Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså min kollega är ju helt sjuk. :rofl: Jag vill ersätta alla kollegor med kloner av hen.
Hen kom springande, var vrålhungrig som jag. Erbjöd sig att cykla och fixa mat eftersom det går fortare. Helt ok för mig. :D

Hen ringer och säger att det är kö hela vägen ut från restaurangen. Jag typ ok men borde kanske gå ganska fort ändå (vi köpte sallad).
Sedan ringer hen igen, 5 minuter senare. Säger att hen är på väg tillbaka.
Jag undrar vad hände med kön? O_o
Hen typ "Asså, jag sa att jag jobbade med renoveringar på slottet, och alla lät mig gå före"
O_o:eek::confused::rofl::love:
 
Alltså min kollega är ju helt sjuk. :rofl: Jag vill ersätta alla kollegor med kloner av hen.
Hen kom springande, var vrålhungrig som jag. Erbjöd sig att cykla och fixa mat eftersom det går fortare. Helt ok för mig. :D

Hen ringer och säger att det är kö hela vägen ut från restaurangen. Jag typ ok men borde kanske gå ganska fort ändå (vi köpte sallad).
Sedan ringer hen igen, 5 minuter senare. Säger att hen är på väg tillbaka.
Jag undrar vad hände med kön? O_o
Hen typ "Asså, jag sa att jag jobbade med renoveringar på slottet, och alla lät mig gå före"
O_o:eek::confused::rofl::love:
What? :rofl::rofl: För det första, hur kom hen ens tänka på det? Och för det andra, varför skulle det innebära att man släpper förbi någon för att de renoverar slottet? :confused:
Jag hade inte gjort det pga just den anledningen liksom :cool::rofl:
 
Japp. Företaget där jag lämnade in bilen för checkup kom in efter en liten stund i orses (vi är typ vägg i vägg) och berättade att jag behövde göra en hjulinställning men att de inte kunde göra det för deras var trasig.
Frågade om de kollat kylarvätska mm och Nä skulle vi göra det? *suck* ja därför jag lämnade in bilen.

Finns flera verkstäder/garage/däckfirmor häromkring i närheten alla hade tid i nästa vecka så min kollega ringer till sin svärson i grannstaden som kunde fixa det omgående. (bra firma)
De ville göra en felsökning innan det ingår. Nemas problemas.

ja hjulinställning behöver göras akut och bakdäcken vart så skrovliga och slog rejält. Framdäcken är helt kass och han ville inte man skulle åka på dem. Efter lite trixande så kunde de för tillfället byta framdäcke. Beställa däck så kunde jag komma förbi imorgon och hinna byta bakdäck. Misstänkte även att ett kullager var dags att se över i fram.

Nu fick de in däck när de bytte så han kunde byta alla 4 och efter provkörning så verkar ljudet ha gåt bort (det misstänkta kullagret)

Varför såg inte grannföretaget detta? och det var ite alls länge sen jag servade bilen heller
 
Mitt knä blir inte bättre. Går med knäskydd i hettan och svettas men det lindrar inget. Har ätit upp alldeles för många värktabletter utan lindring. Jag skadade knät i en skidolycka för typ 20 år sen och skadan blev akut igen när jag dumdristigt nog gick en längre promenad. Bilen var på service och jag vill inte åka buss pga covid-19. Trodde verkligen inte att den belastningen skulle vara för tuff för mig, annars hade jag väl tagit bussen. Googlar massor men det verkar inte finnas så mycket att göra. Måste gå omkring en del på jobbet och det är plågsamt. Om jag går till läkare tror jag inte att läkaren gör något mer än skickar hem mig med ett recept på värktabletter. Sjukskrivning vågar jag inte göra. Har blivit uppsagd från andra jobb när jag blivit sjuk och det vill jag inte riskera. Går till läkare när jag inte har något jobb längre.
 
Idag blev det tryck på en påse att ha i bilen med badkläder i.
20200820_130344.webp
 
Började regna lite när jag och hästarna red från gårdsplanen men trodde det va en skur i utkanten då det inte såg så farligt ut. Tog oss en tur i skogen (såg massa kantareller som jag ska gå och plocka i morgon, hinner tyvärr inte idag) och när vi kom ut på grusvägen igen och vände hemåt dånade det längre bort och jag såg en rejäl skur komma mot oss. Gissa om vi blev blöta 😂 Fick byta alla kläder när jag kom in, även underkläderna 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
580
· Visningar
56 532
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 345
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 351
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp