Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför fick jag ingen sån här tårta när jag flyttade in till min bostad i somras?? :rage:
120a3e3c5a67c67ef3bd022aeb0f7e32.jpg
 
Jag tror att när jag varit hos husläkaren och tandläkaren så har de bara ropat förnamnet faktiskt.

Och hos veterinären kattens namn, vilket blir sjukt förvirrande för en hörselskadad då jag är van vid att lyssna efter mitt namn :cautious::rofl:

Ja när jag varit hos min läkare och min diabsköterska säger de bara förna,met. Det har du rätt i Men när jag varit på VC eller sökt annat där jag inte är "välkänd" så har jag nog bara hört hela namnet. :)
 
Ja när jag varit hos min läkare och min diabsköterska säger de bara förna,met. Det har du rätt i Men när jag varit på VC eller sökt annat där jag inte är "välkänd" så har jag nog bara hört hela namnet. :)

Ja, det brukar vara "Förnamn Efternamn" när de kommer och hämtar en. Förutom mag-tarm då, där är det "Hej, är du här igen..." tydligen har jag gjort ett visst intryck och jag är inte övertygad om att det är enbart positivt :angel: :rofl:
 
Jag tror att när jag varit hos husläkaren och tandläkaren så har de bara ropat förnamnet faktiskt.

Och hos veterinären kattens namn, vilket blir sjukt förvirrande för en hörselskadad då jag är van vid att lyssna efter mitt namn :cautious::rofl:
Plus att min katt heter Alice.... Det är ju typ Alischh :cautious: Jag höll på att missa min veterinärtid när jag var där senast eftersom jag var osäker på om det var mig (eller katten då) som de ropade på, det hjälptes inte av att det var utomhus och intill en motorväg :banghead::rofl:
Och så ringde veterinären sedan till min mobil för resultatet 🙄:rofl:
Men det löstes också då jag gick in igen och sa att jag inte kunde prata i telefon och veterinären kom ned istället. Men jaja 😅
 
Nu är jag inte en aktiv hästmänniska, men har varit. Haft klippkort på VC hela livet typ (när jag var liten var det alltid allt från öroninflammation till halsfluss i stort sett jämt) och nu i vuxen ålder pga. kroniskt sjuk. Men tror aldrig jag varit där på grund av någon skada jag ådragit mig i stallet :D

Jag har varit aktiv hästmänniska i 26 år (är 31 år) och har vad jag minns bara sökt vård två ggr pga hästrelaterade skador. Första gången blev jag trampad av hästen jag ledde så fotleden blev stukad i en smärtsam vinkel och andra gången stack jag en gammal rostig högaffel 2 cm in i smalbenet när jag stod och skottade in hö i höpressen (hästarna var inte ens i närheten alltså haha) 😅 Så peppar peppar har jag varit förskonad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 789
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 324
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp