Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket hektisk dag på jbbet idag när alla julfirare checkat ut - vilken röra folk kan lämna efter sig! 😅
Köpte i alla fall en exttra lyxig cauliflower-cheeselåda på vägen hem och sitter nu och väntar på den. :love: Folk pratar alltid om macaroni cheese men det har faktiskt ingenting att komma med om man jämför med broccoli och blomkål!
 
Hörrö, tycker det är bättre att sälla dig till vår skara av inbillningsfriska.
Livet är mycket roligare då :up:

Alltså, jag har genomlevt cancer, har diabetes, njursvikt och tilltufsad sköldkörtel - men SJUK det är jag aldrig!

Jo, jag var med på din cancer"resa" så jag vet, och vet även att du haft det besvärligt på sistone.

Undrar om jag inte är färgad av min far som aldrig var sjuk minsann, men ändå gick och dog och obduktionen visade både det ena och andra, bland annat såg de på pannloben att han hade långt framskriden demens.

Tror jag har kontrollbehov och vill vara förberedd, mina symptom är så tydliga att ingen kan undgå att märka dem, men det kan absolut vara något behandlingsbart.

Meeen, tack för påminnelsen, ska försöka släppa det och hantera det när de väl vet.

Hoppas det inte är någon triggergrej med sjukdomsbeskrivningar. Ska man ha triggervarning på det?
 
Tate's boll forsvann i snon ... det maste ha kants hemskt for honom och han sag sa forvirrad ut nar han letade efter bollen.:p
Colibrina har fatt ny mat som inte ar delvis frusen (jag tar in och varmer upp i kvall innan jag gar i sang sa det kanske haller sig over natten. (De sma rackarna jagar varandra aldeles forskrackligt utanfor mitt fonster nu. De ar mycket "territorial" och alla anser att mataren ar "MIN, bara MIN" 🙄 Medan en jagar bort en annan sa kommer en tredje och ater ... sa haller de pa. Det ar faktiskt riktigt underhallande.:D
 
Senast ändrad:
Jo, jag var med på din cancer"resa" så jag vet, och vet även att du haft det besvärligt på sistone.

Undrar om jag inte är färgad av min far som aldrig var sjuk minsann, men ändå gick och dog och obduktionen visade både det ena och andra, bland annat såg de på pannloben att han hade långt framskriden demens.

Tror jag har kontrollbehov och vill vara förberedd, mina symptom är så tydliga att ingen kan undgå att märka dem, men det kan absolut vara något behandlingsbart.

Meeen, tack för påminnelsen, ska försöka släppa det och hantera det när de väl vet.

Hoppas det inte är någon triggergrej med sjukdomsbeskrivningar. Ska man ha triggervarning på det?

Det tycker jag inte, vi är ju som sagt en drös här som är mer eller mindre skröpliga och någonstans behöver en ju kunna ventilera lite.
 
Well, min sida av sängen är iaf ledig. :laugh:

20211227_213110.jpg
 
-4 men fortfarande -17 inomhus. Sitter insvept i ett täcke med tofflor så mig går det ingen nöd på. Katten ligger på sin uppvärmda kattsäng bredvid datorn och har varma öron så jag vet att hon inte fryser.
Inte MINUS 17 grader inomhus, väl :nailbiting::D ?!?!

Det märks att annat väder är på väg hit. Det har börjat blåsa lite, från att ha varit i princip helt vindstilla......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp