Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har har vi sno som mest nagon vecka och marken fryser aldrig, sa snon ligger sallan kvar. Men fint ar det ... anda tills jag skulle ut for andra korningen for dagen. Hu sa halt. Min bil gled som skjutton runt pa vagen ... jag la in 4hjuls drift och den gick riktigt rakt och fint ... tills jag stannade, da gled den sidledes medan den stod aldeles still. :cautious:

Skolbussen var lite battre, men pa ett stalle med tva "bumper to bumper" filer bredvid varandra kom lastbils schaufforen bredvid mig ut och sa att han sett hur jag gled. "Jag stoppar trafiken bakifran" sa han, sa kan du kora in framfor mig, jag tror den har filen ar battre. ❤️ Jag alskar verkligen hur vanliga och omtanksamma de flesta manniskor ar har.

Pa vagen hem hade det redan borjat dugga, men det sag ut sa har. Hemma hade vi kvar drygt 8 cm pa raken, utebord och liknande.

IMG_1400.webp
 
Har precis dragit igång en utbildning i hållbarhet, visade föreläsaren till kaffe och vattenstationen.. med plast- och pappmuggar :banghead: Ska dra iväg ett mail till vår regionchef. Visserligen tror jag muggarna är gamla för det är företagets gamla logga på dem, så kanske tänker de att de ska använda upp resten. Men ska höra av mig ändå.
 
Taggar för arbetsintervju i eftermiddag, men känner mig så omotiverad. Pratade nämligen med verkstan igår, där A-traktorn bogserades till förra helgen. De får inte igång den, och de vet ärligt talat inte vad det är för fel för de har testat alla klassiska fel relaterat både till 940 och A-traktor. De har satt en mycket kunnig A-traktor-kunnig bilmekaniker på det, men även han står rådlös. Köpte den för 35´i september 2020, så den har just nu inget tak på vad det får kosta för jag går mer förlust om den behöver skrotas :arghh::arghh: Så den där arbetsintervjun i eftermiddag kom riktigt olägligt.
 
Är jätte glad, min moster var fel diagnostisera med skelettcancer, Visar sig bara att hon har skadade leder och har levt ett hårt liv. (Ryttare) (rökare) (kokerska)
Men så underbart att hon inte har Cancer så man får höra hennes absurda bizarra humor ett tag till!
 
Har lämnat barn, lämnat tillbaka nyckeln till min elstolpe vid praktiken, köpt fler par vantar till barnet och ”minibands” i textil till mig plus lite mat. Nu sitter jag i bilen och väntar på att energin ska infinna sig för att mata hönsen och sedan köra ett träningspass innan dagens föreläsning som börjar vid 15.30 😅
 
Fått en del gjort men sitter samtidigt och funderar på vad jag ska plocka med för blommor hemifrån och ha på kontoret... och hur jag kan göra det "trevligare"

Färgerna på mitt kontor är hiskeliga med furumöbler och ett stort ljusblått kassaskåp som inte går att rubba. Möblerna kan jga ite göra något åt direkt. De kom med hyran av lokalen :rofl:

Nope nej nu måste jag sätta fart igen
 
Suttit i möte och förhandlat grejer för första gången. Var halvkul men ganska jobbigt.
Känner mig mycket mer lugn i sinnet i dag även om jag är dötrött, har lagat vansinnigt god köttfärssås och gjorde rolig pasta som ser ut som en mix mellan gråsuggor och toppluvor. Har gosigaste tröjan och hoppas jag kan få i mig min lunch snart.
Tänkte sätta mig ner och vila/pausa en liten stund innan jag försöker äta och se om det hjälper. :)
 
Fått en del gjort men sitter samtidigt och funderar på vad jag ska plocka med för blommor hemifrån och ha på kontoret... och hur jag kan göra det "trevligare"

Färgerna på mitt kontor är hiskeliga med furumöbler och ett stort ljusblått kassaskåp som inte går att rubba. Möblerna kan jga ite göra något åt direkt. De kom med hyran av lokalen :rofl:

Nope nej nu måste jag sätta fart igen
Fina gardiner, växter, någon enstaka onödig prydnadssak och fina tavlor - det är vad jag och kollegan muntrat upp vårat kontor med :up:
 
Uff mår piss idag, ont i musklerna, fryser och huvudvärk. Jag får botanisera i frysen om jag har något ätbart hemma. Förstår inte hur jag och Megara kan gå upp så lätt i vikt och det är så svårt för oss båda att gå ner. Iaf tuggar jag inte på kablar och Megara när jag vill ha mat, alltid något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp