Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag skäms för att jag började grina så förut :bag: Jag har ju hängt i stallet där länge men vi är ju inte direkt ”personliga” med varann. Det gick ju bra, men om jag bara kunde “contain myself” lite mer!:banghead:
(Hittar inte rätt ord på svenska plötsligt, mycket märkligt O_o)
Jag tror nog hästägaren förstod att det här grämt dig ett tag och att du faktiskt är en fantastisk människa som vågar säga att du inte mäktar med en unghäst istället för att bara knipa igen och köra på men även att du ändå gärna hjälper med det du kan. Det är nog värt en hel del för hen. Så det är helt okej att gråta ibland, även för människor man kanske inte är BFF med. :heart
 
Jag tror nog hästägaren förstod att det här grämt dig ett tag och att du faktiskt är en fantastisk människa som vågar säga att du inte mäktar med en unghäst istället för att bara knipa igen och köra på men även att du ändå gärna hjälper med det du kan. Det är nog värt en hel del för hen. Så det är helt okej att gråta ibland, även för människor man kanske inte är BFF med. :heart
Tack, behövde höra det där ❤️
 
Stupade på soffan, som tur är vaknade jag i tid för tvätt så nu är den inslängd i maskinerna. Inte så mycket det här gången så det blir bara två, skönt.

Fö så har jag inte ens tänkt på att det är jobbigt att bli puffad i ögonen eftersom jag gör det nästan varje gång jag går (ofta) till ögonläkare och annat löst folk som har med ögonen att göra. Jobbigare är när de ska fotografera ögonbottnarna och håller upp ögonlocken med en pinne så jag inte blinkar.
 
Åh, jag skäms för att jag började grina så förut :bag: Jag har ju hängt i stallet där länge men vi är ju inte direkt ”personliga” med varann. Det gick ju bra, men om jag bara kunde “contain myself” lite mer!:banghead:
(Hittar inte rätt ord på svenska plötsligt, mycket märkligt O_o)

Ett av få offentliga gråtsammanbrott jag fick under mina vidriga tonår var på Svedens ridklubb inför en av de äldre tjejerna. Hon lyssnade och tröstade mig och jag vet fortfarande inte vad hon heter (jag var bara där när jag red för det är inte "min" ridklubb, jag hör till Svärdsjö, så jag hade inte så god koll på de jag inte red med). Jag är än idag tacksam för att hon var snäll mot en trasig liten flicka.
 
Jag och katten tog en powernap förut så vi siktar på att vara vakna till melodifestivalen :D
Jag och vovvarna har också powernap'at. Jag brukar inte göra det, men idag sa kroppen att det vore en bra idé, så jag lyssnade på den ;)

Nu inväntar vi mello och undrar när maken vill bli hämtad från sin whisky-provning 🤔
Han fick ulimatum - före eller efter mello... det verkar bli efter.
 
Åh, jag skäms för att jag började grina så förut :bag: Jag har ju hängt i stallet där länge men vi är ju inte direkt ”personliga” med varann. Det gick ju bra, men om jag bara kunde “contain myself” lite mer!:banghead:
(Hittar inte rätt ord på svenska plötsligt, mycket märkligt O_o)
Jag förstår verkligen känslan, jag fick några sådana riktiga gråt-kalas på mitt förra jobb, och visst kändes det rätt jobbigt precis efter. Men ofta upplever jag att man bara får positivt tillbaka när man öppnar upp sig, oavsett om det är med mening eller inte. Tror säkert stallägaren förstod att det var jobbigt för dig, särskilt med tanke på det bra som ni kom överens om 💛
 
Hemkommen från en intensiv dag. Först nw-tävling med Humla, och sen studioinspelning med lite vänner från Kyrkan. Så roligt! Ska bli så kul att höra allt när det är färdigmixat med alla delar 🤩
6C1008DA-1721-4E90-9396-80E7C618E3FA.jpeg
 
Jag förstår verkligen känslan, jag fick några sådana riktiga gråt-kalas på mitt förra jobb, och visst kändes det rätt jobbigt precis efter. Men ofta upplever jag att man bara får positivt tillbaka när man öppnar upp sig, oavsett om det är med mening eller inte. Tror säkert stallägaren förstod att det var jobbigt för dig, särskilt med tanke på det bra som ni kom överens om 💛
Ja, jag blir ju lätt såhär när jag pratar om jobbiga saker. Har även hänt på jobbet…
Jag tror också hon förstod, kändes bara så jobbigt nu efteråt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp