Läkaren påstod att det står i min journal att jag missbrukar amfetamin och heroin. Jag undrar mest vems journal han tittade i, för det är omöjligt min.
Så fick lämna pisseprov och sitter nu när och väntar in fortsättningen.
Helt sjukt.
Men hjälp! Det är ju inte direkt småsaker..
Jag var med om lite liknande förr förra året. Kom till ny läkare som var skitstressad och jättearg över att min förra mottagning inte gett nog info om att jag var sjukskriven och behövde lite längre möte än ett vanligt "hej, du mår bra och vill bara få förnyad medicin du haft i 15 år".
Hon skällde ut mig för att jag inte mindes att jag haft mediciner hon läste upp. Som sedan visade sig tillhöra en annan patient. Ingen ursäkt för det.
Hon glömde bort att vi enats om att jag skulle fortsätta på de mediciner och den dos jag stått på i 10 år och skällde sedan ut mig för att jag tagit högre dos än hon trodde hon ordinerat. Det skrev hon även i min journal.
Hon gjorde en massa så himla rubbade saker och bla skrek på mig trots att jag började gråta och liksom inte fick fram ett ord= jag var inte var agressiv, ifrågasättande, ettrig etc. Jag grät och frågade om hon kunde hjälpa mig på annat vis än just den sömnmedicinen, om det fanns något, vad som helst även sånt som inte var just medicin.
Jag orkade själv inte kriga då iom att jag tack vare att hon sänkte dos på sömnmedicinen så jag inte sov mer än 3 h var tredje natt under några månader och totalt krashade. Min pitbull-pappa tog det istället. Tydligen hade de haft mkt problem där även med ledningen. Och Apoteket berättade att de ofta hade problem med dem också. De skrev ut mediciner i förpackningar som inte fanns etc och patienterna, även jag blev utan. Och de gick inte att nå per tel vid dessa tillfällen. Utan man kunde få vara utan medicin man dagligen behöver under långhelger etc.
En gång fick akutteamet komma ut till mig med medicin för helgen eftersom hon skrivit ut förpackning som inte tillverkas. Även de var helt chockade över att det kunde få gå till så.
Jag är på sätt och vis glad att det hände mig och inte någon som kanske kunde tagit livet av sig.
Läkaren blev förflyttad och min journal korrigerades. Jag valde att flyttas tillbaks till min gamla mottagning och har sluppit trassel sedan dess.
Har liksom under 25 år aldrig överskridit dosering eller tjafsat ang det. Helt surrealistisk upplevelse! Man vill ju inte varje gång man söker vård vara stämplad för ngt som inte stämmer och som kan påverka ens vård.
Stå på dig! Lycka till och hoppas mamman kan hjälpa om du inte orkar ta striden.