Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens jobb
Äntligen kan jag packa upp o kasta lite lådor
20220311_161148.webp
 
Det kom hem en sambo som såg ut som en urvriden disktrasa och kände sig sjuk. Ordnade lite mat åt honom och skickade honom och lillvovve i säng för en förhoppningsvis längre nap.
Lillvovve är ju inte heller så kaxig efter att ha varit sjuk. Medicinen gjorde att hon behövde ut på nätterna igen. Så sambo har fått gå upp, ta ut, bada baktill och föna 2 ggr/natt. Nu är medicineringen klar och de får säkert sova inatt.
Han sa att han förstår mig nu, med kroniska sömnbesvär. Varför jag kan vara trött/bli sjuk lätt etc.. 😅
 
Morr. Näringsdrycken jag fick på sjukhuset höjde mitt blodsocker i taket trots att jag bara drack max en dl. Har slagits med blodsockret hela kvällen och natten.

Nu på morgonen lyckades jag googla fram en innehållsförteckning. Det är massor av SOCKER i den. Hur tänkte dietisten där? Till en diabetiker? Den är "energirik". Jotack märkte det.

Trodde jag skulle få proteintillskott. :meh:

Dessutom har jag inte någonstans hittat näringsinnehåll så jag kunde se hur mycket kolhydrater det är. Det enda som står på flaskan är att den innehåller 300 kcal. Borde dragit öronen åt mig redan där.
Finns Diaben som är anpassade för diabetiker men de är inte lika mkt protein i beroende på vad du fått. Oftast bli rekommendationen att ta en halv/gång ändå
 
Dagen var hyffsad och nu på eftermiddagen fick jag ett glatt samtal. Det finns en odlingslott till mig :banana: Ska träffa en i styrelsen imorgon, titta på det lilla av området vi kan se, gå igenom kontrakt, regler m.m. Sen är den min :banana: Jag har redan börjat drömma lite! Men får väl börja lite lugnt med grönsaker så jag vet vad som kommer upp o hur det verkligen ser ut innan jag börjar planera alla bärbuskar jag drömmer om :angel: Dock står klätterros eller klematis och löjtnantshjärta redan på listan utöver grönsaker :love: så... Jag surfar på Plantagens hemsida, vill ha typ allt :love:
 
Finns Diaben som är anpassade för diabetiker men de är inte lika mkt protein i beroende på vad du fått. Oftast bli rekommendationen att ta en halv/gång ändå
Den jag fick innehöll inte speciellt mycket protein? Dubbelt jmf med mjölk.
Det var energidryck från Nestlé. :meh: Med massor av kolhydrater (socker).

Hade fått i mig betydligt mycket mer protein om jag käkat en bit kött.

Ska fråga om Diaben :up:
 
Sitter i bilen på väg upp till Pitlochry för ännu en bortahelg innefattandes hotellboende, god mat och bubbel 😊 Förra helgen var 100% kvalitetstid med min familj och brorson, denna blir 100% kvalitetstid med sambons familj och brorsdotter. Jättemysigt, men jag ska inte sticka under stol med att det ska bli rätt skönt med ett gäng lugna hemmahelger efter detta :D
 
Har fikat galet mkt. Först på jobbet och sen med jobbet som avslutar de flesta fredagar. Har bäddat rent i sängen och krupit ner. Det är verkligen lyx. Ska läsa lite, Vem dödade Snövit.
Hade en bra dag på jobbet och det är så betydelsefullt för då är det lättare att släppa jobbet när helgen kommer.
15137AB5-ED8A-4611-9496-B264A57A3C1D.webp
 
Sitter i bilen på väg upp till Pitlochry för ännu en bortahelg innefattandes hotellboende, god mat och bubbel 😊 Förra helgen var 100% kvalitetstid med min familj och brorson, denna blir 100% kvalitetstid med sambons familj och brorsdotter. Jättemysigt, men jag ska inte sticka under stol med att det ska bli rätt skönt med ett gäng lugna hemmahelger efter detta :D
Ooohhh där bodde vi ett par nätter när jag åkte bussresa till Skottland med min mamma :D
Hotellet var spännande minst sagt med ett badrumsgolv som det kom ett vått, kluckande ljud ifrån O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
573
· Visningar
56 218
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp