Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Way to go brorsonen! 😍 Jag säger ju att de är bra ungar. :D

1647081786999.webp
 
Oj vilken nostalgi att läsa om det! Så hade jag det i min allra första lägenhet här, men sedan dess har jag aldrig stött på det eller hört om någon som har det faktiskt. Är förmodligen vanligare utanför storstäderna?
Det är hyfsat vanligt här, jag undrar om det är för att det är fler privata landlords sas, istället för letting agents. Mindre för dem att hålla ordning på när folk flyttar ut tänker jag, som obetalda räkningar och liknande. :)
 
Det var lange sedan jag sag det senast (I UK forstass:p) egentligen ett helt ok system.
Ja, vore det inte för att det är snäppet dyrare hade jag inte haft något emot det faktiskt. Man blir aldrig överraskad över elförbrukningen eller någon räkning som råkar vara högre än vanligt.
Det finns smartmeters nuförtiden som man kan fylla på över nätet... men jag har givetvis inte en sån. :D
 
Blev väckt halv 6 i morse av att honkatten satte klorna I fötterna på mig så de åkte ut som båda ville; honan fick för sig att hon skulle ha frukost först men glöm det :grin:. Somnade om och sov gott ett par timmar till 😊. Efter frukost åkte sambon för att såga och jag åkte till stallet för att rida och fixa :).Häst hade "nerverna utanpå". Först blev min ångesthjärna triggad så jag blev osäker (har ju varit med om incident, därav lyssnar mer på hästen än tidigare) men då blev jag förbannad på mig själv (har ju alltid innan "uppskattat" om hästen är lite på tårna) och skänklade pållan kraftigt för att övertyga henne ☺️. Hela svängen i skogen sneglade hon efter något (förutom när vi stannade upp och tittade utöver sjön) som hon släppte sen när vi red på grusvägen; och vilken skillnad det är att galoppera på grusvägen med skor; slipper hålla oss i vägkanterna och ett luftigare steg :love: :). Dock blev pållan ju ganska flåsig så satt av och skrittade henne vid hand på ridbanan tills andningen lugnat sig...En stallkompis trodde vi hade ridit "hårt" med tanke på hästens andning men nä. Övervägande skritt med en klätterbacke och bara lite trav och galopp 😅, hon blir såhär när hon blir nervös över något! Men härlig runda ändå i solskenet 😍. Nu efter lite kaffe ska jag fixa klart i stallet 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
560
· Visningar
55 885
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 336
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 345
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp