Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har diskussion med katten. Jag tycker att hon kan ligga brevid och gosa, så lovar jag att klappa, och samtidigt kan jag då jobba vidare. Men hon tycker att hon ska vara på matte med sitt ansikte i höjd med mitt så att hon kan stirra in i mina ögon medan hon knådar skiten ur mig.

Undrar vem som kommer att vinna :angel:
 
Typiskt, ledig idag men vaknar tidigt och hundarna är ju vana att gå ut före 06. Försöker ta sovmorgon efter deras morgonkiss och de och katterna fått mat, då kommer slambilen. :meh: Tur jag kollade och inte bara släppte ut dem igen när jag hörde liv här ute, har inte sett något meddelande att han skulle komma idag.
 
Nej, mina stressfrakturer beror på att jag bitit ihop tänderna för hårt, för många gånger och för länge. Det tar tid, men till slut kan de gå sönder och bitar bryts loss, sen lagas det men bitandet fortsätter och då går lagningarna sönder eller mer emalj. Jag biter inte när jag sover utan när jag är vaken och är stressad av olika anledningar och jobbet har varit en stor anledning.
Oj det låter jättejobbigt! Som tur är har jag superfina och starka tänder, det är bara kinderna jag går på sådär helt omedvetet. Mitt kindbitande sker som tur är inte heller när jag sover, så är jag bara lite medveten kan jag avbryta beteendet. Kan bli typ 15 gånger på en minut jag behöver avbryta men i alla fall. Jag jobbar på det :p
 
Jag har bokat tid för lashlift och tid för nytt pass till dottern.
Dessutom pratat med en på kundtjänst på Smakbox och den var mycket trevlig. Jag fick välja på att få nästa box gratis eller kreditera denna. Valde att kreditera så slipper jag komma ihåg det :)

Nu ska jag köra till Ica Maxi.
 
Oj det låter jättejobbigt! Som tur är har jag superfina och starka tänder, det är bara kinderna jag går på sådär helt omedvetet. Mitt kindbitande sker som tur är inte heller när jag sover, så är jag bara lite medveten kan jag avbryta beteendet. Kan bli typ 15 gånger på en minut jag behöver avbryta men i alla fall. Jag jobbar på det :p
Det tar tid, jag kan inte skylla allt på jobbet utan det är nog 30 års periodvis hopbitande även om det eskalerade för drygt 10 år sedan.
 
Dividerar med mig själv om jag ska ta bussen eller bilen till jobbet.
Buss + billigare, miljövänligare.
- passar inte arbetstiderna. Tar nästan 1 h längre tid än bil
Bil + passar alltid arbetstiderna, kan stanna i stallet och affären på vägen hem.
- dyrt.

Buss-plusen borde väga tungt, men jag tvekar ändå.. Blir bil första dagarna i vilket fall, men inför framtiden.
 
Dividerar med mig själv om jag ska ta bussen eller bilen till jobbet.
Buss + billigare, miljövänligare.
- passar inte arbetstiderna. Tar nästan 1 h längre tid än bil
Bil + passar alltid arbetstiderna, kan stanna i stallet och affären på vägen hem.
- dyrt.

Buss-plusen borde väga tungt, men jag tvekar ändå.. Blir bil första dagarna i vilket fall, men inför framtiden.
Är det en timme åt bägge hållen? Alltså två timmar per dag?
 
Sambon fick en stressfraktur i foten av att gå i slänten med foppatofflor, så fel skor i kombination med hög arbetsbelastning är en variant. Sambon gjorde det dock privat pga att han var för lat för att sätta på sig ordentliga skor 😅
Bra skor är underskattat!
För rätt många år sedan gjorde jag praktik på en kyrkogård och gubbarna jag jobbade med kunde inte förstå varför jag tog nya, dyra gympaskor till att klippa gräs och köra grästrimmer med. Hade jag de sämre skorna kunde jag knappt gå efter en enda jobbdag 😅 Var väldigt mycket slänter 😅
 
Jag ska åka på dropp in-röntgen och kolla hur mitt lillfinger ser ut efter att varulven misstog handen för en råtta tidigare. Nu har jag bara remiss för skelettröntgen, men kan jag egenremittera mig för en MR för att se hur det är med lederna i handen? Eller det kanske inte syns på MR?
 
Okej.....

Denna bjuder jag på. PÅ frukostrasten stack jag iväg till affären för att köpa semlor till mina kollegor här på jobbet som ett sista avslut.
På väg ut från affären med hela famnen full öppnar ag bildörren och stiger in. Hmm känns konstigt. Min väska är borta Va fasen har någon snott min väska?
Kikar i baksätet där ligger en varseljacka som INTE ä min
Kikar ut på passegerar sätet och ser att min bil står bredvid bilen jag har hoppat in i och min är låst.

Har aldrig varit så snabb ut från en bil någon gång :rofl:

Samma märke som min bil, samma färg dvs svart fast så skitigt så den är brun och parkeringen precis bredvid min :rofl:

Hoppas innerligt ingen såg mig eller att det satt någon i baksätet :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
560
· Visningar
55 885
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 336
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 345
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp