Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag blir ju lätt såhär när jag pratar om jobbiga saker. Har även hänt på jobbet…
Jag tror också hon förstod, kändes bara så jobbigt nu efteråt.
Förstår att det känns jobbigt, men försök se det med lite distans, så kanske det blir lättare att släppa det? Min hjärna kan övertänka saker när jag är lite låg, och det blir lätt en nedåtgående spiral. Så alla försök att försöka bryta mönstret är bra försök, även om man inte alltid lyckas :)
(Sen är det ju inte säkert att du funkar på samma sätt så klart!)
 
Jag sitter fortfarande i morgonrock ... klockan ar over 10 och det borjar redan bli varmt ute 😁 Det blaser ganska hart sa jag vantar lite langre med att ga ut och jobba ute. Nu ar det dags att kla pa sig och fixa lite innomhus innan jag aker och handlar ... och sist tar itu med mina hydrangeas. Jag tycker det ar sa laskigt att klippa i dem ... de ar mina favorit vaxter i tradgarden.
 
Förstår att det känns jobbigt, men försök se det med lite distans, så kanske det blir lättare att släppa det? Min hjärna kan övertänka saker när jag är lite låg, och det blir lätt en nedåtgående spiral. Så alla försök att försöka bryta mönstret är bra försök, även om man inte alltid lyckas :)
(Sen är det ju inte säkert att du funkar på samma sätt så klart!)
Det släpper nog snart, känns redan lite bättre 🤗
 
Det har varit en bra, lugn dag. Jag lyckades verkligen med grytbrödet jag gjorde så har ätit helt orimliga mängder bröd :angel:

Fick sms från min kompis i ridskolegruppen, hon som är 12 år. Hon frågade om jag har lust att fika och följa med när hon skrittar ut ponnyn hon tävlar med (hon får inte rida ut ensam, ridskoleregel)
Så... o mäktiga buke. Är det konstigt/creepy att en 30 åring hänger med en 12 åring? Eller är det helt fine? För min del är det inga problem men jag vill ju inte att andra börjar undra. :nailbiting:
 
Det har varit en bra, lugn dag. Jag lyckades verkligen med grytbrödet jag gjorde så har ätit helt orimliga mängder bröd :angel:

Fick sms från min kompis i ridskolegruppen, hon som är 12 år. Hon frågade om jag har lust att fika och följa med när hon skrittar ut ponnyn hon tävlar med (hon får inte rida ut ensam, ridskoleregel)
Så... o mäktiga buke. Är det konstigt/creepy att en 30 åring hänger med en 12 åring? Eller är det helt fine? För min del är det inga problem men jag vill ju inte att andra börjar undra. :nailbiting:
Varför skulle det vara konstigt för :confused: Ni ska ju bara rida ut tillsammans
 
Det har varit en bra, lugn dag. Jag lyckades verkligen med grytbrödet jag gjorde så har ätit helt orimliga mängder bröd :angel:

Fick sms från min kompis i ridskolegruppen, hon som är 12 år. Hon frågade om jag har lust att fika och följa med när hon skrittar ut ponnyn hon tävlar med (hon får inte rida ut ensam, ridskoleregel)
Så... o mäktiga buke. Är det konstigt/creepy att en 30 åring hänger med en 12 åring? Eller är det helt fine? För min del är det inga problem men jag vill ju inte att andra börjar undra. :nailbiting:
I stallet hade jag nog inte reagerat :)
 
Det har varit en bra, lugn dag. Jag lyckades verkligen med grytbrödet jag gjorde så har ätit helt orimliga mängder bröd :angel:

Fick sms från min kompis i ridskolegruppen, hon som är 12 år. Hon frågade om jag har lust att fika och följa med när hon skrittar ut ponnyn hon tävlar med (hon får inte rida ut ensam, ridskoleregel)
Så... o mäktiga buke. Är det konstigt/creepy att en 30 åring hänger med en 12 åring? Eller är det helt fine? För min del är det inga problem men jag vill ju inte att andra börjar undra. :nailbiting:
I stallet känns det som att alla åldrar möts. 🙂
 
Det har varit en bra, lugn dag. Jag lyckades verkligen med grytbrödet jag gjorde så har ätit helt orimliga mängder bröd :angel:

Fick sms från min kompis i ridskolegruppen, hon som är 12 år. Hon frågade om jag har lust att fika och följa med när hon skrittar ut ponnyn hon tävlar med (hon får inte rida ut ensam, ridskoleregel)
Så... o mäktiga buke. Är det konstigt/creepy att en 30 åring hänger med en 12 åring? Eller är det helt fine? För min del är det inga problem men jag vill ju inte att andra börjar undra. :nailbiting:
Det är inte det minsta creepy. Jag var hemskt ofta ridsällskap åt dottern till min stallägare när jag hade häst där, det hände också att hon kom förbi och såg på film ibland. :)
 
Det har varit en bra, lugn dag. Jag lyckades verkligen med grytbrödet jag gjorde så har ätit helt orimliga mängder bröd :angel:

Fick sms från min kompis i ridskolegruppen, hon som är 12 år. Hon frågade om jag har lust att fika och följa med när hon skrittar ut ponnyn hon tävlar med (hon får inte rida ut ensam, ridskoleregel)
Så... o mäktiga buke. Är det konstigt/creepy att en 30 åring hänger med en 12 åring? Eller är det helt fine? För min del är det inga problem men jag vill ju inte att andra börjar undra. :nailbiting:

Jag saknar tiden när mina syskonbarn var så små att jag kunde ta med mig dem på barnfilmer jag ville se, så jag inte behövde vara den enda ensamma vuxna :angel:
 
Det har varit en bra, lugn dag. Jag lyckades verkligen med grytbrödet jag gjorde så har ätit helt orimliga mängder bröd :angel:

Fick sms från min kompis i ridskolegruppen, hon som är 12 år. Hon frågade om jag har lust att fika och följa med när hon skrittar ut ponnyn hon tävlar med (hon får inte rida ut ensam, ridskoleregel)
Så... o mäktiga buke. Är det konstigt/creepy att en 30 åring hänger med en 12 åring? Eller är det helt fine? För min del är det inga problem men jag vill ju inte att andra börjar undra. :nailbiting:
Ser inget konstigt med det. Jag har ridit ut med folk i de flesta åldrar, med undantag för jämnåriga. Flera har varit pensionärer, inga problem med det. Mer än att de varit ganska fartfyllda då :angel:
 
Varför skulle det vara konstigt för :confused: Ni ska ju bara rida ut tillsammans

I stallet hade jag nog inte reagerat :)

I stallet känns det som att alla åldrar möts. 🙂

Det är inte det minsta creepy. Jag var hemskt ofta ridsällskap åt dottern till min stallägare när jag hade häst där, det hände också att hon kom förbi och såg på film ibland. :)

Jag saknar tiden när mina syskonbarn var så små att jag kunde ta med mig dem på barnfilmer jag ville se, så jag inte behövde vara den enda ensamma vuxna :angel:

Ser inget konstigt med det. Jag har ridit ut med folk i de flesta åldrar, med undantag för jämnåriga. Flera har varit pensionärer, inga problem med det. Mer än att de varit ganska fartfyllda då :angel:
Tack, då behöver jag inte fundera mer! Smsar tillbaka att jag gärna tar en fika och följer med ut. Hon är otroligt kul att hänga med, så klok, kvick i tankarna och jättemycket skratt :)
 
Själv rider jag ut ibland med barn. Pensionärer. Nybörjare och erfarna. Jag ser heller inte att 12 åringar ska rida ut ensamma helst men när jag jobbade på större ridskola gjordes något undantag men det en underårig som var väldigt mogen så man glömde bort hur ung hon var ibland och involverad i verksamheten. Red i en mer avancerad grupp och var Medryttare på en häst som gick lektioner. Och vars föräldrar bodde nära och var hästmänniskor. Iaf mamman så där var det ett undantag men annars alltid tillsammans med någon vuxen. Jag red ofta ut med henne när tid fanns och jag ju blev tillsagd att göra det så ser verkligen inget konstigt i att en vuxen rider ut med ett barn.
Numer är jag äldre. Kanske några år äldre än dig? Och ser det som inga konstigheter. Prata med ansvarig personal i stallet om du är osäker på hur du ska göra det borde inte vara några problem :)
@Hoarfrost
 
IMG_20220212_095402.jpg

Vad jag har gjort idag 😎☀️
 
Själv rider jag ut ibland med barn. Pensionärer. Nybörjare och erfarna. Jag ser heller inte att 12 åringar ska rida ut ensamma helst men när jag jobbade på större ridskola gjordes något undantag men det en underårig som var väldigt mogen så man glömde bort hur ung hon var ibland och involverad i verksamheten. Red i en mer avancerad grupp och var Medryttare på en häst som gick lektioner. Och vars föräldrar bodde nära och var hästmänniskor. Iaf mamman så där var det ett undantag men annars alltid tillsammans med någon vuxen. Jag red ofta ut med henne när tid fanns och jag ju blev tillsagd att göra det så ser verkligen inget konstigt i att en vuxen rider ut med ett barn.
Numer är jag äldre. Kanske några år äldre än dig? Och ser det som inga konstigheter. Prata med ansvarig personal i stallet om du är osäker på hur du ska göra det borde inte vara några problem :)
@Hoarfrost
Tack! Jag har ingen aning om det är tänkt att jag ska hänga med till häst eller till fots, men jag har ändå inget att göra, fika är nice, och häst är mys. Får ta med både fotfolk-kläder och ridkläder :p
Hon visste tydligen inte heller, det beror på om det finns ledig häst med broddhål. Oavsett vad blir det kul!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp