Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har de falska shiborna varit för något? :D
Den gången jag blev riktigt exalterad visade det sig vara två pomeranian x husky. En av dem var till och med grå! 😭 "They look JUST LIKE YOUR DOG!"

😂

Mina förhoppningar är sisådär, men det vore ju så himla roligt! Vi har typ haft nästan Alla andra olika raser jag känner till som är tillgängliga för gemene man, men aldrig en shiba! Så ovanliga är de ju liksom inte.
 
Lillhunden är fortfarande magsjuk trots att vi testade veterinärens tips. Så idag ringde jag runt till typ alla veterinärkliniker i länet och angränsande län för att försöka få en lite snabb tid. 3 h senare fick jag tag i en som hade tid imorgon kl 08. Puh! Kommer alltså behöva gå upp kl 05. Det gör jag fasen bara för djuren. 😅
Hoppas dock att inte stormen gör så vi inte kan åka. 😬
Lillpruttan! Hoppas de kan laga henne imorgon!❤️
59F8A00B-0C72-42E8-8EDD-BD74739B1F1E.webp
 
Småprat, men nu ska vi faktiskt sova. bytt vatten i alla akvarierna och frågat alla spindlarna om de var hungriga. Moaboa har ätit största musen någonsin, och jag är trött.
Det blev inget planterande ikväll, jag ställer väl klockan en timme tidigare och ser vad som händer imorgon. :sleep:
 
Försöker sova, går sådär. Legat å snott å snurrat som en helikopter i 2 timmar nu och känner mig fortfarande klarvaken.

Måste sova annars fixar jag inte att jobba imorrn. Lite moment 22 känns det som. Gaaah. :arghh:
Slutade med att jag gick å la mig 22:30 somnade strax efter 0:00 enligt mina sömn appar. Är sååå trött, ej heller fått sova sammanhängande, minns att jag var vaken när killen va uppe å gick på toa.
 
Jobb 7-14 idag. Sedan ska jag hem och ta ut statistik så att jag kan jobba med det efter jobb imorgon. Det är min tråkigaste arbetsuppgift, sitta och registrera besök. Men, när jag är timanställd så kommer varenda timme räknas och då kommer det vara skönt att åtminstone vara garanterad några timmars jobb i veckan.
 
Lillhunden är fortfarande magsjuk trots att vi testade veterinärens tips. Så idag ringde jag runt till typ alla veterinärkliniker i länet och angränsande län för att försöka få en lite snabb tid. 3 h senare fick jag tag i en som hade tid imorgon kl 08. Puh! Kommer alltså behöva gå upp kl 05. Det gör jag fasen bara för djuren. 😅
Hoppas dock att inte stormen gör så vi inte kan åka. 😬
Lillpruttan! Hoppas de kan laga henne imorgon!❤️
Visa bifogad fil 86250
Hennes öron är verkligen fem i 11.
Torstens är mer kvart över nio :D
 
Gick och la mig rejält orolig över hur jag ska ta mig ut från gården. Var inte i skick att skotta snö och det har kommer flera dm! Ska till dialysen vid 8.

Men nyss skramlade det ute och kraftiga strålkastare lyste in. Den fantastiska grannen som jag knappt känner, skottade min infart med sin stora maskin. Jag har inte ens bett honom.
Vilka människor det finns! :heart:heart:heart

Ska gräva fram numret och swisha en slant när jag får pengar på måndag.
 
Läser i kapp på Facebook och inser att mitt beslut att åka hem tidigt igår var klokt. Folk har stått i timtal på vägarna runt oss och väntat på bärgare. På ett ställe hade bärgaren hamnat i diket också. På vissa ställen har det legat träd över vägen också.
På vägsträckan utanför oss har det dock varit lugnt, skogen har stått emot en del snö och sen kom plogbilen förbi två gånger åt varje håll igår kväll.
Men jag jobbar hemifrån ett par timmar så morgontrafiken hinner dra förbi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp