Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buke alltså 😍
Fina stenar eventuellt på gång!

För övrigt mailade jag på en hästannons tidigare i veckan, fick svar nu att hon var bokad. Blev orimligt besviken… Ska prata med stallägaren lite senare idag så får vi se vad som händer där!
 
Har tråkigt, så skål då
16446756426418704537707219358630.jpg
 
Jag ligger i soffan och funderar på vad jag ska göra ikväll.

Inför helgen var jag deppad och hade ganska mycket ångest, bland annat för att jag inte hade något planerat i helgen och skulle vara helt själv. Nu är medbjuden av min ena syster till min andra syster och en kompis hörde av sig och sa att några skulle komma och dricka vin ikväll, bara att komma förbi om jag ville.

Och nu har jag jättesvårt att veta vad jag ska göra, känns lite läskigt med kompisen för jag vet inte riktigt vilka som kommer, om alla kommer dricka alkohol, hur ska jag ta mig dit och hem om jag ska dricka alkohol och det var ett tag sen vi sågs. Sen är saker lite oklara vilket gör mig orolig, kommer vi ska äta och vilken tid förväntas man komma i så fall. Vad gäller middag hos syrran känns det jobbigt att jag inte blev bjuden direkt av henne (fast vet att jag egentligen är jättevälkommen), syrrorna har barn och jag är inne i en period när jag är ledsen över att jag inte har barn.

Jag umgås ganska mycket med mina syskon så borde träffa den här kompisen jag inte sett på ett tag men känner ett ganska stort motstånd. Kanske bara vara hemma men det var ju vad jag hade ångest inför innan helgen.

Någon annan som får sån här kortslutning i hjärnan? Hur gör ni?
 
Enchiladan från Portionen under tian var verkligen SUPERGOD.... :d ! Jag gjorde enligt recept, men bytte ut växtbaserad creme fraiche mot "vanlig". Fyllningen blev kryddig och mumsig, och tortillabrödet blev frasigt och gott. En mycket mättande och värmande maträtt, som passar en kylig vinterdag. Det kommer vi att göra igen :) !
 
Jag har precis gjort klart första hälften av den ena inlämningsuppgiften som ska in på söndag nästa vecka :cautious: Känns skumt att ligga så mycket före, eller vad man ska säga.
Du vill inte göra min examinationsuppgift som skulle ha varit inne igår då? ;) Jag har fått dispans tills måndag morgon kl 8. Men det går orimligt trögt för att vara ärlig, trots att det är en riktigt rolig uppgift.
 
Enchiladan från Portionen under tian var verkligen SUPERGOD.... :d ! Jag gjorde enligt recept, men bytte ut växtbaserad creme fraiche mot "vanlig". Fyllningen blev kryddig och mumsig, och tortillabrödet blev frasigt och gott. En mycket mättande och värmande maträtt, som passar en kylig vinterdag. Det kommer vi att göra igen :) !
Vi blev inspirerade och gjorde samma rätt, fast helt vegansk. Mycket gott!
 
Du vill inte göra min examinationsuppgift som skulle ha varit inne igår då? ;) Jag har fått dispans tills måndag morgon kl 8. Men det går orimligt trögt för att vara ärlig, trots att det är en riktigt rolig uppgift.
Haha, nejtack! Men jag kan erbjuda mig att hålla dig sällskap via videosamtal eller något för att peppa dig ;) Har upptäckt att när jag har videosamtal med klasskamrater och vi kan plugga ihop så sätt, då blir det mycket, mycket enklare.
 
Tänkte rida ponnyn idag, han har stått ett tag nu. Men han får klara sig med lite större hage, det regnar och regn+blåst+ öppet landskap+pigg ponny som stått=lite väl spännande :angel:

Planerade också att cykla i skogen idag, men det vill jag inte göra när det är så blött. Får hitta på något inne istället :)
 
Har världens bästa hästägare 😭 ❤️

Vi pratade om allt, jag grinade såklart (stabilt 🙄) och jag får fortsätta pyssla med unghästen om jag vill, bara det jag känner mig trygg med. Men vi ”river” foderhäst-kontraktet. Och jag fortsätter pyssla med den gamla såklart! Och så kan jag och min son få låna en av deras andra ponnysar om han vill rida!

I en perfekt värld vill jag ju ha en egen häst, men jag vill ju ha den där och de har inte plats. Jag frågade inte ens men så är det. Så det här blir nog det bästa!

Och så tänker jag att det kanske kan bli aktuellt med en egen eventuellt sen när gamlingen inte finns mer… 💔 Han kändes faktiskt piggare idag!
 
Då var glasskursen avslutad, vi fick dela in oss två och två och göra två glassar var. Vi gjorde först en hallonsorbet och sen en citronglass som hade behövt lite mer socker men blev god. Vi fick smaka varandras glassar så jag har testat kaffesorbet som jag inte gillade, kaffeglass som var bättre men som jag inte heller hade köpt. Granatäpplesorbet, mandel- och saffransglass, vanilj, choklad, lakrits, hasselnöt och pistage. Efter kursen åkte jag till Kungsholmens glassfabrik och köpte en strut grape- och camparisorbet i en våffla och en förpackning mynta- och limesorbet, som jag älskar, med mig hem.

Nejdå, jag tycker inte om glass. 🤤🤤🤤
 
Åh, jag skäms för att jag började grina så förut :bag: Jag har ju hängt i stallet där länge men vi är ju inte direkt ”personliga” med varann. Det gick ju bra, men om jag bara kunde “contain myself” lite mer!:banghead:
(Hittar inte rätt ord på svenska plötsligt, mycket märkligt O_o)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp