Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen's seafood chowder blev inte alls lika god som sist. :cautious: Maken hallde glatt upp det som fanns kvar (tva middagar till) i lagom lunch portioner till honom eftersom han gillade det ... men inte jag.:cautious:
Nar ska jag lara mig att inte alltid "hofta" och gora allt pa kann? 🤔
Jag brukar saga att jag "skapar" ... jag "skapar" ocksa nar jag stickar (ofta har jag ingen aning om vad jag gor) syr (fortfarande ingen aning) eller gor nagt som jag kan andra pa nagot satt.:angel:

Jag kallar det inspiration och adventure medan Maken muttrar om att skriva ner vad man gor och att lasa instructioner. Behover jag saga att han ar en ingenjor?😳🤔
Jag havdar dock att om ingen hittat pa nya grejor hade vi varit kvar pa 1800-talet. Jag foredrar dock att glomma hela delen med att anteckna vad man gor. :p
 
Är vaken! Helgmornar är så tysta och sköna. Kollar tv; dr jeff, Rocky mountain vet.
Har ätit ett päron. Funderar på att köpa glass idag. :d
Vaknade i natt med ångest i kroppen, det surrade och kändes tungt i kroppen, kändes som om nån var i rummet. :( Tog två alimemazin och kunde somna om sen.
(Det var inte sömnparalys utan ångest).
 
Katten kom springande, bet mig i hälsenan och skrek. Inte riktigt normalt beteende, blev arg först men så satte hon sig i hallen och skrek på mig.

Så pausade spelet och gick efter och kollade. Mamma hade satt i halsen och fick inte luft och kunde inte ropa på mig. Massa ryggdunk senare hostade hon ut maten som satt fel.

Men alltså, förtjänar inte den här katten :love: Hon är läskigt smart. Fick ett kilo godis efteråt.
Bästa katten ju 😍
 
Blev påmind om en lite rolig sak som hände igår, som jag då inte kunde skratta åt men som nu känns kul.

När jag jobbade så var det som sagt var kanske 10 minusgrader och jag satt på en moppe. Det blev att rundan tog knappt 4 timmar om jag inte minns fel. I alla fall, när jag kom in från rundan skulle jag direkt hem. När jag bytte om så struntade jag i mina underställsbyxor, för "Det var ju ganska varmt ute och det är inte så långt att cykla hem".

Sedan kom jag ut, satte mig på cykeln och fy sjutton så kallt det var! Hade fått för mig att jobbets dubbla underställ samt overall, dubbla sockor och vinterkängor + rånarluva inte gjorde så jättemycket ändå, men tydligen värmer de kläderna bra trots allt :rofl:

Fick ta på mig en varmfodrad kjol när jag kom hem för att värma upp mig lite. Idag tänker jag ha termobyxor på promenaden.
 
Katten kom springande, bet mig i hälsenan och skrek. Inte riktigt normalt beteende, blev arg först men så satte hon sig i hallen och skrek på mig.

Så pausade spelet och gick efter och kollade. Mamma hade satt i halsen och fick inte luft och kunde inte ropa på mig. Massa ryggdunk senare hostade hon ut maten som satt fel.

Men alltså, förtjänar inte den här katten :love: Hon är läskigt smart. Fick ett kilo godis efteråt.

Duktig kisse :love:
 
Ätit frukost men det var lite för mycket folk så den fick bli snabb. Helt hockeylag är igen, förra gången herrar, nu damer.

Tenta imorgon så hänger på hotell och pluggar varvat med uppgifter till MammaFitness Premium 😅

Och lyssnar (igen) på dokumentären om THX. Grundforskningen var ju verkligen klockren. En ko som blev frisk 🙃
 
Försöker komma igång och få upp värmen i huset... jag behöver en luftvärmepump! Sedan är min hud är knastertorr... så jag har en ursäkt för att shoppa lite hudvård :angel: :D

Kisse krävde att få gå ut på en gång så hon är ute... hon brukar vara under ena ladan så jag hoppas hon tar många råttor/möss :up:
 
Måste åka och veckohandla. Kan inte precis säga att jag känner mig jättesugen på att ge mig ut i kylan..... :meh: Och sedan tänkte jag städa undan julen idag också. Några andra storslagna planer har jag inte..... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp