då hade de broddar man kunde trä på skorna när det var dags för in-/utsläpp. Kändes nästan som om jag halkade mer med dem, för de gjorde dessutom att mönstret på mina vinterkängor "försvann" eftersom de täckte över allting. Helskumt det där. (mycket möjligt att de inte var i helt rätt storlek heller iofs)
 
Det är just därför jag har icebugs. Har aldrig fått det att fungera bra med broddar. Testade förut när jag jobbade i stall, då hade de broddar man kunde trä på skorna när det var dags för in-/utsläpp. Kändes nästan som om jag halkade mer med dem, för de gjorde dessutom att mönstret på mina vinterkängor "försvann" eftersom de täckte över allting. Helskumt det där. (mycket möjligt att de inte var i helt rätt storlek heller iofs)
Haft icebugs, älskade dem och slet till slut ut dem efter tre hårda vintrar till mitt förtret! De är ju så sjukt dyra så min stackars studentekonomi tål inte riktigt den kostnaden .. Får väl kanske önska mig ett par nu när jag fyller jämt om en månad drygt 👀
 
Sitter i soffan med en kopp te. Har testat att göra en ny ugnspannkaka, följde receptet den här gången :p Ska testa att ha det till lunch imorgon.

Idag har jag jobbat massor, sedan fått hjälp av killen jag träffar att köra iväg lite skräp till tippen och därefter blev det en skogspromenad med hundarna. Han skulle hemåt och passade på att köra mig och hundarna en bit så att vi kunde ta en skogsväg hemåt istället för att behöva lägga tid på att ta oss till skog från första början. Mycket praktiskt!

Och justja, jag har fotbadat också! Herregud vad det behövdes. Hade riktigt litet hemmaspa med fotfil och borste, klippte tånaglarna och avslutade allt med att smörja in med hudkräm och sätta på bomullsstrumpor. Känns som om jag har helt nya fötter nu (och efter senaste veckornas jobb... herregud vad det behövs!).
 
Haft icebugs, älskade dem och slet till slut ut dem efter tre hårda vintrar till mitt förtret! De är ju så sjukt dyra så min stackars studentekonomi tål inte riktigt den kostnaden .. Får väl kanske önska mig ett par nu när jag fyller jämt om en månad drygt 👀
Det låter som en utmärkt sak att önska sig! Har du kollat på rea osv? Om man inte är extremt kräsen med modell/färg så tycker jag det är ganska enkelt att hitta dem för ca en tusenlapp iaf. Fortfarande mycket pengar, men inte lika mycket som de kostar hos Icebug själva till ordinarie pris.
 
Det låter som en utmärkt sak att önska sig! Har du kollat på rea osv? Om man inte är extremt kräsen med modell/färg så tycker jag det är ganska enkelt att hitta dem för ca en tusenlapp iaf. Fortfarande mycket pengar, men inte lika mycket som de kostar hos Icebug själva till ordinarie pris.
Håller utkik ibland men inte riktigt hittat någon modell jag vill ha som varit på rea, men håller som sagt koll i mellan åt 🙄 Rätt vad de är så dyker de rätta skorna upp 😊
 
Ugh, jag beställde broddar som skulle komma fram ikväll redan, bra tänkte jag, så får jag dem innan morgondagen.
Nu visar det sig att leveransen blir vid drygt kl 22, jag kan inte lägga mig tidigare! :arghh::rofl:
Faaan, jag beställde M som passade till storlek 38-41. Jag har storlek 41.
Gissa hur omöjliga de är att sätta på :meh: Har bara lyckats med att sätta på den ena :cautious:
Såg sedan att L är till storlek 41-44 :banghead:
Men de är såklart slut!

Dock så fanns det en annan typ, som ska finnas 1-3 kvar av i ett apotek i centrum ... där jag var idag.
:banghead:

Jag tror att det hade känts mindre eländigt om inte mina fingrar värkte efter kampen med att försöka få på broddarna på mina skor :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 435
· Visningar
40 212
Senast: dobbis
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp