Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Now we’re talking 😍

BBD2395E-4DA6-4809-8C01-D5E5248C6951.webp
 
Du har min fulla sympati! Har nyss fått nytt lås i min lägenhet. Dock inte blivit inlåst men första gången kom jag inte in när jag kom hem efter jobbet med barn och allt och andra gången kunde jag inte låsa… riktigt måndagsexemplar för allt hände efter att jag fick en ny säkerhetsdörr, komiskt nog :laugh:
Nya lås brukar tjorva lite så innan de helt sätter sig. Jag brukar låsa och låsa upp några gånger varje gång jag ska ut och in tills låset har satt sig :)
Bytte lås ganska nyligen och det var helvetiskt tjorvigt I typ 2 månader, nu är det så himla mjukt och medgörligt :p
 
Nya lås brukar tjorva lite så innan de helt sätter sig. Jag brukar låsa och låsa upp några gånger varje gång jag ska ut och in tills låset har satt sig :)
Bytte lås ganska nyligen och det var helvetiskt tjorvigt I typ 2 månader, nu är det så himla mjukt och medgörligt :p
Okej! Ja mitt gick lixom inte att rubba vid dessa tillfällen. En stor man från Securitas klarade det inte heller så sent en vardagskväll fick de rycka ut och byta det. Glatt påhejade av min femåring som ställde tusen frågor samt berättade att hans kompis på förskolan kunde göra en kullerbytta :rofl:
 
Nu har det gått 7 veckor sedan jag skickade in mitt manus till tre förlag. Jag är JÄTTEKASS på att vänta och ha tålamod..... :meh: Det ena förlaget skriver att de vanligtvis ger ett "första besked" inom 6 veckor, och de andra anger "två månader". Men båda - såklart - reserverar sig för att det kan ta längre tid i perioder när de får extra många manus. Jätteotålig, ju..... :arghh::D
 
Jo, helt klart. Säger min logiska rationella hjärna. Men jag får totalpanik av, t.ex, en snokunge.... :down:
Jättejobbigt! <3
Du är långt ifrån ensam dock - vi hade ett ormbo i gödselstacken ett år och hittade småsnokar i boxarna med jämna mellanrum under flera veckor. "Hittade" dem ofta genom att följa skriken från folket som mockade. 😅
Jag menar verkligen inte att göra narr av en fobi, men jag känner att det är okej att skratta lite när man får rädda en människa med stövlar och grep från en ormbebis som är lite mindre än ett sugrör. <3
 
Jättejobbigt! :heart
Du är långt ifrån ensam dock - vi hade ett ormbo i gödselstacken ett år och hittade småsnokar i boxarna med jämna mellanrum under flera veckor. "Hittade" dem ofta genom att följa skriken från folket som mockade. 😅
Jag menar verkligen inte att göra narr av en fobi, men jag känner att det är okej att skratta lite när man får rädda en människa med stövlar och grep från en ormbebis som är lite mindre än ett sugrör. :heart

Jag pallar inte ormar... men eftersom jag jobbat med enbart män de senaste åren har jag stenhårt tränat mig att INTE skrika om det dyker upp något plötsligt eller något jag tycker är obehagligt (fånigt ja... men jag vägrar vara den stereotypiska kvinnan). Det gjorde att jag lugnt svor som en borstbindare senast en huggorm väste åt mig :angel: jag och kollegan var ute och knackade häll ett år då det var fruktansvärt med orm.

Ser jag att det är en snok är jag lugnare men jag rör mig ju ofta i obanad terräng så jag ser inte alltid vad det är, det är bara något åligt som (förhoppningsvis) ålar iväg sig bort från mig :D
 
Jag pallar inte ormar... men eftersom jag jobbat med enbart män de senaste åren har jag stenhårt tränat mig att INTE skrika om det dyker upp något plötsligt eller något jag tycker är obehagligt (fånigt ja... men jag vägrar vara den stereotypiska kvinnan). Det gjorde att jag lugnt svor som en borstbindare senast en huggorm väste åt mig :angel: jag och kollegan var ute och knackade häll ett år då det var fruktansvärt med orm.

Ser jag att det är en snok är jag lugnare men jag rör mig ju ofta i obanad terräng så jag ser inte alltid vad det är, det är bara något åligt som (förhoppningsvis) ålar iväg sig bort från mig :D
Det är inte fånigt. Ska liksom inte behövas, men jag tänker också så i de flesta situationer. ;) Handlar det om ormar tillåter jag mig dock att pipa i förtjusning, det är inte könsbetingat i mina kretsar. :D

Du har säkert rejäla skor på dig i terrängen så oavsett vad som ålar är du säker! <3
 
Jättejobbigt! :heart
Du är långt ifrån ensam dock - vi hade ett ormbo i gödselstacken ett år och hittade småsnokar i boxarna med jämna mellanrum under flera veckor. "Hittade" dem ofta genom att följa skriken från folket som mockade. 😅
Jag menar verkligen inte att göra narr av en fobi, men jag känner att det är okej att skratta lite när man får rädda en människa med stövlar och grep från en ormbebis som är lite mindre än ett sugrör. :heart
Det är lugnt - jag VET ju att jag är fånig som reagerar på det viset på en helt ofarlig snokbebis.... :cautious: Det tycker jag själv också :D !!
 
Det är inte fånigt. Ska liksom inte behövas, men jag tänker också så i de flesta situationer. ;) Handlar det om ormar tillåter jag mig dock att pipa i förtjusning, det är inte könsbetingat i mina kretsar. :D

Du har säkert rejäla skor på dig i terrängen så oavsett vad som ålar är du säker! :heart

Jag piper av förtjusning om jag hittar fint berg ;)

Tyvärr klarar inte kängorna orm, jag vägrar så långt det går gummistövlar och jag har mellankängor för jag får skavsår av höga kängor. Jag har varit med om att huggormarna sas glidit ovanpå riset så de skulle kunna bita rätt högt på en. Men jag är försiktig så jag har klarat mig hittills. Jag är rätt obrydd när jag är ute i fält :D älg, rådjur, björn osv :rofl:
 
Jag piper av förtjusning om jag hittar fint berg ;)

Tyvärr klarar inte kängorna orm, jag vägrar så långt det går gummistövlar och jag har mellankängor för jag får skavsår av höga kängor. Jag har varit med om att huggormarna sas glidit ovanpå riset så de skulle kunna bita rätt högt på en. Men jag är försiktig så jag har klarat mig hittills. Jag är rätt obrydd när jag är ute i fält :D älg, rådjur, björn osv :rofl:
Jag är ju gärna ute och plockar bär i skogarna. Hittills har jag aldrig stött på någon orm, men jag fasar för om/när det händer för då vågar jag mig väl aldrig ut igen! Har oftast långa stövlar, men ibland är det ju bara alldeles för hett på sommaren....
 
Sambon ville inte vi skulle elda så mycket igår kväll då han sover bättre om han slipper riskera bli varm som ett element och svettas, såklart, så blev väl på sin höjd 21 grader i köket. Han var ju först uppe och kom upp till sovrummet typ iskall om händerna; ja det var ju knappt 16 grader i köket...Sambon" ja men inte fasen trodde jag det skulle bli så kallt i natt, 4 minus kanske har de ju sagt". Ja men go morron- vi bor ju i ett köldhål och vi brukar få betydligt kallare :cautious:. 7-8 minusgrader så även katterna tycker det var för kallt haha, sambon har åkt och jag eldar för glatta livet :laugh:
 
Jag piper av förtjusning om jag hittar fint berg ;)

Tyvärr klarar inte kängorna orm, jag vägrar så långt det går gummistövlar och jag har mellankängor för jag får skavsår av höga kängor. Jag har varit med om att huggormarna sas glidit ovanpå riset så de skulle kunna bita rätt högt på en. Men jag är försiktig så jag har klarat mig hittills. Jag är rätt obrydd när jag är ute i fält :D älg, rådjur, björn osv :rofl:
Också legit! :D

Jao, fast även korta kängor är ett rätt bra skydd, är de ovanpå riset ser du dem i alla fall, och ser du dem blir du knappast biten. Överlag är ju risken pytteliten, och även OM en blir biten är det ju till typ 99% ofarligt även med huggorm, om än säkert obehagligt. :)
Jag har alltid tyckt tanken på vildsvin varit rätt obehagligt, men det oroade jag mig bara för nere i skåne och där ser man ju långt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
580
· Visningar
56 482
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 344
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp