Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma på västkusten igen och sitter vid köksbordet och jobbar. Nog för att det var kul att se vårt nya kontor i Stockholm. Men inte var det bättre än mitt kök inte. På den här arbetsplatsen finns det t ex:
  • Gott kaffe
  • Rolig hund
  • Gott om enskilda utrymmen för skypesamtal
  • Skog på andra sidan dörren
 
Vaknar på ett otroligt dåligt humör. Har nämligen fått en faktura från Trafikförsäkringsföreningen som vill att jag ska betala 1 548 kronor för att min ena bil är oförsäkrad.
Jaha, vad fan har jag ett autogiro för?
Ska ringa försäkringsbolaget så fort de öppnar och ifrågasätta varför de inte dragit autogirot och varför de inte hört av sig om det av någon oklar anledning inte gått att dra autogirot.

Nu ska jag köra till jobbet. Har inga större förväntningar på den här dagen :cautious:
 
Varvar ner i sängen (med telefonen i högsta hugg, aja baja!) och fnissar fortfarande åt sambon som plötsligt kläckte ur sig: "Skellefteå - where's that? Is that some sort of fancy holiday place or something?"

Jag bara "Eeeh, nja, inte direkt..."

Vet fortfarande inte var han fick det ifrån eller varför i hela fridens namn Skellefteå kom upp på hans radar såhär på kvällskvisten. Det är mer underhållande än man skulle kunna tro att ha en icke-svensk partner! :laugh:

Åh, då måste du berätta för honom om det otroliga partystället Boliden! :rofl: Guld så långt ögat når :cool:

Särbon som trots allt är uppvuxen i norrländsk byhåla anser att Boliden är något av det mest deprimerande stället som finns :D
 
På jobb funderar på o jag ska se på vikings på netflix idag under jobbet :D

Bara 15h 50m kvar totalt innan jag avslutar tjänsten här. (,men vem, räknar? :angel: )

Ännu bättre igår mejlades det ut om personalförändringar totalt är vi ytterligare (förutom mig) 7st till som avslutar sin tjänst och 1st som ska börja.
 
På jobb funderar på o jag ska se på vikings på netflix idag under jobbet :D

Bara 15h 50m kvar totalt innan jag avslutar tjänsten här. (,men vem, räknar? :angel: )

Ännu bättre igår mejlades det ut om personalförändringar totalt är vi ytterligare (förutom mig) 7st till som avslutar sin tjänst och 1st som ska börja.

Jag får associationer till sjunkande skepp måste jag säga :D
 
Har betalat månadens räkningar. OM inget oväntat inträffar kommer jag att vara helt ikapp - och kan börja spara igen - från och med nästa månad. Hösten med skadad häst var lite tuff, ja..... :meh:

Har nyhetsmorgon på i bakgrunden och tänker på hur BRA och tryggt vi har det här i vårt land :heart!!
 
Vaknat :) Behövde inte ta medicinerna de skickade med från sjukhuset för att att kunna sova om jag fick för ont. Skönt! Kände mig inte helt med i huvudet av dem, så tar hellre mina vanliga smärtstillande vid behov i så fall :) Känn som att jag iktenkolmer behöva vara hemma i 14 dagar i alla fall, som jag fick intyg för. Känner dock att kroppen jobbar för att läka, så ska inte gå tillbaka för tidigt heller :)
 
Jag får associationer till sjunkande skepp måste jag säga :D
Menar du att typ 1 telefonsamtal om dagen på 3 personer är dåligt? :D

En kollega från en annan filial som jag bara pratat med i telefon ringde nu och bara Hörru Diabetikern vad är detta? Vem ska jag nu prata med? Du är ju min livlina, trodde vi hade en deal? :D

Jag har svårt att sitta still MIn nya chef har dessutom mejlat mig och gett introduktion till företaget + lite annat så jag ska vara förberedd. Känns så jäkla bra:D
 
Jag hade rätt när jag var tveksam inför dagen. Eftersom en av sjukhusbevakningarna slagit runt inatt blev det ett omfall. De ville stärka bevakningen på sjukhuset så jag hamnade visst där. Mycket bra kollegor men ändå :meh:
Ingen mat med mig, inga snacks, ingen energidryck. Jaja, det får väl gå på vilja ...
 
Vaknat :) Behövde inte ta medicinerna de skickade med från sjukhuset för att att kunna sova om jag fick för ont. Skönt! Kände mig inte helt med i huvudet av dem, så tar hellre mina vanliga smärtstillande vid behov i så fall :) Känn som att jag iktenkolmer behöva vara hemma i 14 dagar i alla fall, som jag fick intyg för. Känner dock att kroppen jobbar för att läka, så ska inte gå tillbaka för tidigt heller :)

Ja, låt kroppen läka i lugn och ro. Men så skönt att du ändå är pigg efteråt :up:
 
Min nya bil på jobbet sen :D :banana:

476679_1280.jpg

VW Passat SportsCombi GTE 1,4 TSI Plug-In Hybrid 218 hk

Vet inte om den är vit eller svart tydligen fanns inte smutsgrå att välja för det hade varit det bästa för mig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp