Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter framför brasan med ett glas vin, lyssnar på havet och mår bra. Ett mycket värdigt slut på en annars ganska lång och jobbig måndag. Men när jag är här, på stället som gör mig allra lyckligast, krävs det väldigt mycket för att jag ska känna mig nere på riktigt ❤️
 
Nu ska jag äta! Det finns mat för de tre jobbdagar som följer och jag har hunnit diska det mesta :)

20220228_195451.webp
 
Vilken dag :eek:
När jag vaknade hade en av kissarna kräkts lite överallt på nedervåningen. Tydligen en hårboll på tvären som hade levererats i den färskaste spyan :yuck:

Efter jobbet skulle jag åka in till stan och halvvägs började varningen för lågt däcktryck blinka. Samtidigt började bilen kännas lite trög. Svängde in på en parkering och när jag stannat började det ryka lite från vänster bak. 30 sekunder senare kom ett stort rökmoln :nailbiting:
Gick ut och kollade och konstaterade att något hänt med bromsen. Ringde bärgare som kom inom 20 minuter :heart.
Transport till verkstad där det konstateras att bromsoket har gått sönder. Det positiva är att det går på garantin. Det negativa att reservdelarna har 15 dagars leveranstid.
Det fanns ingen ledig bil att låna så jag fick ringa mamma så hon kom och hämtade mig. Får låna hennes bil några dagar och planerar ringa försäkringsbolaget om eventuell hyrbil i morgon.

När jag till slut kommer hem plockar jag ut dörrmattan som blivit nerspydd ur tvättmaskinen.
Mattan är märkt med tvätt 40 grader. Det gick bra förutom att den trasslat upp sig så det hänger långa korkskruvar från den O_o

Kan denna dagen få ta slut nu tack?
 
Tydligen får man en pekingese om man kör på pug x gatukorsning! 😅 Jag levererade lite akvarieväxter till en människa i byn ikväll och när hon öppnade dörren kom hennes lilla lurvtuss ut och jag bara direkt, stensäker: "Oh what a lovely pekingese!" :love: Verkligen jättefin, hade näsa och allt. Ägaren bara "Well, not really.... " Det var visst en hoppsanvalp mellan mops och pappa okänd, typ, men en misstänkt mongrel.
Tack och lov var jag inte den första som gissat, men ändå. Jag var verkligen 100% säker!
 
Kollade på de inspelade föreläsningen på morgonen, tog en kort Power nap. Nu har jag hunnit köra Trulis 🥰 Mockat och idag måste de gå in lite tidigare då deras husse ska på kvällstrav 🤪 Trulen ser väldigt nöjd ut när han står och sover i solen efter sin skogstur. Han kom i full fräs när han såg vagnen rulla ut från logen. Min bästa medicin mot allt ❤️🙏

Egentligen skulle jag och mamma fira lillasyster som fyller år här i dagarna men deras barn har blivit sjuk så vi fick flytta de framåt på framtiden 😔

Visa bifogad fil 86665
Bästa utsikten! Jag saknar att köra häst SÅ mycket! :arghh: Ridningen är verkligen give or take, men att köra är så underbart tycker jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
573
· Visningar
56 218
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp