Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det restriktioner än på hur många som får komma på begravningen? Man måste kunna få ta farväl. Klart det måste bli en begravning!

Stor kram ❤️
Tack <3

Kanske skulle sagt det. Mammas moster bor i Finland och där hon bor är det väldigt (!) mycket covid-fall just nu, så mamma vågar nog inte åka även om hon skulle få. Har inte hunnit kolla upp hur restriktionerna i finland ser ut just nu, men släktingarna har hintat lite om att det kanske inte ens blir någon begravning pga corona ❤️
 
Tack :heart

Kanske skulle sagt det. Mammas moster bor i Finland och där hon bor är det väldigt (!) mycket covid-fall just nu, så mamma vågar nog inte åka även om hon skulle få. Har inte hunnit kolla upp hur restriktionerna i finland ser ut just nu, men släktingarna har hintat lite om att det kanske inte ens blir någon begravning pga corona ❤️
Nu förstår jag ju att släktingarna bestämmer hur det blir men en tanke är ju att man låter kremera, (om inte den döde motsagt sig detta förstås) och ta begravningen i urna längre fram. Ett alternativ för en del i dessa dagar.
 
Tack :heart

Kanske skulle sagt det. Mammas moster bor i Finland och där hon bor är det väldigt (!) mycket covid-fall just nu, så mamma vågar nog inte åka även om hon skulle få. Har inte hunnit kolla upp hur restriktionerna i finland ser ut just nu, men släktingarna har hintat lite om att det kanske inte ens blir någon begravning pga corona ❤️
Jag kanske är ute och cyklar nu, men är inte din mamma transplanterad? Det är liksom lite annorlunda då vad gäller risker isf, så det låter inte överdrivet nojigt (oavsett restriktioner). Men tragiskt oavsett, beklagar sorgen. :heart
 
Käkar fisktallrik vid 01 och får ytterst rimlig kommentar. Av snubbe som känt mig i 9timmar och som sett mig äta en middagstallrik..

"Lightzone, är du deprimerad eller, du bara käkar hela tiden??"

Absolut snubbe, du har sett mig käka typ 10% av vad jag förmår, hold kjeft ☺️
Ska vi tävla???
 
Nu förstår jag ju att släktingarna bestämmer hur det blir men en tanke är ju att man låter kremera, (om inte den döde motsagt sig detta förstås) och ta begravningen i urna längre fram. Ett alternativ för en del i dessa dagar.
Det är en bra idé. Men som du säger är det inte vi som bestämmer :) Vi accepterar så klart hur släktingarna än väljer att göra, även om det inte blir som vi hoppats på :heart

Jag kanske är ute och cyklar nu, men är inte din mamma transplanterad? Det är liksom lite annorlunda då vad gäller risker isf, så det låter inte överdrivet nojigt (oavsett restriktioner). Men tragiskt oavsett, beklagar sorgen. :heart
Tack :heart
Jo, precis. Njurtransplanterad för ganska exakt ett år sedan (om några dagar är det ett år 💚). Mamma låg inlagd 3v tidigare i höstas pga ett virus som en "normal" person bara hade blivit förkyld av. Det är just risken att bli svårt sjuk som gör att hon nog inte vågar åka, plus att det är stor spridning dit vi i så fall ska åka och att det lär bli en stor folksamling på begravningen pga stor släkt.

Är väl också därför släktingarna eventuellt inte kommer ha någon begravning. För att inte så avundsjuka bland de som inte "får" komma om de skulle ha en liten begravning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp