Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det räcker att jag ber min tyske make uttala ordet ”sjö”. Det går typ inte. :p

Min fd chef från Australien bodde här i några år och gjorde ett riktigt bra försök att lära sig svenska (på den nivån att det gick inte att växla till svenska för att han inte skulle förstå :angel:) men uttalet haltade en aning. Vi har ett byggvaruhus i stan som heter Bygg-Nils... men enligt chefen var namnet Bög-Nils :rofl:

När jag hämtat mig från skrattattacken förmedlade jag att han nog borde jobba lite på just det ordet :D
 
Alltså nu kom de där gubbarna som skulle fixa fönstena i alla fall i dag, fast jag fått besked om måndag. :banghead: Ge mig styrka.
De var trevliga i alla fall och framför allt respektfulla mot katten, stänger dörrar för att hon ska slippa höra när de sågar av fönsterbrädorna osv :)
 
Jag sitter på bussen till flygplatsen för att åka hem till Sverige en vända tillsammans med min Skellefteå-tokiga sambo. Till hans stora besvikelse kommer vi dock inte att besöka Skellefteå. Vi ska främst uträtta en massa bröllopsrelaterade ärenden, men även passa på att fira mammas födelsedag samt umgås med min 6 månader gamla brorson 😊 Ja, och så ska vi träffa en massa vänner såklart. Och äta semlor. Och åka skridskor. Och hänga i huset vid havet. Och provbo på bröllopshotellet. Och och och... Puh, tur att vi har 10 dagar på oss! :D
Haha, jag bjuder härmed in din sambo till skeå! Du kan säga att det uttalas "scelefte" eller helt enkelt "schtaan".
Testa om han klarar Abborrträskliden :angel: Jag är svensk och klarar det inte (enligt min käre norrländske särbo då... men han kan f-n inte uttala namn här i Dalarna på rätt sätt heller :cautious:).

Edit: Överkurs är Spraxkya här i Dalarna :angel:
Abbarnträskelidn? 😎
 
Seg. Men borde lämna sängen och släppa in kattan som gick ut när sambon åkte till jobbet imorse. Vitt igen. Liiite onödigt kanske när allt regnade bort igår.

Lite orolig över mamma som är sjuk pga vaccinet (Rejält läkemedelskänslig så det var väntat)😢.
Desto gladare av att morfar ringde om att han snart behöver hjälp att ta in ved då han imorse orkat tända upp i pannan själv; nu känner jag mer igen honom igen 🥰. Nä! Släppa in katt, tända brasa och frukost och kaffe är verkligen hög tid för!
 
Senast ändrad:
Då var brevbärarkarriären till ända. Fick världens bästa present av kollegorna, en bukett tulpaner och en kruka med fröer.
16457833675036951306543671751837.jpg

Nu tar jag långhelg innan nya jobbet drar igång på tisdag!
 
Vaknat :) Behövde inte ta medicinerna de skickade med från sjukhuset för att att kunna sova om jag fick för ont. Skönt! Kände mig inte helt med i huvudet av dem, så tar hellre mina vanliga smärtstillande vid behov i så fall :) Känn som att jag iktenkolmer behöva vara hemma i 14 dagar i alla fall, som jag fick intyg för. Känner dock att kroppen jobbar för att läka, så ska inte gå tillbaka för tidigt heller :)
Iktenkolmer?
:confused:
 
Sitter och jobbar med upphandlingar av nya passersystemet. Det är så himla många grejer att tänka på, men känner ändå att jag börjar greppa det här nu och har koll på saker och ting.

Undrar hur många receptionister som upphandlar 2-3Mkr projekt :angel: Har visserligen chefens stöd och han verkar faktiskt ha bra koll på hur man gör, men ändå :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 585
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp