Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar på det..

Kom ihåg att OM läkaren inte gör en rättelse så har du rätt att få det noterat i journalen att du ifrågasätter journalanteckningarna.

Du måste ju få se vilken läkare det är som har fört in journalanteckningarna. Jag hade blåvägrat ett kissprov innan det hade utretts, även om jag fattar att man (tyvärr) är rätt maktlös i en sådan situation. Så kränkande.
 
Hemma och jobbar på att få upp temperaturen i huset :up: ! När det är så här pass kallt ute funkar ju en luft-luft-värmepump inte helt optimalt, så nu har jag tänt i kaminen i stället och hoppas kunna - i första hand - komma upp i 20 grader (ligger på drygt 18 grader just nu)..... :) Och så dricker jag vin. Det borde hjälpa lite också, tänker jag....... ;)
 
Hemma och jobbar på att få upp temperaturen i huset :up: ! När det är så här pass kallt ute funkar ju en luft-luft-värmepump inte helt optimalt, så nu har jag tänt i kaminen i stället och hoppas kunna - i första hand - komma upp i 20 grader (ligger på drygt 18 grader just nu)..... :) Och så dricker jag vin. Det borde hjälpa lite också, tänker jag....... ;)
Vin hjälper för det mesta! 🍷
 
Fick bassning för min nya fylla att den inte var oljade eller fasade kanter. så det vad jag har gjort
1610727393544.webp
 
Pratat med min läkare. Frågade om hur det blir med vacinationen.
Ska jag själv signalera intresse för covid-vaccin eller blir jag kallad. Fick en suck till svar och läkaren berättade att de söker information allt de kan. men de har ingen aning.
Ja, man kan ju inte låta bli att undra hur det blir med vaccin. För egen del är jag hoppfull, men misstänksam... Jag tror att påståendet att alla över 18 år som vill vaccinera sig ska kunna göra det innan sommaren, känns VÄLDIGT optimistiskt (läs: orealistiskt) tyvärr. Jag får nog vara glad om jag är vaccinerad vid jul, tänker jag.... O_o Men hoppet är det sista som överger en, sägs det, så man får väl hålla tummarna för att man kan fira jul med sina nära och kära i år :up: !
 
Läkaren påstod att det står i min journal att jag missbrukar amfetamin och heroin. Jag undrar mest vems journal han tittade i, för det är omöjligt min.
Så fick lämna pisseprov och sitter nu när och väntar in fortsättningen.

Helt sjukt.
Men hjälp! Det är ju inte direkt småsaker..

Jag var med om lite liknande förr förra året. Kom till ny läkare som var skitstressad och jättearg över att min förra mottagning inte gett nog info om att jag var sjukskriven och behövde lite längre möte än ett vanligt "hej, du mår bra och vill bara få förnyad medicin du haft i 15 år".
Hon skällde ut mig för att jag inte mindes att jag haft mediciner hon läste upp. Som sedan visade sig tillhöra en annan patient. Ingen ursäkt för det.
Hon glömde bort att vi enats om att jag skulle fortsätta på de mediciner och den dos jag stått på i 10 år och skällde sedan ut mig för att jag tagit högre dos än hon trodde hon ordinerat. Det skrev hon även i min journal.
Hon gjorde en massa så himla rubbade saker och bla skrek på mig trots att jag började gråta och liksom inte fick fram ett ord= jag var inte var agressiv, ifrågasättande, ettrig etc. Jag grät och frågade om hon kunde hjälpa mig på annat vis än just den sömnmedicinen, om det fanns något, vad som helst även sånt som inte var just medicin.

Jag orkade själv inte kriga då iom att jag tack vare att hon sänkte dos på sömnmedicinen så jag inte sov mer än 3 h var tredje natt under några månader och totalt krashade. Min pitbull-pappa tog det istället. Tydligen hade de haft mkt problem där även med ledningen. Och Apoteket berättade att de ofta hade problem med dem också. De skrev ut mediciner i förpackningar som inte fanns etc och patienterna, även jag blev utan. Och de gick inte att nå per tel vid dessa tillfällen. Utan man kunde få vara utan medicin man dagligen behöver under långhelger etc.
En gång fick akutteamet komma ut till mig med medicin för helgen eftersom hon skrivit ut förpackning som inte tillverkas. Även de var helt chockade över att det kunde få gå till så.

Jag är på sätt och vis glad att det hände mig och inte någon som kanske kunde tagit livet av sig.
Läkaren blev förflyttad och min journal korrigerades. Jag valde att flyttas tillbaks till min gamla mottagning och har sluppit trassel sedan dess.
Har liksom under 25 år aldrig överskridit dosering eller tjafsat ang det. Helt surrealistisk upplevelse! Man vill ju inte varje gång man söker vård vara stämplad för ngt som inte stämmer och som kan påverka ens vård.

Stå på dig! Lycka till och hoppas mamman kan hjälpa om du inte orkar ta striden. :heart
 
Känner mig helt jäkla slut i huvudet idag. Måste sitta och gå igenom och formulera om ett engelskt kontraktsförslag på 10 sidor med en massa engelska juridiska termer. Det är liksom verkligen inte mitt bord.
Tur att sälj-pappan som jobbat mkt internationellt finns tillgänglig för guidning! :heart
 
Matar tiggande trutungar! :love: :love: :love:
Visa bifogad fil 63359

Tanken var att mata duvorna, men så kom dessa raringar och var besvikna på att det inte fanns ngt till dem, de ville inte ha havre/korn/råg/vete-grynen så jag fick gå och köpa räkor till dem istället :rofl:
Vi hade en fjunig, ung sak liknande de där eller fiskmås som knatade runt på marken utanför lagret förrförra året. Vi trodde den skulle avlida. Försökte mata med hästfoder. :laugh: Det var ofta någon vuxen som cirkulerade över. Verkar som de matat den iaf. Tillslut växte den upp och började flyga. Sen försvann den. Förra året hade vi en till sån gråfjunig, ensam sak som vankade runt där och allt upprepades. Så söt! Hade vi öppet lilla dörren på lagret stod den ibland och kikade in ca 5 m från dörren. Mkt sällskaplig sak! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp