Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen avslutades majestätiskt igår med strömavbrott precis när vi gått och lagt oss. Tvååringen som hade sagostund blev hysterisk. Strax därpå kaskadkräktes bebisen IGEN över mig, min kudde och hela sitt eget ansikte. I mörkret. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag i ficklampans sken satt och försökte torka bort kräk från bebisens ögonfransar 😂 Tvååringen tyckte sen absolut inte att det räckte med det batteridrivna värmeljuset som nattlampa utan krävde att ficklampan skulle vara tänd 🙄

Meeen idag är en ny dag :D I skrivande stund får vi hjälp att ploga bort stora drivor med blötsnö, hade inte varit så bra för någon av oss att dra fram snöslungan i rådande hälsoläge.
 
Härligt väder helt klart och visserligen inte kramsnö nu men jag tänker inte envisas och bråka med styltor nu...Pållan njuter av hö I solen och det kan hon få göra! Hon fick ju motion 6 dar I följd så vila 2 dagar lär ju inte va nån panik om vi säger så! :). Får väl motionera mig själv och "springa" med vattenkannor :laugh:
 
Funderar på om jag ska åka in till stan på väg till exet och slutföra ett jobb som inte blev gjort igår, då jag inte ville fastna mer i snön. 😅
Idag lär dom väl ha hunnit ploga centrum tänker jag.
Annars ska jag göra det imorgon kväll när jag ska jobba "på riktigt" men blir ute lite sent då.
Tar max 10min att fixa (om jag inte träffar nån som promt ska prata då). Så gör det nog idag för att ha det överstökat. 😅
 
Ringt angående jobb på mitt förra sommarjobb. De söker medicinsk sekreterare, ett chefsstöd och undersköterskor. Och jag bara: eehhh, jag är medicinsk sekreterare, arbetar som samordnare ibland och är undersköterska :angel: Vet att jag är drömmen för dem men hade ju en plan om timarbete hemifrån…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp