Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trött på att jämnt vara täppt i näsan. Kvittar vart jag är vad jag gör näsdukar måste alltid vara med. Aningens bättre på sommaren (om det inte är för mycket pollen) men höst-vinter-vår är jag jämnt täppt. Surt

Lyckats försnilla jobbnyckeln. Tror den ligger kvar i sadelkammaren men kan inte säga säkert. Så surt.

Blir en lugn dag detta
 
Nja, än så länge är min kropp ok med vinter :D Jag älskar att bo i den här delen av Sverige, vi har verkligen fyra årstider :love:

Ibland är vintern ett enda långt gråslask i mina trakter, inte så upplivande precis, men i år har vi haft riktig vinter. Lite upp och ner i temperatur, men inte så där irriterande med någon grads variation kring nollan.

Lövsprickningen på våren blir jag hög av, likaså tidig höst när löven ändrar färg och det blir så där härligt krispigt i luften. :love:
 
Hörrö, tycker det är bättre att sälla dig till vår skara av inbillningsfriska.
Livet är mycket roligare då :up:

Kom på en sak till som gör att jag känner mig så eländes eländig. Den jag bor med är hälsan själv och tar aldrig ens en alvedon och är alltid pigg som en spigg. Fick inte ens Covid när jag hade det och vi delar allt 24/7. Inte för att man ska jämföra men det blir så väldigt tydligt.

Men det var då det! Nu är jag (inbillnings)FRISK! :p:D:love:

Tillägg: ska iaf göra mitt bästa. :banana:
 
Jag älskar när det blir riktig vinter. -10 och snö är det bästa! :love:

Dock har vi nu i december haft två svängar när termometern gått ner mot -20 och det gar varit så hemskt rått i luften. Ovanligt fuktig kyla tror jag. Har knappt klarat av att gå ut.

Eller så börjar jag bara bli gammal och påverkas annorlunda. :cautious:
 
Hopp. Fyra barn på plats idag. Har satt en bulldeg för att ha något att göra. Annat än pappersarbete som jag inte har lust att göra. :o

Hämtade dottern på förskolan (jag gissar att det är på en sådan du jobbar?) en dag förra veckan och de bara "Ja, hon har ju varit enda barnet här idag" :eek: De hade tydligen haft det lugnt och skönt, hon hade fått fika med de vuxna och pysslat en hel del, dottern var supernöjd :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp