Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en riktigt tuff kväll, värsta ångesten på flera år. Jag tvingade ut prinsessan på halvjogging i blaskregnet nu och det blev lite bättre att andas i alla fall, och det hjälper att försöka peppa en mycket ickeimponerad shiba. För att prata ren norrländska tyckte hon att det var ganska O-kul. :p En dusch kanske hjälper nu.
 
Har en riktigt tuff kväll, värsta ångesten på flera år. Jag tvingade ut prinsessan på halvjogging i blaskregnet nu och det blev lite bättre att andas i alla fall, och det hjälper att försöka peppa en mycket ickeimponerad shiba. För att prata ren norrländska tyckte hon att det var ganska O-kul. :p En dusch kanske hjälper nu.
Hoppas det släpper snart!
Vi finns här om du vill prata!
 
Skulle få en leverans av några dokument idag. Jag ringde leverans-företaget och bad dem lämna dokumenten på trappen om jag var borta. Jag sa att jag skriver en lapp om var de ska läggas. Fint så!

Ställde ut en stor plastbehållare, lade en sten i botten för att den inte skulle blåsa bort. Satte ett A4 på dörren där jag skrev att de skulle lägga dokumenten i behållaren med lock och gjorde en pil.

När jag kommer hem har de letat fram någon jäkla träklump a la sågat av en stubbe och lagt dokumenten på lådan med stubb-biten över?
But why liksom? Var har de ens hittat den där träbiten?
Locket på lådan är inte svåröppnat och riskerar inte blåsa iväg..
 
Skulle få en leverans av några dokument idag. Jag ringde leverans-företaget och bad dem lämna dokumenten på trappen om jag var borta. Jag sa att jag skriver en lapp om var de ska läggas. Fint så!

Ställde ut en stor plastbehållare, lade en sten i botten för att den inte skulle blåsa bort. Satte ett A4 på dörren där jag skrev att de skulle lägga dokumenten i behållaren med lock och gjorde en pil.

När jag kommer hem har de letat fram någon jäkla träklump a la sågat av en stubbe och lagt dokumenten på lådan med stubb-biten över?
But why liksom? Var har de ens hittat den där träbiten?
Locket på lådan är inte svåröppnat och riskerar inte blåsa iväg..
Alltså ibland undrar man. Jag har flera plantlådor i trä i min "trädgård"... några är nära dörren, någon annan är lite sådär obskyr vid knuten. Blir alltid så irriterad när de lämnar en lapp i brevlådan som beskriver "Under planter".
Tack för de tio minuterna med pannlampa på som jag aldrig får tillbaka igen.
Oftast är det inte ens mina paket, utan leveranser till grannen.
 
... och jag dör! Kisse är så söt! Jag hade lagt en plastförpackad mus att tina i handfatet i badrummet (till en orm förstås) - gissa vad som just blev artigt levererat till upprörd matte i soffan? Verkligen snällt placerad i knät. <3
 
Megara har blivit senil på riktigt :cautious:. Hon fick mat för några timmar sedan och nu går hon omkring och bokstavligen svälter till döds, skriker och tuggar på allt som går att tugga på (ffa mig).
Jag har ju också evigt hungrig katt, men här hjälper det lite med typ "hundtugg" fast helt naturliga och inte råhud. Typ torkat nöthjärta, morotsstavar med anka och liknande. Kan det funka? :)
 
Det känns för örvigt lugnare nu. Jag kan andas och sitta snällt, ska sätta lite fler tomater och hade tack och lov en sval ansiktsmask hemma som jag lagt på en stund innan jag ska sätta mig i en varm, varm dusch.. ansiktet ser verkligen förjävligt ut, tror jag grinat i typ sex timmar och bör inte skrämma ihjäl gästerna på jobbet imorgon.
Den underbara gåvan är tillbaka i sin varmvattensbad så förhoppningsvis kan jag mata orm senare också. 😅
 
Okej. Hade det funnits OS i Maxi Yatzy hade jag varit en kandidat 😆
Har slagit Maxi Yatzy tre ggr nu. Enligt finans-grannen så är det typ en statistisk omöjlighet 😆

Han ba okej vi slutar spela denna skit. Vi går över till ett icke tur-baserat spel. Jag ”ok”. Han läser första frågan ”Stadsrådet Ulla Lindström orsakar skandal när hon vägrar niga för Queen Elisabeth”.
Jag ”1956”

(Är alltså besatt av Bettan)
:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp