Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det är vansinnigt kul att sitta i växeln under antagningstider, inte veta något om något och koppla dessa stackars nervösa människor till kollegor som jobbar med antagningen men inte svarar.
Fick precis lugna en där man hörde att hen var nära nervsammanbrott.
Tror vi har sveriges sämsta antagning. Det är liksom jag och en vaktmästare som svarar, ingen av oss får veta något eller har koll på något.

Hade jag sökt till en skola och fått prata med vaktmästaren hade jag bara skitit i att ens försöka söka till den skolan. För mycket röda flaggor liksom.
Jag skulle med glädje gått på den skolan även om jag läst allt ditt klagande på den. 😅
 
Ungponnyn och barnet fick leka lite i paddocken. Vi blev tvungna att ta av luvan för den var alldeles för skojig :rofl:

Sen tog jag ut hingsten i skogen under tiden dottern mockade en av hagarna.
Väl hemma har jag moppat golvet och ska nu duscha. Därefter laga mat innan jag parkerar i soffan :)
Måste väl beställa diskmaskinen också :cautious:

20220228_162302.webp
 
Svinhungriga bestämmer vi oss för take away iom typ inget gott hemma och noll ork att laga mat. Sambo drar iväg mot närmsta större samhälle för att hämta Thai. Jag inser att de har stängt idag när jag sen ska beställa. Ringer sambo och enas om att han vänder och köper pizza här vid oss. Inser att de också har stängt när han redan börjat åka tillbaks.
Affären har hunnit stänga precis och vi får nu hamburgare från kiosken. Som sambo haaaatar.. Livet på landet när man inte har koll.. 😅
 
Försöker läsa ikapp tråkig kurslitteratur så snabbt jag kan, men jag störs av en svärm fåglar utanför. Låter som tusan, flyg iväg tack!! 🐦

Det här är ju lite sjukt, men precis nu vid denna tid kom fåglarna förbi igen, exakt samma tid!!! De är ute och låter nu medan jag försöker läsa igenom en vetenskaplig artikel :confused::confused:

Is this a sign? Vad för sign det skulle kunna vara vet jag inte :angel::laugh:
 
Har varit på synkoll, ser som väntat ännu sämre nu. Verkar som att jag hamnat på minus, visste inte att det var möjligt. Tycker inte att jag ser så dåligt :cautious:
Men ska iaf ha nya glasögon. Frågade optikern om det funkar att tvätta med tvål och vatten, verkade först som att hon inte tyckte det men sen tyckte hon också att de jag har nu inte var repiga eller så så det var nog okej :up:

Nu har jag nyss pratat med fluffets nya ägare, verkar gå bra för dem. Lille fluff :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
573
· Visningar
56 218
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp