Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tyvärr fått stressfrakturer pga jobbet, försöker att inte ta på mig och ställa upp lika mycket som förr, men ibland så blir det knas iaf och jag vet att ingen tackar mig utan smällen får jag ta själv, så se upp @Hoarfrost. Det kan komma mycket surt efter när du försöker lösa alla knutar på jobbet. :(
Du behöver inte svara om du inte vill men måste ju fråga.
Hur får man stressfrakturer pga jobbet? Fysiskt jobb då? 🤔
 
Feber dag 3. Fattar varför jag var så kärv för 4 dagar sen. Jag är inte per natur en gnällig och otrevlig individ. Men när jag är det brukar jag bli sjuk dagen efter. Även om jag för fyra dagar sen kände att jag inte var extra sur och sambon var jobbig nog att jag ville hugga gaffeln i handen på honom typ. 😅
 
Ligger på sängen. Känner mig allmänt eländig eftersom ingenting någonsin fungerar som det ska för mig på något vis. Blir så trött när allt(!) som ska göras från det att man vaknar till det att man lägger sig är pissjobbigt. Eller ja, allt utom hundpromenaderna då, fast nu är det så mycket is ute att de inte är sådär jättelätta heller.
 
Sitter hemma och jobbar i dag då fönsterfolket ska komma och fixa en fönsterbräda som de inte kunde fixa i fredags.

Har även skrivit ett mail till rektorn. Vi har två lägenheter mitt i stockholm och en i berlin, jag tycker vi kan använda dem för att hjälpa ukrainska flyktingar :idea: Får se vad som händer.
 
Gjorde ett halvt race med soptunnan ut till vägen nu på morgonen men det var rätt lugnt den här gången, jag hörde inte ens sopbilen :angel:
Panik! Pulsen steg rejält och jag spanade om soptunnan stod vid vägen, men såg den inte. Det är dock så långt till vägen att jag inte orkade gå dit, så jag ringde sambon och frågade om soptunnan stod ute. 🤪 Svaret var ja, så nu ska jag försöka lugna ner mig igen. :laugh:
 
Fortfarande dassig och hängig 👎 Hade hoppats på att kunna börja jobba halvdagar nu, då jag egentligen inte har superont efter operationen. Men antingen har jag blivit förkyld eller så är det kroppens sätt att visa att den läker?
Segt i alla fall när man känner att det bara blir sämre för varje dag, om än lite i taget..
 
Vet inte vad som händer men jag sitter här i soffan, redan fått massor (för mycket) gjort av det jag behöver göra med jobbet i dag, och känner mig underligt lugn?
Insåg precis att musklerna är avslappnade, andningen är lugn och djup, och att jag inte tuggat på kinderna på nästan två timmar nu.
Ska försöka stanna kvar i den här känslan så länge jag bara kan :love:
 
Jag har städat kattlådan, tagit undan den tvätt som hunnit torka, diskat och uppdaterat whiteboardtavlan. Dottern gick till skolan för en timme sen så allt är i fas :)
Nu ska jag ringa Smakbox för att ifrågasätta fredagens leverans och sen göra mig klar för att köra till Ica Maxi. Passar på att handla på förmiddagen :)
 
Vet inte vad som händer men jag sitter här i soffan, redan fått massor (för mycket) gjort av det jag behöver göra med jobbet i dag, och känner mig underligt lugn?
Insåg precis att musklerna är avslappnade, andningen är lugn och djup, och att jag inte tuggat på kinderna på nästan två timmar nu.
Ska försöka stanna kvar i den här känslan så länge jag bara kan :love:
Tydligt tecken ;)
 
Du behöver inte svara om du inte vill men måste ju fråga.
Hur får man stressfrakturer pga jobbet? Fysiskt jobb då? 🤔
Nej, mina stressfrakturer beror på att jag bitit ihop tänderna för hårt, för många gånger och för länge. Det tar tid, men till slut kan de gå sönder och bitar bryts loss, sen lagas det men bitandet fortsätter och då går lagningarna sönder eller mer emalj. Jag biter inte när jag sover utan när jag är vaken och är stressad av olika anledningar och jobbet har varit en stor anledning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
560
· Visningar
55 868
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 336
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 345
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp