Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som jag inte gör annat än gnäller på mitt mående. Sorry.
Men idag är det värre än vanligt. De bytte dialysmetod till en som renar ännu bättre. Och jag var helt slak och darrig efteråt. Klev ur dialysen vid ett och är fortfarande darrig och lite vimsig.

'Dagens stora glädjeämne är dock att läkaren har sänt remiss för borttagning av slangarna som hänger på bröstet och går in i halsen. Jag hatar dem så det ska bli helt underbart att bli av med dem. Tänk att vilja duscha och bara kunna klä av sig och ställa sig under strilen. :love:
Jag längtar till min svans är borta med. Har CVK nu.

Okar inte så mycket mer än att glo in i en skärm idag. Började med att titta på en serie om en oskyldigt dömd svart man som utbildat sig till advokat under fängelsetiden och försöker få sitt fall omprövat.Avsnitt tre och det är alldeles för mörkt för min sinnesstämning idag.

så jag bytte till en julfilm :D
Alt blev genast mycket bättre. Kräver inte ens nån koncentration för att följa med i handlingen.
Vad heter filmen? Tycker jag känner igen det där.

Ja alltså vad blir det i förlängningen? Ta banklån för att ha råd att leva??? Läste att med dessa elpris som var i morse kunde man räkna med att morgonduschen kostar 40 kr för en Svensson. Känns ju rimligt osv....:rage:. Men givetvis är krigsödet värre :cry:
Det är grymt som det är nu. Jag lider verkligen med dom som måste ha bilen till jobbet. Det pågår typ 49 andra krig i världen. Men detta driver verkligen upp allt. Maten har ju stigit i pris med nu. Dock har vi i många år haft billig mat.

Det låter märkligt från vattenfiltret, har jag upptäckt. Inte samma vattenljud som vanligt, utan ett elektriskt surrande/vinande. Det här var månaden som jag skulle börja gå plus igen på kontot (efter den tuffa hösten) var det tänkt...... :meh: Nåväl, man ska väl inte måla fan på väggen innan man vet vad som pågår. Har i alla fall lagt in en bokning till rörmokaren.

@Ninnurur nu blev jag förvirrad igen, tåg? Buss? Skulle du inte flyga?

Men insåg att du var på väg hemåt nu :laugh: Skönt att du kommit hem nu!

Hade en del sådana där ”komiska” tågresor när jag pendlade till en tjej i Lund för många år sedan… minns speciellt när det var någon storm, vi blev stående pga nedfallet träd. En kvinna fick panik och började dricka vin, några värnpliktiga killar ville gå ut och lyfta trädet av spåret men ingen fick gå ut:rofl: Sen blev vi bara avsläppta i Nässjö, vi fick välja det eller åka hem igen. Jag åkte med en okänd (!) barnfamilj till Jönköping (om jag inte minns fel) och där hämtade tjejen mig O_o

Ja alltså vad blir det i förlängningen? Ta banklån för att ha råd att leva??? Läste att med dessa elpris som var i morse kunde man räkna med att morgonduschen kostar 40 kr för en Svensson. Känns ju rimligt osv....:rage:. Men givetvis är krigsödet värre :cry:
Fast om man har valt timdebitering, kass betalningsförmåga och en faiblesse för att konsumera som mest el när den toppar priset - så bör man jobba med att ändra minst en av parametrarna. Så blir det mer rimligt på många sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
692
· Visningar
70 685
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 734
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama