Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, mitt förnuft fattar ju att ingen av dem är besviken det minsta.
Det är mig det är fel på, jag tycker att jag misslyckas.
Hade nästan varit lättare om de faktiskt sa att jag var dålig för det är så mycket lättare att hantera än min egen perfektionistsida 🙄
Någonstans ängs vägen har du lärt dig att du måste hålla folk glada och nöjda. Att jobbet att dämpa deras humör och sinnesstämning är ditt ansvar.

Vem sm än lärt dig det så har hen gjort ett uselt jobb.

Vad gör de för att hålla DIG glad och tillfreds? Speciellt detta med föräldrar - de har ansvar för sina barn - INTE tvärtom!

Tror du behöver lägga mer fokus på dig själv i ditt liv. Du verkar göra sådär på jobbet också - hålla alla glada och nöjda?

Du ska inte vara en bläckfisk som har en tentakel i i andras liv som fixar och betjänar.
 
Lastade häst och åkte till Husaby för återbesök igår morse. Jag gick upp 2.45 och en timme senare var vi påväg. Jag kör alltid ensam envis som jag är och alla vet ju vilket väder det var igår 😅 Jag har 3,5 h enkel resa så var jäkligt trött igår kväll. Men jag fick riktigt positiva besked på återbesöket så det var värt det! Från en riktigt dålig prognos till att han nog kommer kunna ridas igen framåt våren/sommaren 😭😍 Jag har slitit som en jäkla idiot och slungats mellan hopp och förtvivlan i ett väldans fart det här året och så visar det sig att jag gjort rätt som kämpat och envisats med att göra allt kan jag för honom. Många andra hade nog tagit bort honom för längesen pga han inte kunde bli ridhäst igen, trodde vi då... Chockad och glad! Nu ska vi få utöka rehaben och snart få börja trava lite. Ej uppsuttet på länge men han kan följa med som handhäst 🥰
 
Usch, nollgradigt och snöblandat regn idag och regn i morgon. :yuck:
Var INTE roligt att köra till jobbet i morse, tur jag var ute i god tid, tog 20 minuter längre och det enbart tack vare att det var färre bilar än vanligt men procentuellt lika många galningar ute. :crazy: Obehagligt med snöslask, omlagda körbanor pga vägarbete, mötande ljuslyktor och bilar som har bråttom, bråttom, bråttom. :nailbiting:
 
Fixat glutenfri och lakto-ovo veg smörgåstårta :up:

20211229_101021.jpg


Nu blir det till att röja lite, sen göra mig klar för begravning och åka iväg. Måste ju först få ovan kreationer på plats där vi ska vara efteråt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
806
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp