Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ditt värde som person baseras inte på de gåvor du ger!
Om de blir besvikna på vad du ger dem så är det inte ditt fel, du har inte ansvar för deras känslor.
Om de inte kan ta emot dina gåvor och ge dem respekt för vad det är så är det en brist hos dem.
Du ska inte nedvärdera någon för deras brister, minst dig själv.

@Tranan skrev redan så bra så jag kan bara instämma. Det är inte ditt jobb att göra andra glada :heart
Alltså, mitt förnuft fattar ju att ingen av dem är besviken det minsta.
Det är mig det är fel på, jag tycker att jag misslyckas.
Hade nästan varit lättare om de faktiskt sa att jag var dålig för det är så mycket lättare att hantera än min egen perfektionistsida 🙄
 
Första? Min dotter har sin tredje nu 😅
Jag tycker de är döläskiga och verkar otroligt opraktiska, men man måste väl vänja sig någon gång. :p Jag tänker ha den på sidan om till att börja med och använda min vanliga mobil till vardags. Framför allt lockar det att kunna videochatta lite smidigare än att behöva bänka mig framför datorn varje gång.
Jag hittade en begagnad i lokala köpochsälj. :)
 
Halvtrötter redan när jag kom till stallet runt 17; ovant att gå upp I ottan igen (måste hålla lite ordning på rutinerna känner jag) och sådär skönt trött när jag kom hem från stallet och bara kopplade av I soffan 😍.
Pållan busade i grimskaftet och pep till 😂. Tänkte att om hon är på sånt bushumör kanske det är bäst att rida I sadeln ikväll menä var ju "falsklarm" för när jag skrittarbetade henne på ridbanan var hon inte alls överladdad (var nog mest brått in till boxen och maten 😁). Nöjde oss med en halvtimme då hon behövde få komma in och fortsätta äta sitt intagshö; himla mysigt att ha boxen klar och bara släppa in pållan och fixa efterskötseln 😍.
 
Jag har förberett en beställning hos clas ohlson på sandpapper, kloss m.m., dock kan jag bara få det till instabox i andra områden av stan till på torsdag, om jag ska ha det till närmaste instabox så tar det 5-7 dagar?! :confused: väldigt mysko. Ska kolla om iaf sandpapper och kloss finns på närmaste mack, har ingen lust alls att åka längre. Är supertaggad på att sätta igång med att måla om stolarna så hoppas kunna starta i helgen :bump: De kommer bli som nya, var sisådär 13-14 år sedan de piffades upp! Ny färg, nytt skumgummi och nytt tyg :love:

Sen är det ju den här detaljen att jag borde gått och lagt mig för en halvtimme sedan :angel: fastnade totalt :o så... ska väl röra mig mot sängen iaf.
 
Ska sova strax eller ska läsa lite först. Var tvungen att stoppa i mig en smörgås. märks att jag fuskat med maten idag, blodsockernivån var låg delux trots middag. Kommer få pisk på fingrarna om jag inte skärper till mig 😵‍💫 Men jag "glömmer" att äta tills det är för sent då är jag redan halvt svimfärdig typ eller så skakar mina händer som två små asplöv 🙄 Inser att jag är rätt dålig på att ha koll på mig själv men allt annat har jag Stenkoll på ..

Äsch ny dag imorgon får skriva en lapp på kylskåpet - ät människa!
 
Jag Dör! En bekant postade den här bilden på en veganpizza hon beställde på en lokal pub/restaurangkedja ikväll! Så pinsamt och lite sorgligt, men samtidigt så roligt, vilken pannkaka! 🤣
(Jag frågade om jag fick dela bilden.)
1640730694432.png
 
Jag har förberett en beställning hos clas ohlson på sandpapper, kloss m.m., dock kan jag bara få det till instabox i andra områden av stan till på torsdag, om jag ska ha det till närmaste instabox så tar det 5-7 dagar?! :confused: väldigt mysko. Ska kolla om iaf sandpapper och kloss finns på närmaste mack, har ingen lust alls att åka längre. Är supertaggad på att sätta igång med att måla om stolarna så hoppas kunna starta i helgen :bump: De kommer bli som nya, var sisådär 13-14 år sedan de piffades upp! Ny färg, nytt skumgummi och nytt tyg :love:

Sen är det ju den här detaljen att jag borde gått och lagt mig för en halvtimme sedan :angel: fastnade totalt :o så... ska väl röra mig mot sängen iaf.
Jem o fix, Byggmax?
 
Överlevde första ritten på ponnyn, testade inte ens att gravitationen funkade (tror att den gör det ändå) :up:

Lite spänd, het och försökte vända några gånger. Men var bara att vända tillbaka och fortsätta.
Det här med att stå stilla när en inte alltför smidig människa (=pall är nödvändigt) kliver upp är dock inte hans starka sida. Eller för den delen att stå still öht. Men det funkade med samma förberedelse som för unghästarna :up:
 
Surar över ingen WJHC ikväll förutom Kanada som mosar Tjeckien. Kanadensarna är verkligen Jekyll och Hyde, så trevliga och artiga förutom i internationell hockey, då de förvandlas till rabiata, arroganta, dryga, chauvinistiska skitstövlar.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
806
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp