Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Långsam och kraftig är ju toppen! Grattis! :D Själv är jag glad om vilopulsen är under 125. Försöker dock fundera så lite som möjligt på min sk hälsa. Googlar aldrig osv. Har en kompis som är hypokondriker vilket verkar så jobbigt så jag satsar på att vara inbillningsfrisk istället 😂
Jo eg. vet ju jag det med i och med min utbildning men du vet ångest kan ju förvrida det mesta :cautious::wtf:. Oj så pass :(. Ja gud ja hypokondri är ett jävla skit! Inbillningsfrisk lär iaf inte göra dej sjukare 😆😅
 
Jo eg. vet ju jag det med i och med min utbildning men du vet ångest kan ju förvrida det mesta :cautious::wtf:. Oj så pass :(. Ja gud ja hypokondri är ett jävla skit! Inbillningsfrisk lär iaf inte göra dej sjukare 😆😅

Ja gissar ångest spelar in. Min kompis har mkt generell ångest och ätstörningar osv. Hon har typ velat mer eller mindre läsa mina provsvar. Jag orkar knappt tänka på det. Än mindre lusläsa dom själv. Tänker att ngn läkare bör ju höra av dig om det är ngt. Och en överlever ju oftast ändå!
 
Skrattade så att jag frustade åt denna idag

D3C1F938-B86B-4FF0-A147-692F40DA8C9A.jpeg
 
Sov en stund och helt plötsligt är det kväll :crazy: Väntar nu på svar från kompis om vi ska köpa nyårskasse för enkelhetens skull, hittat 2 lockande menyer dessutom så håller tummen hon gillar någon av de :d
Har inte brytt mig om att laga matlådor idag heller, ska köpa från ett ställe som brukar ha riktigt bra mat :d Jobbar bara tisdag-torsdag så känns skönt. Börjar tidigt imorgon så borde egentligen fixa iordning och göra klart allt som behövs men orkar inte :p så roar mig med att fundera över om jag ska bada eller duscha ikväll, har massa nya grejer att prova :D
 
Mhm.... Om jag blir utloggad från min sparade plats hos SMHI kan jag hamna lite varstans. Kartlandet, Norrköping, är rätt populärt t.ex...... Jodå, det är ju en rätt bra bit från Småland-Skåne-gränsen...... :nailbiting::D

Ibland kan det bli jättekonstigt om jag glömmer att dubbelkolla så att platsen fortfarande stämmer. Väderprognosen kan chocka mig rejält..... :rofl:
 
Ja gissar ångest spelar in. Min kompis har mkt generell ångest och ätstörningar osv. Hon har typ velat mer eller mindre läsa mina provsvar. Jag orkar knappt tänka på det. Än mindre lusläsa dom själv. Tänker att ngn läkare bör ju höra av dig om det är ngt. Och en överlever ju oftast ändå!

Klokt förhållningssätt från din sida. Jag är under utredning för en grej och jag googlar, googlar och googlar och kommer naturligtvis fram till worst case scenario. Jag säger galghumoristiskt till min man att sen när jag dör i xxx...Jag tycker det är kul, han not so much, så jag får väl sluta med det. Idag gick jag och tänkte att jaha, är det så här jag ska dö, tänk så det kan bli. OBS undersökningen som säger om det är farligt eller ej har inte gjorts än. :D

Apropå hypokondri.
 
Mhm.... Om jag blir utloggad från min sparade plats hos SMHI kan jag hamna lite varstans. Kartlandet, Norrköping, är rätt populärt t.ex...... Jodå, det är ju en rätt bra bit från Småland-Skåne-gränsen...... :nailbiting::D

Ibland kan det bli jättekonstigt om jag glömmer att dubbelkolla så att platsen fortfarande stämmer. Väderprognosen kan chocka mig rejält..... :rofl:

Jag är ofta i Tel Aviv när jag öppnar SMHI-appen! :D
 
Ja gissar ångest spelar in. Min kompis har mkt generell ångest och ätstörningar osv. Hon har typ velat mer eller mindre läsa mina provsvar. Jag orkar knappt tänka på det. Än mindre lusläsa dom själv. Tänker att ngn läkare bör ju höra av dig om det är ngt. Och en överlever ju oftast ändå!
Ja alltså hon lär ju inte må bättre av det så det är ju bra att du håller ner foten för ärligt talat...Det är skräp som inte ska uppmuntras...
 
Klokt förhållningssätt från din sida. Jag är under utredning för en grej och jag googlar, googlar och googlar och kommer naturligtvis fram till worst case scenario. Jag säger galghumoristiskt till min man att sen när jag dör i xxx...Jag tycker det är kul, han not so much, så jag får väl sluta med det. Idag gick jag och tänkte att jaha, är det så här jag ska dö, tänk så det kan bli. OBS undersökningen som säger om det är farligt eller ej har inte gjorts än. :D

Apropå hypokondri.
Hörrö, tycker det är bättre att sälla dig till vår skara av inbillningsfriska.
Livet är mycket roligare då :up:

Alltså, jag har genomlevt cancer, har diabetes, njursvikt och tilltufsad sköldkörtel - men SJUK det är jag aldrig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp