Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morr. Näringsdrycken jag fick på sjukhuset höjde mitt blodsocker i taket trots att jag bara drack max en dl. Har slagits med blodsockret hela kvällen och natten.

Nu på morgonen lyckades jag googla fram en innehållsförteckning. Det är massor av SOCKER i den. Hur tänkte dietisten där? Till en diabetiker? Den är "energirik". Jotack märkte det.

Trodde jag skulle få proteintillskott. :meh:

Dessutom har jag inte någonstans hittat näringsinnehåll så jag kunde se hur mycket kolhydrater det är. Det enda som står på flaskan är att den innehåller 300 kcal. Borde dragit öronen åt mig redan där.
 
Senast ändrad:
Jag har för övrigt märkt att det bara behövdes en vecka utan masktvång för att såret jag haft på min nästipp i snart två år skulle läka ihop nästan helt. Folk som klagar på folk som klagar på att bära mask kan faktiskt slänga sig i väggen tycker jag - och då har vi ändå haft mask på i all lokaltrafik, på restauranger och andra inomhusaktiviteter under denna veckan.
Roll on slutet på Mars, då slipper vi munskydd i Skottland också! :bump:
 
Jag vet att jag har gott om snok här. Hittat ömsade skinn t.ex. Men det var endast första sommaren jag såg dem. Numera kan jag höra prassel i torra löv nedanför tomten nån gång när de flyr ifrån mig. Men det var ett antal år sen jag såg nån.
Jag saknar att se orm. Hemma såg vi mycket huggorm, jag tror inte snok är särskilt vanliga så långt norrut, men när man ser dem ligger de mest och solar och är lätta att undvika också. :) Här i Skotteland finns mest kopparödlor och snok, men man ser dem aldrig utan hör bara prassel precis som du beskriver.
 
Morr. Näringsdrycken jag fick på sjukhuset höjde mitt blodsocker i taket trots att jag bara drack max en dl. Har slagits med blodsockret hela kvällen och natten.

Nu på morgonen lyckades jag googla fram en innehållsförteckning. Det är massor av SOCKER i den. Hur tänkte dietisten där? Till en diabetiker? Den är "energirik". Jotack märkte det.

Trodde jag skulle få proteintillskott. :meh:

Dessutom har jag inte någonstans hittat näringsinnehåll så jag kunde se hur mycket kolhydrater det är. Det enda som står på flaskan är att den innehåller 300 kcal. Borde dragit öronen åt mig redan där.

Det där var f-n grovt tjänstefel! :rage:

Det finns ju sockerfria proteintillskott, något sådant borde ju finnas även på recept (personligen äter jag Ehrmanns sockerfria proteinchokladmousse till vardagsefterrätt :up:).
 
Artikeln jag läser kommer från en så upplyftande tidning :angel: :D
received_1958953487825545.webp
 
Och jag bara lallar omkring, totalt tappat sugen för allt idag 🤨🙄 Men måste köra Trulis sen, dags att trappa upp från 3 dagar till 4 dagars träning.

Skar sönder ena handen igår runt fingrarna när jag krångla med bänken inne i tvättstugan. Så det svider en del där idag 🤪
 
Okej! Ja mitt gick lixom inte att rubba vid dessa tillfällen. En stor man från Securitas klarade det inte heller så sent en vardagskväll fick de rycka ut och byta det. Glatt påhejade av min femåring som ställde tusen frågor samt berättade att hans kompis på förskolan kunde göra en kullerbytta :rofl:
Aha, så knepigt. Mitt var också så att det inte gick att rubba men massa massa pyttesmå vridningar lossade låset så det gick att låsa eller låsa upp till slut. Vet inte hur många gånger jag ringde Smurfen ("min" lås/säkerhet/elektriker expert) och gnällde över att nu är allt trasigt.
Det var förövrigt Smurfen som satte in nytt lås, så jag bara lyssnade på honom när han typ lugn och fin, vicka och vrid, vicka och vrid. Den sätter sig sen, då kommer du vara nöjd!

Kullerbyttor alltså! Minns fortfarande stoltheten när man lyckades göra en kullerbytta första gången :love: 100% skrytvärt!
 
Jättejobbigt! :heart
Du är långt ifrån ensam dock - vi hade ett ormbo i gödselstacken ett år och hittade småsnokar i boxarna med jämna mellanrum under flera veckor. "Hittade" dem ofta genom att följa skriken från folket som mockade. 😅
Jag menar verkligen inte att göra narr av en fobi, men jag känner att det är okej att skratta lite när man får rädda en människa med stövlar och grep från en ormbebis som är lite mindre än ett sugrör. :heart
Alltså de är ju fruktansvärt söta :o:love:
Jag och kompisen brukar stå och spana efter dem i gödselstacken på vårkanten, i bland kan man klappa lite. :up:
Alla andra tycker vi är spritt språngande :angel:
 
Chefen springer runt som en vessla med en stor skopa SDE. Jag sitter och skrattar åt dramat som spelar ut sig framför mina ögon. Äldre bosnienkollegan kommer in och typ "Vafan, var är han nu? Jag gömmer mig! Han är överallt fy fan. Han kom in till mig fan, du vet, skit, bara aaaahhh aaaaauuuu aaahhhh. Vad fan skit vill han?" :rofl:
Resten av kollegorna är irriterade och undrar vad sjutton som händer. Bland annat har han tagit med sig kollegan och sagt "Kolla här vad man får göra när man är chef" och öppnat dörren till restaurangen och smakat på maten som ska säljas i dag :rolleyes::D

Jag vet vad som händer. Jag ska vara med i ett möte i em där chefen ska meddela en grupp om ett beslut han tar, som gruppen inte kommer gilla. Gruppen har kört över honom 3 gånger redan i liknande situationer. Han försöker alltså pumpa sin SDE till BDE fortast möjligast. Snubben är livrädd. :angel:
 
Chefen springer runt som en vessla med en stor skopa SDE. Jag sitter och skrattar åt dramat som spelar ut sig framför mina ögon. Äldre bosnienkollegan kommer in och typ "Vafan, var är han nu? Jag gömmer mig! Han är överallt fy fan. Han kom in till mig fan, du vet, skit, bara aaaahhh aaaaauuuu aaahhhh. Vad fan skit vill han?" :rofl:
Resten av kollegorna är irriterade och undrar vad sjutton som händer. Bland annat har han tagit med sig kollegan och sagt "Kolla här vad man får göra när man är chef" och öppnat dörren till restaurangen och smakat på maten som ska säljas i dag :rolleyes::D

Jag vet vad som händer. Jag ska vara med i ett möte i em där chefen ska meddela en grupp om ett beslut han tar, som gruppen inte kommer gilla. Gruppen har kört över honom 3 gånger redan i liknande situationer. Han försöker alltså pumpa sin SDE till BDE fortast möjligast. Snubben är livrädd. :angel:

SDE? BDE? :confused:

Edit: Gick bättre att googla båda samtidigt, SDE ensamt gjorde att jag fick en massa träffar på ett hockeylag i SDHL :rofl:
EDit 2: BDE ensamt gick lite bättre... förutom att en bit ner på sökningen kom det upp specs för någon elpryl från ABB :rofl::rofl::rofl:
 
Läser allt jag hittar om växtskydd. Börjar bli lite snurrig i huvudet nu, inte van vid att sitta stilla och läsa hela dagarna. Tar en paus och gör lite gympa. Stel som en pinne.
Jag skäms nästan, men det är ganska tråkigt att sitta här :o känner mig som en praktikant..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
580
· Visningar
56 434
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 341
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp