Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min varmblodstravare har sidokappor runt om, har haft tåkappor innan men då tappar hon lättare.
Hon tappar de här när de är helt nerslipade vilket bak är efter en månad (utan ridning):bag:

Är glad över att det inte är broddväder här trots 5 minus. Men nästa skoning (ganska snart) får de allt få möjlighet att brodda iaf, kan ju bli glashalt på en dag.
Vi har bara blank is med pudersnö på 😅 Han gled ned för backen i morse ut i hagen .. Och hade jag haft honom som ridhäst istället för travhäst och han tex gick i ridhus så hade jag nog skitigt i att sko han bak nu när han har så dåliga hovar men när man är en travhäst så måste man träna ute ju 😬
 
Vi har bara blank is med pudersnö på 😅 Han gled ned för backen i morse ut i hagen .. Och hade jag haft honom som ridhäst istället för travhäst och han tex gick i ridhus så hade jag nog skitigt i att sko han bak nu när han har så dåliga hovar men när man är en travhäst så måste man träna ute ju 😬
Barfotaboots med brodd?
 
Så skönt med sovmorgon tillsammans 😍. For till stallet och tog en skön juldagspromenad (väldans välbehövligt för kände ju mig som en stoppad julkorv med all mat och gott och underbyxor) längs skrittrundan/sjösvängen och tog longerlina för att linlöpa på fältet om pållan behövde springa av sig lite...Inte så lite bock och brall och lyckades galoppera omkull med bakkärran först 🙈. Blev ju nervös innan jag såg att hon var helt oren, tack och lov! ❤.
Under tiden slappade sambon hemma med sina traktorfilmer han fick av mig igår 😊. Sen gjorde vi Janssons frestelse och tog med till julfirande hos mamma 🥰.
 
Julmat, ostkaka - och självklart Brunnebys körsbärssylt för min del 😋, och julklappsutdelning där brorsonen sprang glatt och hämtade sina julklappar, riktigt julemys ikväll 🥰.
Fick så fina julklappar; ett julhänge med foto på min häst i snön :heart, en underbar liten blomgrupp, hemgjord knäck och ischoklad, Himalayaljussten, min favoritparfym, boken Änglaträdet av Lucinda Riley, och två par likadana av mina favoritridbyxor (helskodda) I två olika storlekar; ja tanken är ju att försöka minska i vikt för 712e gången. Jättefina julklappar 😍. Katterna och pållan fick ännu mer godis i julklapp 🥰.
 
De som säger att spel är helt värdelösa kan ju slänga sig i väggen. Fick ett litet spel som heter Unpacking, där man följer en tjej från att hon är liten och packar upp första gången i ett eget rum, genom alla flyttar och till slut landar i att hon och hennes tjej köper hus och adopterar ett barn.

Storyn berättas helt genom det man packar upp, man fattar att hon gillar djur och att rita, hon börjar spela DnD, hon flyttar till ett dorm och tar examen i sömnad, hon jobbar på snabbmatställe, hon flyttar in med en kille, de gör slut, hon flyttar till mamma och pappa och ger upp karriären, hon börjar skriva på barnböcker, hon flyttar in i egen lägenhet, skaffar tjej som flyttar in, lyckas få massor priser för barnböckerna, de kan flytta till ett större hus, och till slut adoptera ett barn.

... så, nu har jag äntligen packat upp de sista lådorna som jag hade kvar från flytten, organiserat om garderoben och alla skåp i köket inklusive skafferi, varit nere i källaren och organiserat om, och städat. :D:p
 
Jag är så sjukt trött! Det i sig är inga problem, jag har inte sovit särskit många timmar de senaste dygnen och lägger mig gärna tidigt, men hur undviker jag att bli pigg när jag nu ska ut med shiban? Går jag runt och kisar som när man måste upp på toa mitt i natten och inte riktigt vill vakna? :D
 
Konstaterade ett par saker ikväll...Jag tror ångest delvis byggs upp om man stänger in känslor man behöver släppa ut. Ikväll i mitt gamla rum, i mitt högt älskade barndomshem ❤ som jag delvis stängt dörren till och nästan undvikt istället för att låta känslor komma fram (hade varit så mycket bättre....)sedan min fjordvalack togs bort och lagården ställdes tom för några år sedan, lät jag känslorna äntligen komma ut, kändes som en känslomässig knuta löstes upp :heart.
 
Är så arg på mig själv! Är förkyld och min mamma också. Vi blev det igår när jag var hemma hos dem. Hon åkte och testade sig imorse och jag velade om jag skulle göra det också eller vänta till imorgon och testa mig ”hemma” vid jobbet istället, för där är jag ganska säker på att jag får svar snabbare. Men jag åkte och testade mig idag och nu måste jag vänta på svaret som inte kommit än. Kan ju inte åka och testa mig här också även om jag är bra sugen (är hemma nu).

Det är väl en världslig sak egentligen men varför väntade jag inte?! :arghh:

Och jag får ju kanske svar imorgon. Och jag är ju faktiskt sjuk. Men ändå! Blir jättekrångligt på jobbet om jag inte får svar innan måndag…

Och så ska sonen byta boende imorgon och vi vet inte vad det är, han är inte direkt sjuk men i alla fall. Har såklart meddelat andra föräldern kring detta men vi byter ändå. Rädd att skicka med någon smitta dit med förstås!

/trött, slut och ledsen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp