Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu frukost! Sen ska jag åka och köpa några fina stenar till sonen i födelsedagspresent :laugh: Finns en butik här i stan som säljer typ kristaller och annat ”krimskrams” men har många olika sorters stenar i fina färger och sonen gillar sånt.

Får se om jag åker till stallet sen, började typ gråta när unghästen tittade på mig med sina stora fina ögon igår. Gör ont att släppa henne men jag behöver en äldre häst.

Gick promenad med den äldre också igår och han verkligen smög fram, i snigelfart. Han kändes verkligen gammal igår :cry::heart
F1C917EE-B5B1-448A-869D-59716DD381AB.jpeg
 
Har fått hem tavlan, som intressant nog, visade sig vara ett inramat kuddfodral. Dessutom var tyget inte alls sammet, utan känns som ylle. Svartare i verkligheten än på bilden (stört omöjligt att ta vettig bild på något bakom glas....). Mycket tjusig, tycker jag :) ! Om det är någon som är duktig på broderier så får ni gärna berätta för mig vad det är jag har köpt..... :D Ålder, stil, osv... Allt av intresse :) !
Visa bifogad fil 85714
Har fått veta att den troligtvis är från 1920-talet. Tänk.... Ett hundraårigt broderi..... Nu funderar jag på om den ska få fortsätta leva inlåst bakom glas och ram, eller om jag ska befria den och låta den få bli prydnadskudde. Som det var tänkt från början. Hur hade ni gjort......???
 
Sitter och hinkar kaffe efter Tonåringens LAN-party. Jag tyckte faktiskt att dom var helt ok, och försökte påminna varandra om att vara lite tysta när jag typ sov.
Nu kom dom ut från grottan och frågade om de kunde få skjuts till det lokala äventyrsbadet.. Så här pigga är dom minsann inte på vardagar.. 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 585
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp