Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Snowball Vad jag förståt tror problem hos tillverkaren gällande nudlarna, och ändring av recept. Men tycker borde komma nån leverans någon gång? :rofl:
Det är ofta bekymmer då man ska ändra recept och därmed måste man byta förpackning :crazy:
Oavsett vara faktiskt brukar det bli ett glapp när man byter utseende på förpackning
Men varför vet jag inte riktigt

Sitter i soffan i godan ro, är bara jag vaken och helt plötsligt ramlar dotterns vante ner från byrån i hallen. De har legat där sedan vi kom hem vid 15. Vi har gått i hallen fram och tillbaka, hon har lekt där osv osv. Men nu när allt är tyst och stilla, då ramlar den ner. 🤔
Kanske är katten som är här och busar med mig ❤ Hörde hur det lät i badrummet uppe förut också, men grabbarna är hos pappan så det är ingen på övervåningen nu

Sitter i soffan i godan ro, är bara jag vaken och helt plötsligt ramlar dotterns vante ner från byrån i hallen. De har legat där sedan vi kom hem vid 15. Vi har gått i hallen fram och tillbaka, hon har lekt där osv osv. Men nu när allt är tyst och stilla, då ramlar den ner. 🤔
Kanske är katten som är här och busar med mig ❤ Hörde hur det lät i badrummet uppe förut också, men grabbarna är hos pappan så det är ingen på övervåningen nu
Låter som "busstreck" från andra sidan som hos mamma då och då :heart

Vilken jäkla dag! Sedan kl 07:00 tills nyss har vi totalsanerat hela huset och tvättat berg av textilier. Och givetvis behandlat och tvättat hundarna som är smittade av parasit som krävt saneringen. Sen kräktes de så klart av medicinen..
Det luktar som ombytesrum/bastu i simhallen här. Klor, trä-lukt, rengöring etc.
Såååå skönt att vara klar! 🥱🥱🥱

Instämmer (duckar och springer för livet med dig) :rofl:
Jo råvarubrist containerbrist och förpackningsbrist
Och en burkchampionsfabrik har tydligen brunnit ner nånstans :crazy:

Det var ingen förlust (duckar o springer för livet)
Försöker komma ihåg om jag har Befriat värden från en hemsk sak, har inget minne av det.
Men som sagt inget att gråta över.
duckar och försöker springa iväg.

Somnade medvetet en stund på soffan, tyckte det var helt okej med tanke på att jag inte behöver ställa klockan imorgon för första gången på fan vet hur många veckor - och guuuud så skönt det var med en tupplur! Hej världen liksom! :love: Nu ska jag laga lite mat, sedan verkligen ta itu med både terrariet och alla stackars förlorade solrosplantor som behöver sätta i jord... sedan ska jag helt fräckt sova IGEN! :D
Städhusen jag har imorgon är båda bortresta hela veckan så jag har inga tider att passa!

Passar på hunden vars mage har brakat nu i kväll…. Var ute på isen hela dagen idag så jag gissar att hon ätit för mycket snö, alt den halvruttna pinnen hon hittade på. Blir hur som en lååååång natt gissar jag. Skönt med trädgård så det bara är att öppna dörren. Hade det varit sommar hade vi sovit ute!

Eh... det sistnämnda känns inte som något helt säkert :crazy: Men definitivt något min irriterande hälft kunnat göra, ibland tror jag han anser att säkerhetsföreskrifter bara är rekommendationer :cautious:

Jag trodde att den framsta uppgiften med traktor skopor var sa att man kan sta i dem och saga/hugga/eller bara ta bort eller flytta saker som finns for hogt upp.🤔

Här i Oxelösund har vi bara märkt av Nudelbrist av allting :rofl: Sambons favorit nudlar har inte funnits på länge nu.

Har finns fortfarande mycket daligt med vissa varor som kommer fran Europa. Barilla finns bara ibland, med langa mellanrum, och flera andra Europeiska marken som ocksa ar slut. Svenskt hart brod hor ocksa dit. 😢

Vilken jäkla dag! Sedan kl 07:00 tills nyss har vi totalsanerat hela huset och tvättat berg av textilier. Och givetvis behandlat och tvättat hundarna som är smittade av parasit som krävt saneringen. Sen kräktes de så klart av medicinen..
Det luktar som ombytesrum/bastu i simhallen här. Klor, trä-lukt, rengöring etc.
Såååå skönt att vara klar! 🥱🥱🥱
Går bra med Virkon om du vill slippa badhuslukten

I dag konstaterade jag att ALLA i hela sta'n har haft alla paskliljor och andra sma lokar utslagna i flera veckor ... utom hos mig.:cautious: Mina paskliljor har precis slagit ut ... nastan alla ... men de ser ocksa lite vatten tunga ut i regnet.🙄 Over allt utom just pa min lilla vandplan och gatstump med med 8 hus har ocksa korsbar och vissa andra frukttrad borjat sla ut ... gissa hur bra det gar hos oss?🤔
Naja, jag inbillar mig att vi far njuta av prakten langre nar den borjar senare. 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
691
· Visningar
70 488
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 733
Senast: pepp
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama