Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Obduktionen går tydligen snabbt men att fastställa dödsorsaken skulle ta 5 till 7 dagar.
Jag tror att pappa hade varit ok med det. Svårt att veta.

Har svårt att tänka klart. Allt är bara ett enda surr. Känns som en helt värdelös dröm detta.

Det är verkligen jättejobbigt :heart

Jag var ju litegrann i samma sits med mamma för ett år sedan så du får gärna PM:a om du vill :)
 
Obduktionen går tydligen snabbt men att fastställa dödsorsaken skulle ta 5 till 7 dagar.
Jag tror att pappa hade varit ok med det. Svårt att veta.

Har svårt att tänka klart. Allt är bara ett enda surr. Känns som en helt värdelös dröm detta.
Min pappa dog knall fall mars -20. Hade inget nerskrivet om hur han ville ha det. Man får göra det som känns bäst i hjärtat och vad man tror att den bortgångne skulle vilja ♥️
 
Vi har varit på utflykt till Hamburg idag :)
Därefter har jag och dottern tränat lite och nu är vi i poolen.
Strax dags att gå till hotellrummet för att göra oss klara för middagen.
Tidig middag, 18.00, idag. Kanske tar en drink efteråt :)

IMG_20211225_112623.jpg
 
Kommit in från en rejäl promenad som blev av till sist! Jäklar i min gata vad det blåser isvindar ute, jag tror båda öronen hann trilla av på vägen.
Härligt var det ändå, dock! Nu kan jag med gott samvete äta mer lax och mysa inne resten av kvällen med djuren.
 
Nu eldar jag igen, men denna gång med värmepumpen avstängd. Får se hur det går... :) Huset är ändå rätt uppvärmt vid det här laget, och det är ju inte riktigt så ruskigt kallt som det var i morse i alla fall.... :nailbiting:

Middagen blev enkel idag. Potatisbullar från frysdisken.... :d
 
Svårt att se på bilden men skorna ser ut att kunna slipas mer. Och undvika minsta lilla utlägg medialt
Han har den precis så de sitter slickade på hoven 😅 Men nu trasa han sönder ena bak hoven så det finns inget och spika i knappt. Sitter de kvar nu någon längre stund är jag förvånad. Vad han gör är att han slår i bak med fram när han går, till slut ryker tåkappan på skon såklart för den slits ju av tillsammans med hovväggen sen vrider han av skon när tåkappan är borta. Drf han nästan alltid har tävlat barfota eller med öppen tå fram för att få snabb överrullning. Öppen tå fungerar inte fram när han ska ha brodd 🤪 Prövat men han drar skorna direkt.
 
Han har den precis så de sitter slickade på hoven 😅 Men nu trasa han sönder ena bak hoven så det finns inget och spika i knappt. Sitter de kvar nu någon längre stund är jag förvånad. Vad han gör är att han slår i bak med fram när han går, till slut ryker tåkappan på skon såklart för den slits ju av tillsammans med hovväggen sen vrider han av skon när tåkappan är borta. Drf han nästan alltid har tävlat barfota eller med öppen tå fram för att få snabb överrullning. Öppen tå fungerar inte fram när han ska ha brodd 🤪 Prövat men han drar skorna direkt.
Ah fattar :( I värsta fall kanske värt att plasta men det är ju skitdyrt 🙈
 
Ah fattar :( I värsta fall kanske värt att plasta men det är ju skitdyrt 🙈
Vi prata om det idag 😅 Att snart åker de på plast kosta vad det kosta vill 😭 Typ .. Båda hans tidigare tränare säger att han har varit hemsk hela livet på vintern med skor, han måste skos med jätte täta Intervaller och helst utan brodd men lätt när vi bor där vi gör, finns inte en häst som kan gå en meter utan brodd hos oss 😵‍💫
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp