Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av det fina vädret och att det finns en så här fin oas mitt i en storstad.

IMG_20220312_151327458_HDR.webp
 
var påväg till västerås och var nästan framme när min kompis som jag skulle träffa och luncha meddelade att han inte kommer. han har migrän, visst man kan få migrän. men detta är 5 gånger på raken som han ställer in på kort varsel. börjar få svårt att tro på honom. kommer inte att ringa mer till honom heller. ingen ide. han vill ju tydligt inte umgås. Kan fanskapet bara säga det då.
nåväl drivit runt i ett par timmar. och nu tänkte jag göra kyckling och ris.
 
Fixade iordning balkongen och sådde klart i balkonglådorna, la mig sen ner på den nya fina mattan med katten och lyckades somna i de härliga 28 graderna jag har på balkongen 🙈
Nu har jag huvudvärk. Undrar varför 🤷‍♀️

Nu blir det isglass och mindre kläder på mattan på balkongen.
 
Det är hyfsat vanligt här, jag undrar om det är för att det är fler privata landlords sas, istället för letting agents. Mindre för dem att hålla ordning på när folk flyttar ut tänker jag, som obetalda räkningar och liknande. :)
Är elkontraktet knutet till lägenheten, inte till hyresgästen?
Här tecknar man ju elabonnemang och elleverantör själv. Hyresvärden får inga räkningar på elen. (Om den inte ingår i hyran men det är rätt ovanligt).
 
Dagen fortsätter i samma lugna tecken 😉 Passar mig bra just nu, dock får jag vara standby om Pappa ringer och det är kaos när hästarna ska in 🙈 Det är barnvakt ikväll så han är själv med hästarna då någon måste passa barnet också.

Men om det inte ringer inom närmasta 1 och halv timmen så är det nog lugnt 😂
 
Har haft en trevlig dag hos föräldrarna. SÅ skönt att man äntligen kan ses igen. Hoppas att detta varar för alltid, men jag tror tyvärr att corona kommer tillbaka - förr eller senare....

Nåväl, mamma och jag var på loppisar och hittade en kul present till min faster samt en jättehäftig taklampa som mamma reserverade. Jag hoppas verkligen att hon köper den imorgon... Jag hade köpt den själv om takhöjden hade varit rätt.... En kombinerad fotogen- och stearinljuslampa i majolikastil. SÅ snygg.... :love: Enligt loppisen är den gammal. Vi är inte säkra, men priset var inte högre än att det "kvittar".

Själv hittade jag ett supertjusigt fat från sekelskiftet. Världens snyggaste chipsskål för en tjuga..... :D
1647101366967.webp
 
Har haft en trevlig dag hos föräldrarna. SÅ skönt att man äntligen kan ses igen. Hoppas att detta varar för alltid, men jag tror tyvärr att corona kommer tillbaka - förr eller senare....

Nåväl, mamma och jag var på loppisar och hittade en kul present till min faster samt en jättehäftig taklampa som mamma reserverade. Jag hoppas verkligen att hon köper den imorgon... Jag hade köpt den själv om takhöjden hade varit rätt.... En kombinerad fotogen- och stearinljuslampa i majolikastil. SÅ snygg.... :love: Enligt loppisen är den gammal. Vi är inte säkra, men priset var inte högre än att det "kvittar".

Själv hittade jag ett supertjusigt fat från sekelskiftet. Världens snyggaste chipsskål för en tjuga..... :D
Visa bifogad fil 87253
Idag är tydligen ingen bra läsförståelse-dag för mig :o
Nu läste jag att din mamma serverade en taklampa. Tänkte att det var udda och kan inte ha varit gott, men vad vet jag :laugh:

Jag borde läsa långsammare… :bag:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 803
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 334
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 345
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 904
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp