Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aaah.... Det susar så gott i kaminen. Jag har tagit en varm (het ;) !) dusch, och sitter nu här insvept i min supermjuka, varma morgonrock. Fick hem "Laga mig" av Lotta Lundgren idag, och kan konstatera att den är SUPERUNDERHÅLLANDE, samtidigt som den innehåller en hel del recept som jag kommer att testa :) !
Känner mig allmänt behagligt dåsig efter vin, hämtmat, dusch och värme från kaminen. Kanske blir det en liten tupplur på soffan i kväll..... :D
 
Tänkte att jag skulle sätta in pappren som blivit liggande i ett skåp i de pärmar som de hör hemma i, "det tar inte så lång stund". Eller hur, ett par-tre timmar nånting senare..klart. Nu vill katterna ha middag och sen lär jag diska och dammsuga.
 
Pratat med min läkare. Frågade om hur det blir med vacinationen.
Ska jag själv signalera intresse för covid-vaccin eller blir jag kallad. Fick en suck till svar och läkaren berättade att de söker information allt de kan. men de har ingen aning.

Ja, man kan ju inte låta bli att undra hur det blir med vaccin. För egen del är jag hoppfull, men misstänksam... Jag tror att påståendet att alla över 18 år som vill vaccinera sig ska kunna göra det innan sommaren, känns VÄLDIGT optimistiskt (läs: orealistiskt) tyvärr. Jag får nog vara glad om jag är vaccinerad vid jul, tänker jag.... O_o Men hoppet är det sista som överger en, sägs det, så man får väl hålla tummarna för att man kan fira jul med sina nära och kära i år :up: !

Jag tror att det är smart att inte höra av sig till vården för enbart sådana frågor just nu, belastningen är hög nog som det är. De som kommer i fråga för aktuell vaccinleverans kommer att kontaktas, man förutsätter att människor vill ha vaccin tills de tackat nej. Man behöver alltså inte "anmäla intresse".
 
Vi hade en fjunig, ung sak liknande de där eller fiskmås som knatade runt på marken utanför lagret förrförra året. Vi trodde den skulle avlida. Försökte mata med hästfoder. :laugh: Det var ofta någon vuxen som cirkulerade över. Verkar som de matat den iaf. Tillslut växte den upp och började flyga. Sen försvann den. Förra året hade vi en till sån gråfjunig, ensam sak som vankade runt där och allt upprepades. Så söt! Hade vi öppet lilla dörren på lagret stod den ibland och kikade in ca 5 m från dörren. Mkt sällskaplig sak! :love:

Åh vad sött! Vad kul att få ha det så. De är så underbara som unga! :love:

Jag fick en sån där halvvuxen trutunge i knäet en gång!! :eek: Bästa platsen för att få ALL mat helt själv tyckte den. Vad jag tror var föräldrarna såg mycket missnöjda ut över sin våghalsiga unge, men de höll sig på några meters avstånd iaf. Vuxna trutar är ju enorma så jag var lite rädd att de skulle bedömma situationen som för farlig för ungen och ingripa. Upplever de vuxna som rätt skygga, men ungfåglarna kan få för sig sånt där! x)
 
Jag tror att det är smart att inte höra av sig till vården för enbart sådana frågor just nu, belastningen är hög nog som det är. De som kommer i fråga för aktuell vaccinleverans kommer att kontaktas, man förutsätter att människor vill ha vaccin tills de tackat nej. Man behöver alltså inte "anmäla intresse".
Nä, att belasta vården med frågor är onödigt. Nu hade jag ändå kontakt med min läkare oh passade på att fråga om det också :)
 
Det går bra för Google translate... :angel:
Screenshot_20210115-201252_Google.webp
 
Skriver på den satans rapporten har väl kommit halvvägs min plan är att vara klar imorgon så jag får söndagen fri för att skriva klart de sist på omtentan 🤔 Fick iaf tillbaka omdöme G på våran gruppuppgift vi hade i veckan 😊 Såå skriva en stund till sen gå och lägga sig. Imorgon är de pulka åkning och korvgrillning med Mosters killar. Blir inte att vi träffas så mycket sista året pga av Corona men nu tänkte vi försöka ses ute och göra någonting. Tror Pappa blir glad med han saknar sina små killar och tror de är bra för honom att träffa dem så han får lite bra energi ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp