Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blev måndagen ännu bättre. Kompisarna har tydligen lyckats hacka Severnaya Kompaniyas SCADA, och låst ute alla som försöker använda plattformen. Får se vad de hittar på härnäst nu när de har kontroll över systemet. :p

Jag vet inte om det är så klokt att skriva ut sådant på ett öppet forum. Du är inte så anonym (pun unindended :) ) och ser fel ögon det så är det kanske inte så bra varken för dig eller dina kompisar. Jag tänkte på samma sak redan när du skrev om det sist. I all välmening.
 
Vilken browser?
chrome

Det här har jag gjort
I Chrome
  1. Öppna Chrome på datorn.
  2. Klicka på Mer. uppe till höger.
  3. Klicka på Fler verktyg. Ta bort webbinformation.
  4. Välj tidsintervall högst upp. Välj Genom tiderna om du vill rensa allt.
  5. Markera kryssrutorna bredvid Cookies och andra webbplatsdata och Cachade bilder och filer.
  6. Klicka på Rensa data.
Allt är bort på alla andra inloggningar typ facebook, hotmail men inte Buke?
 
chrome

Det här har jag gjort
I Chrome
  1. Öppna Chrome på datorn.
  2. Klicka på Mer. uppe till höger.
  3. Klicka på Fler verktyg. Ta bort webbinformation.
  4. Välj tidsintervall högst upp. Välj Genom tiderna om du vill rensa allt.
  5. Markera kryssrutorna bredvid Cookies och andra webbplatsdata och Cachade bilder och filer.
  6. Klicka på Rensa data.
Allt är bort på alla andra inloggningar typ facebook, hotmail men inte Buke?

Hade du en flik med Buke öppen när du gjorde rensningen?
 
chrome

Det här har jag gjort
I Chrome
  1. Öppna Chrome på datorn.
  2. Klicka på Mer. uppe till höger.
  3. Klicka på Fler verktyg. Ta bort webbinformation.
  4. Välj tidsintervall högst upp. Välj Genom tiderna om du vill rensa allt.
  5. Markera kryssrutorna bredvid Cookies och andra webbplatsdata och Cachade bilder och filer.
  6. Klicka på Rensa data.
Allt är bort på alla andra inloggningar typ facebook, hotmail men inte Buke?
Okej, ja det var skumt. :cautious:
 
Jag vet inte om det är så klokt att skriva ut sådant på ett öppet forum. Du är inte så anonym (pun unindended :) ) och ser fel ögon det så är det kanske inte så bra varken för dig eller dina kompisar. Jag tänkte på samma sak redan när du skrev om det sist. I all välmening.
Det är nog ingen fara, jag skriver inte om någonting Anon inte redan har lagt ut på sina nyhetskanaler. :)
Jag får inte ens veta vad kompisarna gör. De skriver bara om det när det redan hänt så att säga. Allt hålls strikt konfidentiellt. Kompisarna använder redan min dator som server för att utföra lösenordshacks och annat, och det värsta som kan hända är att jag förlorar en dator värd kanske 20 tusen. Men det är en uppoffring jag är villig att ta.
 
Alltså det är vansinnigt kul att sitta i växeln under antagningstider, inte veta något om något och koppla dessa stackars nervösa människor till kollegor som jobbar med antagningen men inte svarar.
Fick precis lugna en där man hörde att hen var nära nervsammanbrott.
Tror vi har sveriges sämsta antagning. Det är liksom jag och en vaktmästare som svarar, ingen av oss får veta något eller har koll på något.

Hade jag sökt till en skola och fått prata med vaktmästaren hade jag bara skitit i att ens försöka söka till den skolan. För mycket röda flaggor liksom.
 
Det är nog ingen fara, jag skriver inte om någonting Anon inte redan har lagt ut på sina nyhetskanaler. :)
Jag får inte ens veta vad kompisarna gör. De skriver bara om det när det redan hänt så att säga. Allt hålls strikt konfidentiellt. Kompisarna använder redan min dator som server för att utföra lösenordshacks och annat, och det värsta som kan hända är att jag förlorar en dator värd kanske 20 tusen. Men det är en uppoffring jag är villig att ta.

Jag menar inte att det är information om hackningarna som någon kan lägga vantarna på, jag följer också Anonymous och vet att det inte är nyheter. Men att koppla dem till en eller flera personer irl känns ju lagom korkat.

Edit: äsch, korkat borde jag inte skrivit. Det gick lite fort. Men det känns onödigt.
 
Senast ändrad:
Jag menar inte att det är information om hackningarna som någon kan lägga vantarna på, jag följer också Anonymous och vet att det inte är nyheter. Men att koppla dem till en eller flera personer irl känns ju lagom korkat.
Jag är rätt säker på att mina kompisar håller sig säkra med alias, vpn, tunnlar, kryptering, proxies, med mera. De sitter inte ens hemma utan på andra platser. Men kan absolut sluta skriva om dem. :)
 
Jag är rätt säker på att mina kompisar håller sig säkra med alias, vpn, tunnlar, kryptering, proxies, med mera. De sitter inte ens hemma utan på andra platser. Men kan absolut sluta skriva om dem. :)

Ja, det tror och hoppas jag också. Men du är inte anonym. :) Gör som du vill med det så klart.
 
Förstår verkligen inte grejen med semla i hetvägg, har jag insett. En vän har gjort typ 20 inlägg om det på insta där det är ”sååååå hiiimla gooooott” och blev lite sur när jag undrade om det inte bara blev mosigt samt vad hon ska med mjölk till när man ersatte den med grädden? :confused:
 
Kollade på de inspelade föreläsningen på morgonen, tog en kort Power nap. Nu har jag hunnit köra Trulis 🥰 Mockat och idag måste de gå in lite tidigare då deras husse ska på kvällstrav 🤪 Trulen ser väldigt nöjd ut när han står och sover i solen efter sin skogstur. Han kom i full fräs när han såg vagnen rulla ut från logen. Min bästa medicin mot allt ❤️🙏

Egentligen skulle jag och mamma fira lillasyster som fyller år här i dagarna men deras barn har blivit sjuk så vi fick flytta de framåt på framtiden 😔

IMG_20220228_132308303.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
560
· Visningar
55 973
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 347
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp