Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej livet på en pinne är rätt bra ibland när jag hinner stanna upp en stund och bara vara jag. Inser hur vackert de faktiskt är här uppe på berget, man kan ju ha sämre utsikt när man kör häst i en timme 😉 Man ser långt och bra nu förtiden när skogen är ned tagen.
IMG_20220308_154249751_HDR.webp

Ligger i soffan med huvudvärk
Andra dagen i rad och idag har jag druckit tillräckligt.
Snart bara 2 veckor till flytt.
Har bokat städhjälp då kompisen backade ur
Kommer få leva på luft i april men så värt det.
Hade så ont efter enkel städ i helgen.
Kan ju inte lyfta armarna över axelhöjd.
Och så får jag diskmaskin
Fatta vad skönt

Studie i att leva med min menshjärna:
- På väg till frisören "Nämen jag kanske ska fira lite denna lediga dag... och att det är kvinnodagen? Japp är ju gott. 3 för 20? Taget!"
- På väg från frisören "Alltså jag borde kanske ha något litet gott i kväll? Jag går och köper! 3 för 20? Jag tar tre Mars!"
- På väg från telefonaffär "Nämen? Billiga skittles? Det kan ju jag ha och smaska lite på i kväll. Trevligt!"
- Inne på ÖoB för att köpa toapapper "Åh! Marabou Pepparkaka! Måste köpa, kan jag ha och mumsa på i kväll ju, är ändå kvinnodagen!"
- Inne på Willys för att veckohandla "Åh jordgubbar! Åh... titta! Billiga Riesen. Jag köper båda för måste ju fira att mitt hår blev så himla fint ju!"

Jag glömmer alltså bort att jag köper godis ungefär lika snabbt som det tar för min hjärna att övertala mig om att jag ska ha godiset. :banghead: Helt hopplöst, händer praktiskt taget varenda gång jag ska ha mens. :banghead: Jag borde spärras in :p

Känns som jag inte gör annat än gnäller på mitt mående. Sorry.
Men idag är det värre än vanligt. De bytte dialysmetod till en som renar ännu bättre. Och jag var helt slak och darrig efteråt. Klev ur dialysen vid ett och är fortfarande darrig och lite vimsig.

'Dagens stora glädjeämne är dock att läkaren har sänt remiss för borttagning av slangarna som hänger på bröstet och går in i halsen. Jag hatar dem så det ska bli helt underbart att bli av med dem. Tänk att vilja duscha och bara kunna klä av sig och ställa sig under strilen. :love:

Studie i att leva med min menshjärna:
- På väg till frisören "Nämen jag kanske ska fira lite denna lediga dag... och att det är kvinnodagen? Japp är ju gott. 3 för 20? Taget!"
- På väg från frisören "Alltså jag borde kanske ha något litet gott i kväll? Jag går och köper! 3 för 20? Jag tar tre Mars!"
- På väg från telefonaffär "Nämen? Billiga skittles? Det kan ju jag ha och smaska lite på i kväll. Trevligt!"
- Inne på ÖoB för att köpa toapapper "Åh! Marabou Pepparkaka! Måste köpa, kan jag ha och mumsa på i kväll ju, är ändå kvinnodagen!"
- Inne på Willys för att veckohandla "Åh jordgubbar! Åh... titta! Billiga Riesen. Jag köper båda för måste ju fira att mitt hår blev så himla fint ju!"

Jag glömmer alltså bort att jag köper godis ungefär lika snabbt som det tar för min hjärna att övertala mig om att jag ska ha godiset. :banghead: Helt hopplöst, händer praktiskt taget varenda gång jag ska ha mens. :banghead: Jag borde spärras in :p
Jag känner igen mig. :angel:

Äntligen hemma igen och ska inta soffläge 😎 Egentligen brukar jag träna på tisdagar men det får vänta till imorgon. Ägnade hellre tid med Trulis idag, behövdes för att fylla på lite energi ❤️ Och skulle behöva gå och lägga mig i tid idag med, redan fått skäll av Mamma 😂 Hon tycker jag sover för lite, men kan ju inte sova. Inatt drömde jag att jag ringde en massa samtal, och sen vakna jag flera gånger. Hmpft. Det undermedvetna försöker säga mig något.

Sådär nu är allt diskat och halva disken torkad. Varför man (jag) låter det växa till berg är oklart. Skönt! Har dessutom städat i hallen och vardagsrummet - iofs står dammsugaren fortfarande kvar ute. Rensat lite i arbetsrummet. Måste ta sovrummet men det borde inte ta för lång tid. 💪

Ska även ta bort julgranen, det är kanske dags nu :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
692
· Visningar
70 696
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 734
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt