Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej.....

Denna bjuder jag på. PÅ frukostrasten stack jag iväg till affären för att köpa semlor till mina kollegor här på jobbet som ett sista avslut.
På väg ut från affären med hela famnen full öppnar ag bildörren och stiger in. Hmm känns konstigt. Min väska är borta Va fasen har någon snott min väska?
Kikar i baksätet där ligger en varseljacka som INTE ä min
Kikar ut på passegerar sätet och ser att min bil står bredvid bilen jag har hoppat in i och min är låst.

Har aldrig varit så snabb ut från en bil någon gång :rofl:

Samma märke som min bil, samma färg dvs svart fast så skitigt så den är brun och parkeringen precis bredvid min :rofl:

Hoppas innerligt ingen såg mig eller att det satt någon i baksätet :rofl:
Extra roligt om du dessutom råkade glömma ett paket semlor i främlingens bil, snacka om att hen hade blivit förvånad över att hitta ett gäng semlor i förarsätet bara sådär! :D
 
Försöker komma till skott med dagens jobb, men det är för mycket annat som snurrar i huvudet. Jag fick i morse veta att ännu en riktigt värdefull kollega sagt upp sig, det är den andra på tre månader, och nu sitter vi (eller rättare sagt min chef) riktigt pyrt till. Usch, jag behöver verkligen inte den stressen ovanpå allt annat den här våren. Ont i magen och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag personligen vill inte säga upp mig eftersom jag trivs jättebra överlag, men jag är orolig för hur det kommer att förändras nu och en del av mig känner att det kanske är bäst att kliva av båten innan den går på grund.
 
Efter alldeles för många veckor har vi fått beslut från skolan om lite olika saker. Nu ska bara jag och mamma bestämma oss för hur vi vill göra och meddela det till skolan.

Lösningen som jag, mamma och min mentor tyckte var den bästa sa rektorn tyvärr nej till :(
Så just nu känns alla alternativ lika dåliga :cautious: Men vi får se vart det landar.

Vi väntar fortfarande på att försäkringskassan ska ta beslut om aktivitetsersättning (aktivitetsersättning vid förlängd skolgång). Men de borde ta beslutet när som helst nu, så snart borde vi veta det också :)
 
Har ätit hamburgare, sitter nu och jobbar vidare medan grannen pratar med katten på balkongen.
"Nämen hej fina flickan, ja vad mysigt med lite sol i pälsen va? Varmt och gosigt! Har du fått någon mat då? Jag åt lunch med fisk, det hade du väl gillat? Jaaa så fiiin, du hör allt jag säger med de där öronen, och ser allt gör du också. Gå och lägg dig du inte ska du sitta där och glo på en gammal tant som mig, neeej, lägg dig där borta på kudden i solen vettja..."

Jag dör :love: Borde bjuda in henne på fika och kattgos någon dag, om jag vågar.
 
Har ju gjort e-handling på CG på söndagar med upphämtning på måndagar till rutin/vana. Handla/beställa precis i slutet på veckan är ju förstås nackdelen att någon vara kan vara slut. Tänkte ju ryggbiff till plankstek när sambon fyller år nu i veckan men det är ju inte konstigt den var slut; såldes ju till himla bra pris 😄. Semledagen imorgon så beställde ett 2-pack där normalpriset är 40 kr, idag kostar de 25 men men 😅. Tankade och det var första gången över 21 kr/l för 98-oktanigt 🥴, tacksam att det bara var 4 öre över och inte mer!
I närbutiken fick jag det delikata "problemet" över att välja lila tulpaner eller vitrosa- blev de senare, underbara färger 😍.
#staypositive
#tulpanergörmigglad
 
Sambon fick en stressfraktur i foten av att gå i slänten med foppatofflor, så fel skor i kombination med hög arbetsbelastning är en variant. Sambon gjorde det dock privat pga att han var för lat för att sätta på sig ordentliga skor 😅

Min sambo fick också stressfraktur i foten för att han gick för mycket pga diskbråck - enda tiden han inte hade ont var när han promenerade, så han promenerade hela tiden och fick såklart en stressfraktur trots att han köpt utprovade skor på löplabbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
560
· Visningar
55 973
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 347
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp