Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig helt gråtfärdig. Grannen kom nyligen med sin traktor för att få undan från gården :love:
Jag har ju inga sådana avancerande grejer. Endast en snöslunga som inte är min bästa kompis och så fyrhjulingen men sålde plogbladet iom byte till ny fyrhjuling och tänkte måste nu skaffa ett nytt men bara det kostar ju runt 5000 kr

Alltså ser knappt vad jag skriver men blev så rörd.
 
Dricker grön smoothie, äter naturgodis och surar över att jag inte hittar NÅGONTING som jag vill ha på mig när vi gifter oss. Letat 1,5 år nu, 4 månader kvar. Suck..
Kan du tänka dig hyra en klänning?
Elsa Billgren har en stor vintagekollektion, och rimliga priser. Jag tycker att flera är helt fantastiska och hon har olika stilar ☺️
Har själv kontaktat henne men vi är inte längre säkra om det blir något giftermål i sommar eftersom man just nu bara får vara 4 personer på restaurang och inga stora privata tillställningar :(
 
Kan du tänka dig hyra en klänning?
Elsa Billgren har en stor vintagekollektion, och rimliga priser. Jag tycker att flera är helt fantastiska och hon har olika stilar ☺️
Har själv kontaktat henne men vi är inte längre säkra om det blir något giftermål i sommar eftersom man just nu bara får vara 4 personer på restaurang och inga stora privata tillställningar :(

Bra tips, ska spana in! Jag hyr gärna! Hittade någon annan sida som hyrde ut förut men alla var så extra allt.

Vi gifter oss med eller utan folk :angel: Nu är jag trött på den här skiten :devil: Vi är 18 personer just nu och trodde det skulle gå, och går det inte gifter vi oss ändå så får firandet vänta.
 
Bra tips, ska spana in! Jag hyr gärna! Hittade någon annan sida som hyrde ut förut men alla var så extra allt.

Vi gifter oss med eller utan folk :angel: Nu är jag trött på den här skiten :devil: Vi är 18 personer just nu och trodde det skulle gå, och går det inte gifter vi oss ändå så får firandet vänta.
Här är det mer vintage och klassiskt, hon har inga bilder på sin hemsida men jag har länge följt henne på Instagram och sett bilder från klänningar där. Man bokar in en provning tillsammans med henne för att hitta en klänning. Står mer på hemsidan, Elsas vintagebröllop.
Förstår absolut att du börjar tröttna efter allt fram och tillbaka 😅
 
Bra tips, ska spana in! Jag hyr gärna! Hittade någon annan sida som hyrde ut förut men alla var så extra allt.

Vi gifter oss med eller utan folk :angel: Nu är jag trött på den här skiten :devil: Vi är 18 personer just nu och trodde det skulle gå, och går det inte gifter vi oss ändå så får firandet vänta.
Ni får väl vara åtta pers, på privata tillställningar åtminstone!
 
Har veckohandlat, stoppat en köttbit i crock-potten, städat ut julen, och tvättat en omgång tvätt. Nu känner jag att jag förtjänar att sitta med mitt vinglas, slösurfa lite och beundra de fina mörkrosa tulpanerna som jag fick med mig hem när jag handlade..... :) Trots att det är bistert kallt ute så känns det som vår nu när solen skiner från en ljusblå himmel, och julsakerna har ersatts med tulpaner :) !
 
Dagens motion avklarad
Har ca 15 min att gå till återvinningen
Ja kartongerna är fulla 20210116_123832.webp
 
Vägen utanför gör en svag böj precis vid mig. Plogpinnarna sitter före och efter böjen så plogbilen kör rakt. Min postlåda hamnar halvannan meter från vägbanan och på andra sidan plogas det ut över dikeskanten.

Det ska komma rejält med blötsnö i veckan. I ren desperation satte jag en plogpinne i snödrivan för att markera var vägrenen faktiskt är. Få de om det hjälper. Skulle underlätta om jag inte behövde skotta bort snön på vägen också.
 
Vägen utanför gör en svag böj precis vid mig. Plogpinnarna sitter före och efter böjen så plogbilen kör rakt. Min postlåda hamnar halvannan meter från vägbanan och på andra sidan plogas det ut över dikeskanten.

Det ska komma rejält med blötsnö i veckan. I ren desperation satte jag en plogpinne i snödrivan för att markera var vägrenen faktiskt är. Få de om det hjälper. Skulle underlätta om jag inte behövde skotta bort snön på vägen också.
Dåligt av dom som sätter plogpinnar att inte sätta plogpinnen ut i böjen så att den som kör snösvängen ser var vägen faktiskt går :mad: Det kan ju vara nya varje vinter numer pga upphandlingar.
Smart av dig att sätta ut en extra :up: Det kanske måste göras varje vinter nu.

Jag har satt upp en extra plogpinne vid våran brevlåda dels för att plogbilen ska se att den står där öht (för ofta har dom plogat upp snö på kanten där reflexerna sitter på själva lådan) och sen som du tänkt - att dom ska se var vägen faktiskt går.
 
Promenaden med hundarna råkade bli tre timmar lång, så jag orkar inte med något lägenhetsfix nu. Istället blev det att gå tillbaka hem och sätta igång en ugnspannkaka. Testar annan form nu efter bukes inrådan och hoppas på att den blir bättre än de tidigare jag gjort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
354
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp