Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb och är nervös... för idag ska jag köra nya bilen och varför jag är nervös vet jag inte.

Ska på kickoff vid lunch men nu är närmsta chefen sjuk + ena kollegan så jag ska iväg själv och träffa allt nytt folk :nailbiting:

Äsch det kommer gå sketabra. alla jag träffat hittills har varit grymt trevliga och lättsamma :D Blir nog bra det här

Sippar te, filosoferar och inser att dottern har världens bästa jobbförmån just nu, för hon får tanka 20 liter bensin per vecka för 50 kr = betalar inte en krona när hon kör till och från jobb.
Guld värt mär bränslepriset skenag som en flick med gnuer på steroider :up:

Hoppas också att optikern får hem linser idag och att någon av dem funkar med mina ögon...

Okej, jag är på så pass dåligt humör att jag är lite orolig för vad som ska hända om jag stannar kvar på jobbet. Jag vrålade rakt ut i frustation när ostskivan jag skulle lägga på mackan gick sönder och sulade därefter min mugg i väggen så den gick i tusen bitar. Jag är redan arg på massor med saker.
Nyss kom kollegan in och jag blev så vansinnigt förbannad över att han pratade med mig att jag snäste 🙈 :arghh: Jag vill inte vara så här :cry:

Planen nu blir att:
1. Inte skicka mail om vissa grejer jag är arg på.
2. Äta frukost snabbt och sedan gå undan från min plats så jag inte är i närheten av mina kollegor så mycket i dag.
3. Försöka kontrollera mig och om jag inte kan det, ta en paus i närmaste elnisch.

I eftermiddag ska vi på kurs i konflikthantering, ironiskt nog.

Anställningsintervju i eftermiddag! Lite nervös, brukar jag inte vara men kan bero på att jag är så urbota trött på skolledningen här att jag bara vill get the fuck out :arghh: Dessutom gäller intervjun ett jobb jag hemskt gärna vill ha även av andra orsaker.

Okej, jag är på så pass dåligt humör att jag är lite orolig för vad som ska hända om jag stannar kvar på jobbet. Jag vrålade rakt ut i frustation när ostskivan jag skulle lägga på mackan gick sönder och sulade därefter min mugg i väggen så den gick i tusen bitar. Jag är redan arg på massor med saker.
Nyss kom kollegan in och jag blev så vansinnigt förbannad över att han pratade med mig att jag snäste 🙈 :arghh: Jag vill inte vara så här :cry:

Planen nu blir att:
1. Inte skicka mail om vissa grejer jag är arg på.
2. Äta frukost snabbt och sedan gå undan från min plats så jag inte är i närheten av mina kollegor så mycket i dag.
3. Försöka kontrollera mig och om jag inte kan det, ta en paus i närmaste elnisch.

I eftermiddag ska vi på kurs i konflikthantering, ironiskt nog.
Låter tveklöst som om du borde se dig om efter ett nytt jobb så snabbt det bara går. I princip vilket som helst lär ju vara bättre för dig än det där, skitsamma om det är i fel branch eller så.

Har slö start på den här dagen eftersom jag gjorde så "mycket" igår. Biblioteksbesök, en halvlång promenad med hundarna utöver rastningsrundor, 4 timmar jobb, lite(!) städning och sedan middag hos vän. Ansträngande va?

Har en plan nu om att åter igen försöka få ordning på matvanor för att se om det kan ge mig mer energi. Mest för att det är en av få saker jag vet som går att påverka relativt enkelt ändå (största problemet där är att jag är kass på matlagning och extrem vanemänniska).

Det här är PMSen som talar, hade nog varit likadant på vilket jobb det än hade varit.

Har du testat naturläkemedel mot PMS:en? Min blev mycket värre innan jag gick in i klimakteriet och det blev faktiskt bättre av jättenattljusolja. Det tar ett tag innan den kickar in men det går snabbare om en tar en stor dos någon månad och sedan kör på underhållsdos (tumregeln är 3000mg jättenattljusolja per dag behövs för att ge effekt, beroende på halten GLA då).

Har du testat naturläkemedel mot PMS:en? Min blev mycket värre innan jag gick in i klimakteriet och det blev faktiskt bättre av jättenattljusolja. Det tar ett tag innan den kickar in men det går snabbare om en tar en stor dos någon månad och sedan kör på underhållsdos (tumregeln är 3000mg jättenattljusolja per dag behövs för att ge effekt, beroende på halten GLA då).
Nej, aldrig hört om faktiskt. Ska kolla upp det!

Kom precis ut från mitt första besök hos psykologen som jag ska börja gå till… har ju "bara" väntat i 3 (eller 4, minns inte) år.

Jag kommer gå till samma psykolog som jag var på bedömning hos i december och kan faktiskt säga att det känns riktigt bra. Jag var helt öppen med att allt med vården är känsligt för mig och att jag har svårt med tillit till dem efter allt som BUP har gjort. Och hon förstod! <3
Är medveten om att jag inte går hos BUP längre och att det är andra personer nu. Men det som de (bup) har gjort har ändå satt sina spår, så att säga.

Vi kom överens om att vi kommer ta det extra långsamt för att jag ska få en chans att hinna/orka med. Så det kommer ta tid, men jag är i alla fall hoppfull om att detta med terapi kommer hjälpa på lång sikt 😊

Just nu är jag på väg till skolan… 🚌🏫

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
692
· Visningar
70 684
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 734
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama