Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär nu är allt diskat och halva disken torkad. Varför man (jag) låter det växa till berg är oklart. Skönt! Har dessutom städat i hallen och vardagsrummet - iofs står dammsugaren fortfarande kvar ute. Rensat lite i arbetsrummet. Måste ta sovrummet men det borde inte ta för lång tid. 💪

Ska även ta bort julgranen, det är kanske dags nu :angel:
Äh.... Julen varar väl till påska..... :D

Min man håller på att plocka ner de sista girlanderna i sitt rum nu. Jag sköter pyntande - och "avpyntande" - i resten av huset så får han ha det hur han vill där inne.... :p

Men du lever och ingen skjuter på dig. Min särbo tittade just förbi mig på väg till jobbet. Det kostar honom än så länge tretusen. Det är EN vända. Trots det klagar han inte, det är petitesser i sammanhanget.
Just nu känns det skittufft rent ekonomiskt. Alltså inget såklart mot de som kämpar mot ett krig. Men bara så tufft. Låna. Betala moms osv osv. Gneta och såååå lite att liksom röra sig med 🙈

Det är synd att jag är så jävla beroende av bilden. Men kommer ev sova i den vissa nätter för att spara pengar. Alternativt jobba svart men det vill jag ju inte helst 😅
Jag är glad att jag bara har 1,5 mil enkel resa till jobbet. Det är för långt att cykla (och vägen är för farlig), men om jag mestadels håller mig till att köra fram och tillbaka till min arbetsplats så kan jag hålla bensinförbrukningen på rätt måttliga nivåer ändå. Tänker jag.

Inflation är inte roligt, vilket läggs på bensin och elpriserna (får se vad Ingvars kommer göra med reporäntan). Iofs har USA nu bestämt sig för att börja importera från Venezuela igen och det finns kapacitet i USA för att exportera till Europa men, men, det kommer att kosta det också. Både ekonomiskt och miljömässigt. I Alberta håller de på med fracking i stor skala som de möjligtvis kommer vara villiga att exportera. Egentligen finns det oljereserver men då måste Europa och Sverige förhandla med OPEC och tex Venezuela, dvs med andra icke-invaderande diktaturer som begår brott mot mänskligheten.

Höll på att sätta mitt te i halsen när jag tittade på blocket, en väns gamla etta här i byn säljs för 80 000 kr :eek:. I ett område känt för 1: livat 2: mycket drogmissbruk och kriminalitet 3: tjuriga styrelsemedlemmar. Och i en liten håla man undviker att flytta till in i det längsta.

Inte var den så mycket bättre idag än vad den var när vi hjälpte henne att flytta heller även om den är "renoverad"(köket, badkaret, handfatet och toaletten har stått där sen sent 70-tal då min pappa bodde där och kommer stå kvar med nästa ägare).

Edit: det är alltså 12 år sedan hon flyttade ut.

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
692
· Visningar
70 692
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 734
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur