Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det -12.
Provade på att rida på en islandshästridskola Är inbiten storhästryttare. Men det var riktigt roligt och annorlunda och det gick betydligt bättre än vad jag trodde. Det var så skoj att jag ska fortsätta hela terminen. Ingen träningsvärk men ont i sittbenen 😄
 
Tio i tre inatt hoppa katten upp i sängen och började skrika - han skulle ut för han var väl nödig. Han hade sovit hela dagen lång för de är för kallt för en kung att gå ut. Så ut med katten sen fick jag vänta på att kungen behagade komma in vid sådär 03.20 för var ju för kallt för att han skulle sova ute 🤦🏻‍♀️😴 Tur jag lyckades somna om till slut ...
 
Tror några försöker berätta för mig att det är frukostdags.....


139040477_10158074561081819_4999037531359243024_o.jpg



Nej, nej mina hundar har inte tränat mig det minsta :angel:

Jag stod alltså med ryggen mot dem och skulle hälla upp frukost och när jag vänder mig om ser jag detta :rofl:

Har ni sett så lidande djur? :rofl:
 
Även här står frosta av frysen på agendan :D.

-12 nu. Vattendropparna som blev på vantar och jackan när jag fyllde på vatten till hästarna frös till is.... hoppas den där nya termobaren kommer snart.
 
-16, så bra kallt fortfarande. Snart ut och rida. Får sällskap av kollegan idag :) Men jag tror hunden får stanna hemma, hon riskerar att frysa ihop om tassarna när vi ska gå i djup snö och det är såpass kallt. Hon kommer bli sjukt besviken, men sånt är livet ibland 😅
 
Det var -10 imorse så nu fick jag ta på mig en kofta/tröja under vinterjackan och en halsduk (har klarat mig bra med bara jacka och mössa förut), men det blev lite för varmt ändå :cautious::meh: blev lite svettig av promenaden till bussen och sedan höll jag nästan på att frysa pga svetten när jah stod och väntade :banghead: om någon har tips om något magiskt träningsmaterial som hjälper mot just detta så skulle jag uppskatta det!
 
Hemma igen från läkare. SMHI hotade med riktigt kallt och kollade inte termometern innan jag gick. Såg ut som en pingvin, hade varmaste vinterjackan, lång stickad tröja, pälsmössa och vantar (de två senaste har jag aldrig på mig), tjocka strumpbyxor under byxorna och rejälaste fodrade vinterstövlarna. Upptäckte att det var -6 och jag svettades :meh:
 
-12 här. Sol så ska strax ta en promenad.

Skrattar lite åt livets ytterligheter när jag ena sekunden diskuterar lagstiftning för biologisk mångfald och framtida matförsörjning, för att i nästa sekund diskutera vilken färg jag vill ha på underställ..
 
Jag väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga upp tvätten. Därefter ska jag äta något och kolla på Vår tid är nu :)
Dottern borde komma hem om ca två timmar och då ska hon bara äta mellanmål innan vi kör till stallet. Båda ponnyerna ska motioneras idag så får unga fröken bestämma vilken hon vill rida eller om hon vill rida båda :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp