Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med var jag ska ha mina högtalare kräver rejäla skruvar iaf. 🙈
CF164E0A-AA33-46B6-8405-A45AF0796769.jpeg
 
Försöker ta dagen timme för timme och påminna mig om att ”it’s a bad day, not a bad life”. Och att jag inte har det så dåligt trots allt. Men fan vad tufft det är ibland att ha småbarn. Tur att det är fantastiskt också :heart Just nu sover båda, ska passa på att andas ut lite :p
 
Katterna sover i en gullig hög. Men skenet bedrar. De har busat hela natten. Fick rycka ut och göra en livräddande insats vid 05 då den ena hängde från loftet och dinglade.
Kom ner nu och allt har mystiskt flyttat på sig. En tandkrämstub låg i hallen, disktrasan i schäslongen, tavlor hängde snett… MEN katterna låg och skedade i schäslongen och sov fridfullt 🙃🤔

Visst är det spännande hur inredningen kan ändra sig när en har katt? :D
 
Jag funderar på hur man på ett bra sätt ska lägga fram för grannbonden att man vill köpa en bit av hennes åkermark intill vårt hus om hon är villig att sälja i framtiden. Hon är trevlig och snäll men håller sig ofta på sin kant och är inte jättepratsam. Att bjuda över henne på kaffe känns smörigt och overkill, vi har aldrig någonsin druckit kaffe ihop verken hos henne eller oss. Men att bara klampa över, ringa på dörren och fråga rätt ut känns inte heller så ödmjukt, har inga andra ärenden in dit heller som man kan glida på...
 
Jag funderar på hur man på ett bra sätt ska lägga fram för grannbonden att man vill köpa en bit av hennes åkermark intill vårt hus om hon är villig att sälja i framtiden. Hon är trevlig och snäll men håller sig ofta på sin kant och är inte jättepratsam. Att bjuda över henne på kaffe känns smörigt och overkill, vi har aldrig någonsin druckit kaffe ihop verken hos henne eller oss. Men att bara klampa över, ringa på dörren och fråga rätt ut känns inte heller så ödmjukt, har inga andra ärenden in dit heller som man kan glida på...
Tycker inte att en enkel kaffestund känns overkill ändå? Ni har ju något som ni vill prata om, och då är det väl trevligt att göra det i lugn och ro över en kopp kaffe med tilltugg?
 
Tycker inte att en enkel kaffestund känns overkill ändå? Ni har ju något som ni vill prata om, och då är det väl trevligt att göra det i lugn och ro över en kopp kaffe med tilltugg?
Jo förvisso men eftersom ingen av oss tidigare har tagit initiativ eller visat intresse för att dricka kaffe ihop så känns det lite som att man försöker smöra och muta vilket jag personligen inte är förtjust i. Typ "vi bjuder bara på kaffe för att vi vill ha något i utbyte, inte för trevlighetens skull". Men jag är också känd för att överanalysera också...
 
Jo förvisso men eftersom ingen av oss tidigare har tagit initiativ eller visat intresse för att dricka kaffe ihop så känns det lite som att man försöker smöra och muta vilket jag personligen inte är förtjust i. Typ "vi bjuder bara på kaffe för att vi vill ha något i utbyte, inte för trevlighetens skull". Men jag är också känd för att överanalysera också...
Jag har väldigt svårt för att tänka mig att det skulle uppfattas som att ni "smörar" eller som en muta. Det behöver ju inte vara värsta överdådiga bjudningen, utan bara en kopp kaffe med ett par sorters kakor.
 
Hemma tidigare idag igen. Maken jobbar över å andra sidan så det går väl på ett ut.
Han borde verkligen ta lite ledigt, han snittar på ungefär 200 timmar i månaden..

Nu dricker jag kaffe, pratar med katterna och funderar på om jag skulle städa syrummet eller sticka på mina sockor som legat och göttat till sig i typ två månader.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
805
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp