Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så samtalet med chefen i morse bestod mycket av att han tyckte jag hade överdrivet mycket flex.
Problemet är att arbetsgivaren vill att vi ska åka så lite i rusningstrafik som möjligt, så jag åker hit tidigare. Jag får inte under några omständigheter åka hem för tidigt dock. Då blir det liksom att det bygger upp flex. Samt att jag ändå åker i rusningstrafiken... :cautious:
Jag frågade hur jag skulle lösa det problemet. Han tyckte jag kunde gå till jobbet. Jag har 8km enkel väg. Förklarade att det inte är ett alternativ - då var det slut med lösningar från honom.

Fick precis nu veta att andra kollega fått ok att gå från jobbet en timme tidigare pga att de inte ska hamna i rusningstrafik. Återigen känns det som att det är ok att "offra" mig men ingen annan. Samt att jag bara gör fel och aldrig rätt. Känns olustigt och inte bra.

Funderar på vad jag ska göra åt det nu. Bör nog inte ringa chefen just nu kring det men kanske senare när jag tänkt igenom det lite.
 
För varmt inne så ligger ute på gården på en filt och myser i skuggan. Lyssnar på radio.
15977573127134006164007990599587.webp
 
Så samtalet med chefen i morse bestod mycket av att han tyckte jag hade överdrivet mycket flex.
Problemet är att arbetsgivaren vill att vi ska åka så lite i rusningstrafik som möjligt, så jag åker hit tidigare. Jag får inte under några omständigheter åka hem för tidigt dock. Då blir det liksom att det bygger upp flex. Samt att jag ändå åker i rusningstrafiken... :cautious:
Jag frågade hur jag skulle lösa det problemet. Han tyckte jag kunde gå till jobbet. Jag har 8km enkel väg. Förklarade att det inte är ett alternativ - då var det slut med lösningar från honom.

Fick precis nu veta att andra kollega fått ok att gå från jobbet en timme tidigare pga att de inte ska hamna i rusningstrafik. Återigen känns det som att det är ok att "offra" mig men ingen annan. Samt att jag bara gör fel och aldrig rätt. Känns olustigt och inte bra.

Funderar på vad jag ska göra åt det nu. Bör nog inte ringa chefen just nu kring det men kanske senare när jag tänkt igenom det lite.

Har ni ingen HR-avdelning?
 
Så samtalet med chefen i morse bestod mycket av att han tyckte jag hade överdrivet mycket flex.
Problemet är att arbetsgivaren vill att vi ska åka så lite i rusningstrafik som möjligt, så jag åker hit tidigare. Jag får inte under några omständigheter åka hem för tidigt dock. Då blir det liksom att det bygger upp flex. Samt att jag ändå åker i rusningstrafiken... :cautious:
Jag frågade hur jag skulle lösa det problemet. Han tyckte jag kunde gå till jobbet. Jag har 8km enkel väg. Förklarade att det inte är ett alternativ - då var det slut med lösningar från honom.

Fick precis nu veta att andra kollega fått ok att gå från jobbet en timme tidigare pga att de inte ska hamna i rusningstrafik. Återigen känns det som att det är ok att "offra" mig men ingen annan. Samt att jag bara gör fel och aldrig rätt. Känns olustigt och inte bra.

Funderar på vad jag ska göra åt det nu. Bör nog inte ringa chefen just nu kring det men kanske senare när jag tänkt igenom det lite.
🙄🙄🙄
Jaha, inte börja tidigare och sluta tidigare. Då skulle jag tolka det som att det andra förslaget skulle vara börja senare och sluta senare istället, men jag har på känn att han inte skulle gilla det heller :meh:
 
Det har vi, men är det inte bäst att ta upp det med chefen först?
Är lite rådvill, HR består av en person och hen är snäll och så men inte särskilt handlingskraftig.

Jag tycker ju att man ska behandla anställda lika, men det kanske inte är så.
Har ni någon kontakt på facket? Alltså, jag tog hjälp av facket när jag skulle bara ha ett möte med min chef om eventuella studier så en person satt med på mötet som jag kände stod på "min sida".
 
Eller vänta, @Hoarfrost när du skriver flex så tänker jag flextid. Men det verkar som att du skriver om övertid? Att din chef tycker att du har för mycket övertid som du jobbat ihop till?
Eller misstolkar jag något nu? 🤔
Ja precis. Det är 58 timmar övertid.
Ändå rätt lite då jag tidigare haft 137 timmar när det var som värst. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 791
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 327
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 344
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 904
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp