Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma och slappar i soffan, katterna är inte imponerade över att jag jobbar igen så nu får jag inte flytta mig :mad:
var en knepig dag idag, ena halvan av mig tyckte det var jätteskönt att komma tillbaka i rutiner medan andra halvan fokuserade på allt utom jobbet :cautious: så under dagen har jag planerat ut vilken färg jag ska måla köksstolarna i framöver och konstaterat jag borde göra klart gardinprojektet som stagnerade för 2 år sedan först... allt som är kvar är trots allt en ynka fålla och sätta på upphängningsbandet, bör gå rätt fort bara jag sätter igång :angel:
 
Misstänker starkt att det är vagnen som jag kör Trulberten i som är största boven då jag har för korta ben för att nå ned i korgen 🤪 Den är anpassad efter hans husse som är 20 cm längre en matte .. Men mattes plånbok säger nej till en ny just nu 😭 Min högsta önskan en ergonomisk vagn som är anpassad för korta människor 🙄 Men delvis kan de vara stress med för har huuur mycket plugg som helst att beta av 🤪
ajdå, ja men då vet du ju antagligen orsaken och behöver inte oroa dig iaf :). En kombination kanske. Åh trist. Förstår. Jag behöver fixa min rockard för några tusen troligen men det har inte varit prioriterat. Kör du enbart? :)
 
ajdå, ja men då vet du ju antagligen orsaken och behöver inte oroa dig iaf :). En kombination kanske. Åh trist. Förstår. Jag behöver fixa min rockard för några tusen troligen men det har inte varit prioriterat. Kör du enbart? :)
Nu för tiden kör jag bara häst, förr red jag med. Haft tre ridhästar av olika slag genom åren men sen för ett par år sedan åkte jag i backen med en rejäl smäll från en unghäst och efter de så har jag bara kört. Jag är ju utbildad hästskötare mot trav och jobbat en del med det. Och hela familjen är ju mer eller mindre involverade i travet och så kom Trulis en vacker december kväll och där är vi nu 😁 Lång story short typ. Han är inriden och tävlat i Monte, galopptränad och skogsriden massor men jag har aldrig ridit på honom.
 
Nu för tiden kör jag bara häst, förr red jag med. Haft tre ridhästar av olika slag genom åren men sen för ett par år sedan åkte jag i backen med en rejäl smäll från en unghäst och efter de så har jag bara kört. Jag är ju utbildad hästskötare mot trav och jobbat en del med det. Och hela familjen är ju mer eller mindre involverade i travet och så kom Trulis en vacker december kväll och där är vi nu 😁 Lång story short typ. Han är inriden och tävlat i Monte, galopptränad och skogsriden massor men jag har aldrig ridit på honom.
Ajdå tråkigt med sån händelse =( men härligt att du finner glädje i travet och låter skoj med den utbildningen i bagaget och att ni delar intresset :). Okej låter som en allround-häst även om du inte sitter uppe :). Jag föredrar mest ridningen men tycker om att köra också men som sagt nu var det på tok för länge sen, gillar omväxlingen :).
 
Försöker få loss en trasig lampa ur en adventsljusstake. Någon som har någon bra idé? 🙈

20211228_170555.jpg
 
Pysslat med diverse idag och bland annat skott en trevlig stor något otålig herre. Bästa med hästar är att man måste vara här och nu. Mår verkligen bättre om jag får rida, sko eller liknande med kroppen än att sitta inne för mycket. Är nästan förvånad själv att jag varit så pass i form mentalt idag. Eller ja hittills idag iaf, kvällen är inte slut än ;)
 
Misstänker starkt att det är vagnen som jag kör Trulberten i som är största boven då jag har för korta ben för att nå ned i korgen 🤪 Den är anpassad efter hans husse som är 20 cm längre en matte .. Men mattes plånbok säger nej till en ny just nu 😭 Min högsta önskan en ergonomisk vagn som är anpassad för korta människor 🙄 Men delvis kan de vara stress med för har huuur mycket plugg som helst att beta av 🤪
Du kan inte sätta en pall i korgen för att ha fötterna på
Typ en ikeas för barn i plast
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
805
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp