Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått världens huvudvärk, de här med att ha zoom-möten flera dagar i rad klarar inte riktigt mitt huvud pga av min diagnos. Alla ljudintryck gör mig fruktansvärt trött och hjärnkontoret lägger ned totalt efter några timmar. Dock inget jag diskuterat med resten av gruppen, känner inte för att diskutera mitt privatliv med dem. Med mitt ordinarie arbetslag har de här aldrig varit ett problem utan bara förklarat för dem att jag oftast inte fixar att sitta två dagar på raken utan behöver en dag i mellan för att låta huvudet vila. De har aldrig i ifrågasatt de, men hade vi hållt oss till ämnena de här två dagarna hade vi vart klara vid de här laget då vi suttit i snitt 5 timmar dag. Och så mycket är de inte som ska fixas med
:banghead:
Blev nog irriterad idag, eller snarare ledsen för att just nu får jag lägga allt som har med min häst (delägda häst för att vara korrekt) åt sidan. Han får stå åt sidan hela tiden, självklart ska studierna gå först och jag pluggar i stort sett varje dag alla dygnets timmar och är tillgänglig jämt i princip, men några få timmar om dygnet skulle jag vilja kunna ägna åt honom ibland känns de som. Så nu har jag fått kräka ur mig lite, och ska dricka te istället och sen tillbaka till datorn!
 
Har fikapaus och sitter med lite tårar i ögonen - min bror ringde just och berättade att jag ska bli faster i sommar :love: Det blir mina föräldrars första barnbarn och första bebisen på vår sida av familjen på väldigt länge, och jag blev mycket mer rörd än jag hade väntat mig! Samtidigt känns det helt galet att han ska bli pappa... Innebär det att han är en sådan där vuxen nu? O_o
 
Har fikapaus och sitter med lite tårar i ögonen - min bror ringde just och berättade att jag ska bli faster i sommar :love: Det blir mina föräldrars första barnbarn och första bebisen på vår sida av familjen på väldigt länge, och jag blev mycket mer rörd än jag hade väntat mig! Samtidigt känns det helt galet att han ska bli pappa... Innebär det att han är en sådan där vuxen nu? O_o

Nej då, man blir inte vuxen av barn :p
 
Har fikapaus och sitter med lite tårar i ögonen - min bror ringde just och berättade att jag ska bli faster i sommar :love: Det blir mina föräldrars första barnbarn och första bebisen på vår sida av familjen på väldigt länge, och jag blev mycket mer rörd än jag hade väntat mig! Samtidigt känns det helt galet att han ska bli pappa... Innebär det att han är en sådan där vuxen nu? O_o
Bästa känslan 😍 Är moster åt 4 pojkar och 1 flicka ❤️ Har inga barn själv men, älskar hela bunten som de vore mina egna!
 
Haft så jäkla mkt nu så länge och ingen direkt medvind. Bara gneta på och gneta på för att hålla allt flytande. Har tagit enormt på energin och nu börjar tom mitt humör påverkas.
Idag ringde bästis och allt brast och jag grinade hej vilt. Så skönt att få ur sig skiten och få stöd och sen pepp perfekt anpassat till just mig. Tur att man har såna guldklimpar runt sig när det är tungt. Allt blir så mkt lättare bara man kunnat dela det med någon. :heart
 
Har fikapaus och sitter med lite tårar i ögonen - min bror ringde just och berättade att jag ska bli faster i sommar :love: Det blir mina föräldrars första barnbarn och första bebisen på vår sida av familjen på väldigt länge, och jag blev mycket mer rörd än jag hade väntat mig! Samtidigt känns det helt galet att han ska bli pappa... Innebär det att han är en sådan där vuxen nu? O_o

Jag känner igen känslan. En vän berättade för en tid sedan att hens bror ska bli pappa. Brodern är lika gammal som min lillebror. Det känns ju helt orimligt! Och ändå inte ett dugg, men jag chockar i och för sig fortfarande mig själv ibland med att kunna tänka ”Det där var nog en 20 år sedan” om olika händelser. Hur fick jag så långt minne? 2003 var väl för ungefär fem år sedan. :crazy:

Men - stort grattis! :)
 
A-traktorn är hemma :banana: Visade sig vara en kombination av fel, så den kostade ca 4000 kr till slut. Tackade så mycket för att de hållit på så länge med den trots att de är fullbokade.

Funderar lite över min arbetsintervju jag hade förut. Förekommer det att man blir testad på första intervjun? För det kändes stundtals som ett test där de ville ha fram en reaktion.
 
Funderar lite över hur katter inte kvävs när de ligger bokstavligen begravda under filtar och täcken. Man tycker att de borde dö av syrebrist. Samt att det är en gåta hur de kan gå från 0 till 1000 om man råkar prassla med en påse som låter som Sheba i köket när de ligger i vardagsrummet under alla sina filtar och täcken. :idea:
 
Sitter och skriver tenta och funderar på om jag borde ringa 1177 :meh: domnade i vänstra kinden och handen tidigare idag, men det är samma sida som jag haft nackspärr i några dagar. Försvann på några minuter. Akuttestade mig själv och det var lugnt. Gick en promenad utan problem, kändes snarare bättre att röra på sig. Började få huvudvärk men det gick över med treo. Hade lite dimmig syn innan domningarna så tror det var migränkänningar. Känns lite tungt i bröstet av och till men det är troligen stress över tentan. Osv osv osv :meh: Ser lite illa ut sammantaget men finns ju förklaringar till allt. Jag är fan 28 det lär ju inte vara en stroke. Känns så himla himla dumt att belasta vården med tentaångest 🤦‍♀️
 
Sitter och skriver tenta och funderar på om jag borde ringa 1177 :meh: domnade i vänstra kinden och handen tidigare idag, men det är samma sida som jag haft nackspärr i några dagar. Försvann på några minuter. Akuttestade mig själv och det var lugnt. Gick en promenad utan problem, kändes snarare bättre att röra på sig. Började få huvudvärk men det gick över med treo. Hade lite dimmig syn innan domningarna så tror det var migränkänningar. Känns lite tungt i bröstet av och till men det är troligen stress över tentan. Osv osv osv :meh: Ser lite illa ut sammantaget men finns ju förklaringar till allt. Jag är fan 28 det lär ju inte vara en stroke. Känns så himla himla dumt att belasta vården med tentaångest 🤦‍♀️
Ring 1177 och låt dem bedöma om du behöver åka in :heart det är deras jobb att ge råd.
 
Är dötrött efter livesändningen som gick... åt helvete. För de vägrade göra som jag ville från början :angel: Snålar man och har en "det där kan vi göra själva med det vi har" och man inte har tillräckligt bra grejer och kunnigt folk blir resultatet dåligt.
Sen direkt till visning, och nu äntligen hemma.

I morgon ingen visning och inga livesändningar eller annat konstigt. Förhoppningsvis en rätt normal dag. Då ska jag träna på eftermiddagen och lägga mig tidigt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 801
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp