Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur jag ska lägga upp planen. Vi måste komma hem innan jag också får det här eländet. Och vi måste ha lite saker med oss hem (typ bröd) så vi inte behöver gå i en affär förrän familjen är frisk.
Kan man dra ut på tiden innan eländet börjar? Lär ju inte bli så kul om jag ska köra bil och ha det samtidigt 🙄
 
Två jättefina juldagar med familjen, hundar, kissar, människor, god mat, trevlig stämning och mycket godis. Väldigt lyckat och mysbetonat! :love:

Jag behövde detta efter en ganska slitsam höst med all corona-hysteri som byggt på stress.

Nu - frukost med te och smörgås. Om jag samlat ihop mig lite senare ska jag vandra iväg och köpa en damsugare på rean.
 
Funderar på hur jag ska lägga upp planen. Vi måste komma hem innan jag också får det här eländet. Och vi måste ha lite saker med oss hem (typ bröd) så vi inte behöver gå i en affär förrän familjen är frisk.
Kan man dra ut på tiden innan eländet börjar? Lär ju inte bli så kul om jag ska köra bil och ha det samtidigt 🙄

Ar det corona du pratar om sa tror jag inte det finns nagot satt att dra ut pa det, men inkubationstiden kan variera stort - for mig var det 8 dagar, och jag var inte symptomatisk forran dag 9. Dock ar man ju som mest smittsam fran 2 dagar innan symptom, sa det ar ju ett riskabelt gissningspel!

Jag skulle nog se till att komma hem fortare an senare, och om ni absolut inte har mojligt att ha matleverans eller nagon annan som kan handla lite smasaker at er, att aka till en matbutik snararast, bar mask, hall avstand, var snabb osv.

Hoppas det inte blir sa farligt for er - "alla" mina vanner har det i nulaget, och de flesta har bara forkylningssymptom, om ens det
 
Sitter med te, buke, bullet journal och en dejting app och funderar om livet och mal och planering :)

Har ytterligare 5 dagar med familjen innan jag aker hem, sa tar garna emot inspiration om bade "bra att gora" saker (typ att byta losenord pa massa sites) och kul grejer att gora denna tiden

(Har haft en lugn december, sa kanner mig redan ganska utvilad och redo att gora och ta tag i langa listor!)
 
Uppe och eldar. Hade hoppats på lite mildare temperaturer i och med att det bara var -6 grader igår vid 21-tiden men, nej, -12 grader nu på morgonen....... :cautious: Men kaffe, brasa och skinkmacka hjälper rejält :up:!

Måste försöka börja redigera uppföljaren idag, men jag tror att ett problem är att jag inte riktigt vet hur jag ska angripa det? Svårt att få en överblick över ca 300 sidor. Tänk om jag redigerar bort något på sidan 50 som är viktigt för handlingen på sidan 211 :nailbiting:??
 
Ar det corona du pratar om sa tror jag inte det finns nagot satt att dra ut pa det, men inkubationstiden kan variera stort - for mig var det 8 dagar, och jag var inte symptomatisk forran dag 9. Dock ar man ju som mest smittsam fran 2 dagar innan symptom, sa det ar ju ett riskabelt gissningspel!

Jag skulle nog se till att komma hem fortare an senare, och om ni absolut inte har mojligt att ha matleverans eller nagon annan som kan handla lite smasaker at er, att aka till en matbutik snararast, bar mask, hall avstand, var snabb osv.

Hoppas det inte blir sa farligt for er - "alla" mina vanner har det i nulaget, och de flesta har bara forkylningssymptom, om ens det
Jag tror det var magsjuka de drabbats av.
 
Jag har fått ett ansvar på jobbet jag egentligen inte vill ha men jag fattar varför ingen annan kan ta det som det ser ut nu.

Är också lite irriterad efter anteckningar från ett möte där jag inte var med där det ser ut som att 16 av mina ärenden inte existerar och en annan handläggare har alla våra gemensamma som ”egna” fast jag gör mer i ärendena.

Så slut på att jag täcker upp det som missas, det är inte mitt ansvar, det är arbetsledaren som ska se till det och ska jag göra får de fråga. Det syns i journalerna att det är jag som gör men det lär inte synas vid mätningen av arbetsbelastning.

Bah.

Det är tur att lönesamtalen inte varit ännu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
804
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp