Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fredagsmyset fick bli fredagsfys istället 😂 Jag och några till tappra själar. Mig gör det inte så mycket, är ingen tv människa och är dessutom ensam i helgen då sambon jobbar hela helgen och åker vid klockan 20. Så just kommit ur duschen hyper speedad som vanligt efter jag tränat, sen om ett tag kommer jag däcka på kudden i min Renbäddad säng nöjd och glad 🥱 Huvudet har blivit rensat på tankar så förhoppningsvis får jag sova ifred.
 
Har nu el så att det räcker en vecka till i alla fall. :p
Har också värmt upp en kopp kryddigt ris och snabbstekt en lammkotlett till det. Utmärkt fredagsmiddag med ett glas vitt, sedan ska hunden ut för en snabbkiss och filtret rengöras i yngelkaret. Sedan sover vi nog. :)
 
Meeeeh! Har precis varit ut i regnet och handlat kvällsmat bara för att komma hem och spontankolla elen - naturlgtvis är den nästan slut så jag måste ut igen. Bläh!

Har en galloperande katt.
Ska ned och fylla på elen, sedan äta, sedan tamefan bara sova. Jag är helt knäckt.
Hur funkar el hos dig?
Jag känner mig förvirrad när du skriver att du måste ut igen (och göra vadå?) och sedan att du måste fylla på den?!
Menar du ved? Då blir det rätt i min hjärna :o
 
Är det vanligt i UK?
Det är ingen lösning jag har hört talas om förr, annorlunda är väl rätt ord :angel: :D
Hyfsat vanligt. Hindrar väl hyresvärden att bli stuck med en massa överblivna räkningar på adressen kan jag tro. Det här med att spåra folk och ha personliga konton är ju också lite annorlunda här. :)
Jag har helt ärligt ingenting emot det, men det är lite dyrare än snittet och just idag hade jag gärna sluppit ALLA extraavgifter oavsett hur små de verkar i långa loppet.
 
Idag fick det bli avsutten motion I solskenet med pållan; klättrade vid hand och den större backen var nyttig för mig med✌och så röjde jag samtidigt fram ny stig att rida på efter trädfall av stormarna som ju varit 🙃. Så efter motion, skötsel av både min häst och hennes hagkompis och lite andra sysslor före insläppet, kände jag att efter fem härliga timmar I stallet och det är freeedag fick det istället för matlagning bli hämtmat; och ett skönt bad 😍. Nu sovtajm.
 
Min hyreslägenhet har "top up" el, lite som ett kontantkort på mobilen.... så jag köper el i förväg och måste fylla på när den tar slut. Det är väldigt gammalt. 😅
Oj vilken nostalgi att läsa om det! Så hade jag det i min allra första lägenhet här, men sedan dess har jag aldrig stött på det eller hört om någon som har det faktiskt. Är förmodligen vanligare utanför storstäderna?
 
Bara vad ska man göra när man är där?
Promenera ut på Mälaren och titta på Västerås utifrån. Bada på kokpunkten och häng på Steam hotell. Besök Vallby friluftsmuseum och titta på gamla hus och djur. Besök karlsgatan 2, slottet, domkyrkan. Strosa i de gamla kvarteren och de nya för att se olika typer av arkitektur. Finns mycket, åka ut till Ängsö är också fint.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
560
· Visningar
55 973
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 347
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp