Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okar inte så mycket mer än att glo in i en skärm idag. Började med att titta på en serie om en oskyldigt dömd svart man som utbildat sig till advokat under fängelsetiden och försöker få sitt fall omprövat.Avsnitt tre och det är alldeles för mörkt för min sinnesstämning idag.

så jag bytte till en julfilm :D
Alt blev genast mycket bättre. Kräver inte ens nån koncentration för att följa med i handlingen.

Hur funkar allergivaccin? Effektivare än medicin och påfyllning varje år eller oftare? Bara nyfiken :)
Jag tar mot/för björk och katt, en spruta i vardera arm. Börjar med en gång i veckan i 11 veckor, sedan var 6e vecka i 3 -5år. Så det är ett himla åtagande!

Är på injektion nr 5 nu.

Dessutom blir det inte ens helt bra för alla, men KAN bli helt bra. Mellan 20-95% bättre typ 😅

Men mina vårar/somrar har blivit helt orimliga, plus korsallergier åt alla möjliga höll. Så för mig är det värt att prova :)

Höll på att sätta mitt te i halsen när jag tittade på blocket, en väns gamla etta här i byn säljs för 80 000 kr :eek:. I ett område känt för 1: livat 2: mycket drogmissbruk och kriminalitet 3: tjuriga styrelsemedlemmar. Och i en liten håla man undviker att flytta till in i det längsta.

Inte var den så mycket bättre idag än vad den var när vi hjälpte henne att flytta heller även om den är "renoverad"(köket, badkaret, handfatet och toaletten har stått där sen sent 70-tal då min pappa bodde där och kommer stå kvar med nästa ägare).

Edit: det är alltså 12 år sedan hon flyttade ut.
Öh kan det vara Kopparberg 😁😁😁

Okar inte så mycket mer än att glo in i en skärm idag. Började med att titta på en serie om en oskyldigt dömd svart man som utbildat sig till advokat under fängelsetiden och försöker få sitt fall omprövat.Avsnitt tre och det är alldeles för mörkt för min sinnesstämning idag.

så jag bytte till en julfilm :D
Alt blev genast mycket bättre. Kräver inte ens nån koncentration för att följa med i handlingen.
Förstår vad du menar, verkligheten just nu känns så tung att jag orkar inte se elände på film och då har jag ändå inte tagit någon dialys utan sitter med ett glas vin i soffan och har det oförskämt bra. :crazy:

Jag tar mot/för björk och katt, en spruta i vardera arm. Börjar med en gång i veckan i 11 veckor, sedan var 6e vecka i 3 -5år. Så det är ett himla åtagande!

Är på injektion nr 5 nu.

Dessutom blir det inte ens helt bra för alla, men KAN bli helt bra. Mellan 20-95% bättre typ 😅

Men mina vårar/somrar har blivit helt orimliga, plus korsallergier åt alla möjliga höll. Så för mig är det värt att prova :)
Oj så pass frekvent, och vilken spridning i effekten för de vaccinerade måste jag säga! Usch låter jobbigt för dig, förstår att du tar chansen att prova. Tycker det sägs varenda vår (!!!) att björken är värre än vanligt. Menar; när även ickeallergiker reagerar då är det inte konstigt att du som är allergisk plågas så av det :crazy:.

Oj så pass frekvent, och vilken spridning i effekten för de vaccinerade måste jag säga! Usch låter jobbigt för dig, förstår att du tar chansen att prova. Tycker det sägs varenda vår (!!!) att björken är värre än vanligt. Menar; när även ickeallergiker reagerar då är det inte konstigt att du som är allergisk plågas så av det :crazy:.
Nej visst, känns som det blivit exponentiellt värre varje år i typ fem år nu 😂
Så nu fick det vara nog!

Just nu känns det skittufft rent ekonomiskt. Alltså inget såklart mot de som kämpar mot ett krig. Men bara så tufft. Låna. Betala moms osv osv. Gneta och såååå lite att liksom röra sig med 🙈
Ja alltså vad blir det i förlängningen? Ta banklån för att ha råd att leva??? Läste att med dessa elpris som var i morse kunde man räkna med att morgonduschen kostar 40 kr för en Svensson. Känns ju rimligt osv....:rage:. Men givetvis är krigsödet värre :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
692
· Visningar
70 696
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 734
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt