Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det tandkontrollerna som kostar så mycket?

Han har tandkontroll var sjätte månad i nuläget. Ska dra ut två tänder nu och så får man se ju resten utvecklar sig. Kommer inte behålla honom om han inte kan beta med framtänderna.
Det är för ett klinikbesök inkl röntgen av tänder samt att de dragit en tand.

Funderar också på hur länge hästen har ett värdig liv. Har redan dragit ut två tänder i överkäken och måste snart dra en tredje :cry:
 
Men :arghh: jag som äntligen skulle göra min pestopaj och det visade sig att det var tapenade jag hade hemma och inte pesto. Får göra en runda till och se om jag trots allt har en burk. Var så säker på det. Min gryta tänker jag inte börja nu.

Tydligen är det helt slut på vita bönor i tomatsås, frågade en anställd och det är dels alltid dåligt den här tiden på året och sedan hamstrar folk som galna. Så där rök den idén också. Jag har lovat mig själ att inte äta pasta eller bröd den här veckan. Har ätit för mycket av det på sista tiden. Men vad göra nu? Orkar inte gå och köpa en burk pesto. Hade de haft böngroddar hade det varit perfekt men nej - bunkrar folk böngroddar :confused:
 
Det är för ett klinikbesök inkl röntgen av tänder samt att de dragit en tand.

Funderar också på hur länge hästen har ett värdig liv. Har redan dragit ut två tänder i överkäken och måste snart dra en tredje :cry:
Ok :( Jag tog bara röntgenbilder idag, får se vad det landar på. Evidensia också 💸

Så himla tråkigt :cry: De säger ju att de ska kunna beta ändå men alltså min är en shetlandsponny och går på KORT gräs. Tror inte han kan ta tag i det lilla han får med bara tandkött. Hade han kunnat gå på mer gräs hade det varit en annan femma. Än så länge är det bara hörntänderna i övre framtandsraden som är drabbade.
 
Ok :( Jag tog bara röntgenbilder idag, får se vad det landar på. Evidensia också 💸

Så himla tråkigt :cry: De säger ju att de ska kunna beta ändå men alltså min är en shetlandsponny och går på KORT gräs. Tror inte han kan ta tag i det lilla han får med bara tandkött. Hade han kunnat gå på mer gräs hade det varit en annan femma. Än så länge är det bara hörntänderna i övre framtandsraden som är drabbade.
Jag betalade 2.7 tkr plus moms och klinikavgift för ett år sedan på en annan klinik.

Min funkar som tur är på fullt bete
 
Dagens möten avklarade. Diskuterat allt från intranät, upphandlingar och underrättelsetjänstens planeringscykel. Sista mailen skickade. Den här veckan har jag skickat alldeles för många mail med budskapet att "boka in mig när du är ledig". Min kalender kommer att bli full som en spann de kommande veckorna.

Men apropå full. Nu får det vara bra med statstjänstemannagrejer och sånt. Nu är det fredag. ;)
 
Kommer inte att tvätta mina nyinköpta billiga mjukisbyxor. Jag planerar slänga dem :rofl:
DSC_0162.webp
 
IMG_20220311_140526883_HDR.webp

Frågade om han ville träna idag 😂 Nja han var tydligen inte värst sugen för nästan direkt efteråt vände han rumpan åt mig och började sola igen ❤️ Så vi skippa de, får köra lördag och söndag istället vilket i för sig passar bättre då min sambo behöver sova på dagarna efter jobbet.

Städat av istället, och nu hägrar kaffet med Kajsa på Balkongen 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
573
· Visningar
56 218
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp